یکشنبه 21 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

استفاده بوکو حرام از یک دختر بچه برای حمله انتحاری با ۲۰ کشته

B8D9B9D7-BC30-4F68-8A40-18C0A9A362B4_w640_r1_s_cx0_cy7_cw88.jpg
رادیو فردا: به گفته مقام های امنیتی نیجریه، اسلام‌گرایان افراطی بوکو حرام، با بستن بمبی به دختربچه‌ای ۱۰ ساله و منفجر کردن او در بازاری شلوغ تا ۲۰ نفر را کشته و ۲۰ نفر را نیز زخمی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز، ۲۰ دی ماه از قول یک مقام پلیس می‌گوید مواد انفجاری دور بدن این دختربچه بسته شده بود.

محلی که انفجار در آن رخ داده است، در ایالت شمالی بورنو قرار دارد؛ جایی که گروه بوکو حرام در آن دست به انجام عملیات گوناگون زده و بارها نیز صحنه انفجار بمب و حملات انتحاری بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درحالی‌که رویترز شمار کشته‌شدگان انفجار را در ساعات اولیه ۱۶ نفر برآورد کرده است، رونامه نیویورک‌تایمز در گزارشی از کشته شدن دست‌کم ۲۰ نفر در این حمله که ظهر روز شنبه اتفاق افتاده خبر داده است.

پیشتر، گزارش‌هایی در مورد استفاده از زنان ربوده شده به دست گروه بوکو حرام برای انجام حملات مرگبار منتشر شده بود.

سازمان دیدبان حقوق بشر در آبان ماه گذشته گفته بود این گروه که مکررا دست به ربودن کودکان، نوجوانان و زنان می‌زنند، علاوه بر تجاوز به زنان از آنها در فعالیت‌های مسلحانه خود یا برای کشتن دیگران استفاده می‌کنند.

حمله انتحاری روز شنبه، یک روز پس از انتشار گزارشی از سازمان عفو بین‌الملل صورت گرفته است که در آن، این سازمان مدافع حقوق بشر از کشف صدها جسد که هنوز کاملا شمارش نشده‌اند، در نیجریه خبر داده بود. افرادی که به دست گروه بوکو حرام کشته شده و جسدهایشان در بیابان‌های شمال نیجریه رها شده است.

یک مقام ارشد دولتی در منطقه گفته بود بیشتر قربانیان زنان و کودکان و افراد سالخورده‌ای هستند که در زمان حمله شبه‌نظامیان به شهر بقا نتوانسته بودند خود را فورا از مهلکه نجات دهند.

موسسه «شورای پژوهشی روابط خارجی» که دفتر آن در نیویورک آمریکا است، می‌گوید در سال گذشته میلادی بیش از ۱۰ هزار نفر قربانی خشونت‌ها در نیجریه شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016