شنبه 20 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اشپیگل: سوریه در حال ساخت نیروگاه سری اتمی با کمک ایران است

image-797165-galleryV9-hxxc.jpg
العربیه: هفته نامه آلمانی اشپیگل در شماره جدیدش که شنبه ۱۰ ژانویه منتشر شده، نوشته است که نظام بشار اسد رئیس جمهوی سوریه، در حال ساخت نیروگاهی زیر زمینی به شکلی سری است که می‌تواند از آن برای ساخت جنگ افزارهای اتمی استفاده کرد.

بنا بر اين گزارش این نیروگاه به کمک کارشناسانی از ایران و کره شمالی در حال ساخته شدن است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از اشپیگل، این نیروگاه در منطقه‌ای کوهستانی و صعب العبور در غرب سوریه به فاصله دو کیلومتری مرزهای لبنان قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشته مجله آلمانی، این خبر به وسیله «اسنادی انحصاری» که به دست آمده، تصاویر ماهواره‌های فضایی و شنود تماس‌های دستگاه‌های اطلاعاتی سوریه، تایید شده است.

اشپیگل توضیح داده است که این نیروگاه در نزدیکی شهر القصیر قرار دارد و از این شهر به آن آب و برق رسانی شده است.

اسم رمز نیروگاه «زمزم» است و به گفته کار‌شناسان غربی، می‌توان در آن «اورانیوم غنی سازی کرد.»

بنا بر این گزارش، نظام سوریه هشت هزار استوانه سوخت به این نیروگاه انقال داده که گمان‌ها بر آن است که قرار بود در نیروگاه سری الکبُر مورد استفاده قرار گیرند.

نیروگاه الکُبر واقع در مناطق صحرایی شرق سوریه بود که سال ۲۰۰۷ در حمله‌ای هوایی منتسب به اسرائیل، منهدم شد. اسرائیل دست داشتن خود را در این حمله نه تایید و نه تکذیب کرده است.

به نوشته اشپیگل، کارشناسانی از کره شمالی و ایرانی در پروژه «زمزم» فعال هستند. گمان‌ها بر این است که این نیروگاه توسط نیروهای حزب الله لبنان، محافظت می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016