شنبه 20 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

برادران کواشی و گروگانگیر سوپرمارکت کشته شدند

یروهای پلیس و ژاندارمری فرانسه تقریباً هم‌زمان به ساختمان محل پناه برادران کواشی و همچنین به مغازۀ محل گروگان‌گیری حمله کردند. آخرین خبرها حاکی از کشته شدن دو برادر و همچنین گروگانگیر مغازۀ اجناس کاشر است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


franceTerrKilled.jpg
صدای آمریکا - ساعاتی پس از محاصره محل اختفای دو عامل اصلی حمله خونین روز چهارشنبه به دفتر نشریه شارلی ابدو در ساختمان یک انبار در پاریس، خبرگزاری‌ها از کشته شدن آنها در جریان حمله نیروهای امنیتی به آن محل خبر دادند.

این در حالی است که رسانه‌های خبری از حمله همزمان نیروهای پلیس به یک فروشگاه یهودی در پاریس که شخص دیگری با ورود به آن در روز جمعه، چندین نفر را به گروگان گرفته بود خبر دادند و نوشتند شخص گروگانگیر در جریان این عملیات نیز کشته شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس لحظاتی پیش از انتشار این خبر، صدای تیراندازی و انفجار همزمان با ورود نیروهای امنیتی فرانسه به محل گروگانگیری در این سوپرمارکت یهودی خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های خبری، چهار نفر از گروگان‌ها در فروشگاه جان خود را از دست داده‌اند، اما افرادی که در انبار یک چاپخانه توسط برادران الجزایری‌تبار کواشی به گروگان گرفته شده بودند، همگی به سلامت آزاد شدند.

هنوز از ارتباط گروگانگیر با دو برادر فرانسوی الجزایری‌تبار که روز چهارشنبه به دفتر نشریه ظنز شارلی ابدو در پاریس حمله کرده و ۱۲ نفر، از جمله سردبیر آن نشریه، را کشتند، اخبار دقیقی منتشر نشده است.

نیروهای امنیتی پس از شناسایی عاملان حمله به شارلی ابدو، از روز چهارشنبه به دنبال دستگیری عاملان آن بودند، و روز جمعه آن دو را در چاپخانه‌ای در شهر صنعتی دمارتن گوئل در شمال شرق پاریس محاصره کرده بودند.

به گزارش رسانه‌ها، یک افسر پلیس زن نیز در جریان حمله به انبار برای دستگیری عاملان کشتار شارلی ابدو جان خود را از دست داد.

وزیر کشور فرانسه پیشتر در روز جمعه گفته بود که عملیات بازداشت دو متهم فراری حمله روز چهارشنبه به هفته‌نامه شارلی ابدو در جریان است. او این مطلب را پس از یک نشست اضطراری با رئیس جمهوری، نخست وزیر و مسوولان پلیس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت.

متهمان به مذاکره‌کنندگان پلیس گفته بودند که آماده شهادت هستند و تسلیم نخواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016