دوشنبه 22 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کليد انتخابات مجلس زده شد

وزير کشور گفت: از امروز کليد "انتخابات سال آينده مجلس شورای اسلامی"، با هدف صيانت از حقوق مردم و قانون برای مسئولان اين وزارتخانه، زده می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رحمانی فضلی در همايش تخصصی معاونان استانداری‌های سراسر کشور،افزود: در بخشنامه‌ای که صادر شده است از يکم اسفند امسال همه مديران اين وزارتخانه که قصد شرکت در انتخابات دارند، بايد استعفای خود را اعلام کنند، در غير اين صورت، پس از اين مدت هيچ استعفايی پذيرفته نخواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: بايد انتخابات سال آينده مجلس شورای اسلامی باشکوه، قانونی و سالم برگزار شود.

آغاز انتخابات برای مسئولان سياسی

وزير کشور با بيان اينکه برای مسئولان حوزه سياسی از الآن انتخابات آغاز شده است گفت: مديران و مسئولان نبايد اقدامی کنند که مورد سوء ظن، اتهام و شبهه جانبداری از فرد، گروه يا حزبی سياسی قرار گيرند.

رحمانی فضلی انتخابات را يکی از جلوه‌های تأثيرگذار، مهم و مشارکت عمومی مردم در تعيين سرنوشت سياسی خود دانست و افزود: بايد مسئولانه، قانونی و از سر ايمان ازانتخابات صيانت کنيم .

وی ثبات و آرامش را اصلی‌ترين نياز کنونی کشور دانست و گفت: برهم‌زنندگان اين آرامش در مسير دشمن حرکت می‌کنند و از ويژگی‌های برجسته دولت تدبير و اميد در يک سال و نيم گذشته، ايجاد ثبات و آرامش در حوزه سياست و امنيت داخلی است و اين دستاورد بزرگی است.

رصد دائم اوضاع کشور و تحولات منطقه

رحمانی فضلی ،در همايش استانداری‌های سراسر کشور افزود: با توجه به شرايط منطقه و نظام بين الملل و شرايط داخلی نيازمند رصد دائم اوضاع و احوال ونيز برنامه‌ريزی و اقدام مطلوب هستيم.

رحمانی فضلی تصريح کرد: با توجه به همجواری جغرافيايی با رويدادهايی که در منطقه رخ می دهد نمی توان منفعل بود زيرا در اين صورت برای ما شرايط تعيين می‌کنند و با خسارت‌های بسياری مواجه خواهيم شد.

وی حضور مؤثر مردم در صحنه، ‌رونق و توسعه اقتصادی و تکيه بر مسئله رهبری و ولايت فقيه به عنوان رکن اصلی انقلاب را از عناصر اصلی امنيت ملی کشور دانست و گفت: هيچ تحليلی جز تأثيرگذاری درجه اول ولايت فقيه پذيرفته نيست.

وزير کشور تحريم ها و کاهش نرخ نفت را آخرين حربه دشمن عليه کشورمان دانست و افزود: راهکار برون‌رفت از اين مسئله اقتصاد مقاومتی است .

فقر، عامل تضعيف امنيت جامعه

رحمانی فضلی گفت: اگر در کشور رشد ۸ درصدی داشته باشيم اما فقر وجود داشته باشد در حوزه‌های امنيتی و سياسی موفق نخواهيم بود.

وزير کشور درحوزه مسائل اجتماعی ، افزود: حاشيه‌نشينی، مهاجرت بی‌رويه، اعتياد يک ميليون و ۳۰۰ هزار نفری و دربرگيری ۵ ميليونی خانواده اين افراد، طلاق، شرارت و سرقت در شأن نظام نيست .

رحمانی فضلی گفت: مشارکت عمومی در مسائل اجتماعی پايه انسجام و وحدت در کشور است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016