جمعه 26 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هشدار ایران نسبت به عواقب اقدام هفته‌نامه «شارلی ابدو»

150115004438_charlie_hebdo_624x351_getty_nocredit.jpg
به گزارش دیگربان٬ وزارت امور خارجه ایران طرح جلد شماره جدید هفته‌نامه «شارلی ابدو» را «توهین‌ آمیز» دانسته و هشدار داده این اقدام باعث «تحریک» احساسات مسلمانان جهان خواهد شد.

هفته‌نامه «شارلی ابدو» در تازه‌ترین شماره خود پس از حمله هفته گذشته سه نفر به دفتر این مجله که منجر به مرگ ۱۲ نفر شد٬ کاریکاتوری از پیامبر اسلام را بر روی جلد خود منتشر کرده است.

در این کاریکاتور پیامبر اسلام در حالی که اشک می ریزد پلاکارد «من شارلی هستم» را در دست دارد.

این هفته‌نامه در شماره اخیر خود که یک میلیون تیراژ دارد٬ چندین کاریکاتور دیگر نیز از پیامبر اسلام در صفحات داخلی‌اش منتشر کرده است.

مرضیه افخم٬ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این اقدام هفته‌‌نامه «شارلی ابدو» گفته این مسئله باعث تحریک احساسات مسلمانان جهان خواهد شد.
افخم افزوده جمهوری اسلامی این اقدامات «تحریک‌آمیز» را «تقبیح» می‌کند و از دولت‌مردان اروپایی انتظار دارد به باورها و مقدسات ادیان الهی احترام بگذارند.

وی اضافه کرده «سوءاستفاده» از آزادی بیان در غرب قابل پذیرش نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

با وجود محکومیت حمله مسلحانه به هفته‌نامه «شارلی ابدو» از سوی احمد خاتمی و برخی مراجع تقلید٬ حسن روحانی و دولت وی حاضر نشده‌اند به صراحت این اقدام را محکوم کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه سخنان خود با تمجید از نواب صفوی و گروه «فدائیان اسلام» خواستار تبدیل این روحانی به الگویی برای حوزه‌های علمیه و طلبه‌ها شده است.
فیروز‌آبادی گفته اگر کنار مقبره نواب صفوی مدرسه‌ علمیه‌ای ساخته شود به طور «قطع» روحانیون و طلاب٬ «روح بزرگ» وی را خواهند شناخت و او را «الگو» و «اسوه» خود قرار خواهند داد.

مجتبی نواب صفوی یکی از روحانیونی است که در دوران پهلوی رهبری گروه «فدائیان اسلام» را برعهده داشت و در ترور حسین علاء و احمد کسروی عهده‌دار نقشی مستقیم بود.

وی پس از ترور ناموفق علاء در اول آذر ۱۳۳۴ بازداشت و در ۲۷ دی اعدام شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016