دوشنبه 29 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گزارش فارس از تجمع علیه "شارلی ابدو" در مقابل سفارت فرانسه در تهران

فارس ـ جمعيت مسلمانان پايتخت اعم از شيعه و سنی امروز برای محکوميت فاجعه هتک حرمت بی‌شرمانه نشريه فرانسوی به ساحت مقدس پيامبر رأفت(ص) به خيابان نوفل‌لوشاتو رفته و خواستار برخورد دولت با بانيان اين امر شنيع شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فاجعه هتک حرمت بی‌شرمانه نشريه فرانسوی به ساحت مقدس پيامبر رأفت حضرت محمد مصطفی(ص) در روزهای اخير، دل يک و نيم ميليارد مسلمان اعم از شيعه و سنی در کشورهای مختلف دنيا را جريحه دار کرد به طوريکه جمعيت مسلمانان برای محکوميت اين اقدام شنيع، به هر نحوی اقدام کردند.

برخی در فضای مجازی کمپين تشکيل دادند، عده‌ای بيانيه صادر کردند و برخی در تجمع‌های اعتراضی اين اقدام را محکوم کردند.

دانشجويان و مردم انقلابی تهران نيز بعداز ظهر امروز به تجمع اعتراضی در مقابل سفارت فرانسه در تهران رفتند تا قطره‌ای باشند در دريای بيکران مسلمانانی که اين روزها بيش از هر زمان ديگری نام پيامبر بزرگ اسلام را بر لب و در قلب دارند و پيوسته فرياد «لبيک يا رسول‌الله» سر می‌دهند.

هنوز ساعاتی به زمانی که برای آغاز تجمع اعلام شده بود باقی مانده بود، خيابان‌های منتهی به خيابان نوفل لوشاتو محل سفارت فرانسه و برگزاری تجمع بسيار شلوغ‌تر از هميشه بود. هر کس که يک بار اين خيابان‌ها را در ظهر يک روز کاری ديده بود متوجه می‌شد که امروز جمعيت حاضر در خيابان‌های مرکزی پايتخت حال و هوای ديگری دارد.

ساعت ۱۵، خيابان نوفل لوشاتو پر از جمعيت مسلمان شيعه و سنی است. تجمع اتحاديه‌ها و تشکل‌های دانشجويی، دانشجويان و اقشار مختلف مردم در اعتراض به توهين نشريه فرانسوی «شارلی‌ابدو» به پيامبر گرامی اسلام در مقابل سفارت فرانسه آغاز شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مراسم با تلاوت آيات قرآن کريم آغاز شد و بعد از آن مجری تجمع گفت: مسلمانان هيچ وقت به خاطر منافع سکوت نمی‌کنند، اين تجمع به سه هدف اعتراض به اهانت نشريه فرانسوی به پيامبر اسلام، اجبار کشف حجاب زنان، حمايت آشکار آمريکا و انگليس از اقداماتی که عليه مسلمانان انجام می‌شود و عدم واکنش مسئولان ديپلماسی کشور به اين اقدامات برگزار شده‌است.

حاضران در اين همايش پلاکاردها و دست‌نوشته‌هايی در دست داشتند که اقدام نشريه «شارلی‌ابدو» را به شدت محکوم می‌کرد و روی آن شعارهايی مانند «اسلام دين صلح و دوستی است، ما عاشق محمد (ص) هستيم، سکوت هر مسلمان خيانت است به قزآن» نوشته شده بود تجمع کنندگان همچنين شعارهايی مانند« داعش، شارلی پيوندتان مبارک، مرگ بر آمريکا، مرگ بر انگليس، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر فرانسه، ما عشق محمديم فذائيان رهبريم» سر دادند.

دانشجويان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر انگليس از حمايت‌های دولت‌های غربی از اقدام نشريه شارلی‌ابدو انتقاد کردند و خواستار اخراج حاميان تروريسم از کشور شدند.

عبدی: لزوم برخورد انقلابی مسئولان با کشورهای اهانت‌کننده به پيامبر اسلام

نمايندگان دانشجويان و مسئولان کشور برای مردم سخنرانی کردند، ابتدا علی عبدی عضو شورای مرکزی اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان از لزوم برخورد شايسته و انقلابی مسئولان با کشورهای اهانت‌کننده به پيامبر اسلام گفت.

عبدی گفت: امروز اينجا جمع شده‌ايم که اتفاقات مکرری که از دولت‌های غربی سر زده و قلوب ملت‌های مسلمان را آزرده کرده است را پاسخ دهيم و اين اقدامات را محکوم کنيم.

وی افزود: توهين به مقدسات اسلام سابقه ۱۴۰۰ ساله دارد اما امروز به برکت پيروزی انقلاب و قدرتمند شدن آن توهين به مقدسات اسلام خصوصا در مکان‌هايی که دولت‌های غربی نفوذ بيشتری دارد، شدت گرفته است.

وی ادامه داد: اگر بخواهند نور اسلام را خاموش کنند نه تنها به نتيجه نخواهند رسيد بلکه به همت نفس قدسی پيامبر اسلام روز به روز گسترش بيشتری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد:‌ اين توهين‌ها زير چتر حمايتی مفهومی مضحک آزادی بيان مطرح می‌شود. در حالی که پوشش حجاب بانوان در کشورهايی مانند فرانسه محدود و غيرقانونی اعلام شده است، حال چطور در چنين کشوری توهين به دين را آزاد اعلام و پوشش حجاب ممنوع می‌شود.

وی تصريح کرد: چرا کشورهايی که خود را مدعی آزادی بيان می‌دانند کشيدن کاريکاتور پيامبر اسلام را آزاد ولی ساختن مسجد را ممنوع می‌کند. چرا در اين کشورها اجازه بيان مباحثی پيرامون هولوکاست و اهانت به رژيم صهيونيستی را نمی‌دهند.

اين فعال دانشجويی با بيان اينکه يکی از شعارهای انتخاباتی روحانی بحث افزايش ارزش پاسپورت و گذرنامه‌های ايرانی در جهان بود، افزود: به نظر شما آيا امروز واقعا چنين اتفاقی رخ داده است. آيا اين توهين‌هاکه امروز به مسلمانان در کشورهای اروپايی می‌شود شايسته برخورد انقلابی مسئولان جمهوری اسلامی نيست؟

وی به پياده‌روی وزير امور خارجه کشورمان با وزير خارجه آمريکا اشاره کرد و افزود: آيا به جای اين موضوع بهتر نبود برخوردی انقلابی، محکم و شايسته شان جمهوری اسلامی با آمريکا که ام‌الافساد است، صورت گيرد.

توکلی: آيا توهين به پيامبر يک «آخ» از سوی وزارت خارجه نمی‌خواست؟

سپس احمد توکلی نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: غرب ادعا می‌کند مدافع حقوق بشر است و در همان حقوق بشر آمده است که انسانها در انتخاب عقيده‌های مختلف آزاد هستند و بايد به عقيده‌های افراد احترام گذاشت.

وی ادامه داد: شما به ادعای خودتان می‌گوييد که هرکس حق دارد عقيده خود را داشته باشد و نمی‌توان به آن توهين کرد پس چگونه اجازه می‌دهيد به عقايد مسلمانان توهين ‌شود؛ اين يک تناقض آشکار در رفتار دولت فرانسه است.

نماينده مجلس ادامه داد: اينکه عده‌ای به داخل يک نشريه بريزند و در آنجا کشتار انجام دهند ثمره اقدامات فرانسه است؛ اين حرکت به احتمال زياد نقشه خود غربی‌هاست تا اسلام را بدنام کنند زيرا اين کشور از همين تروريست‌ها در عراق، سوريه و ديگر نقاط حمايت کرده است.

توکلی در ادامه با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه پس از توهين نشريه فرانسوی به ساحت پيامبر، گفت: در حاليکه چنين اقداماتی از سوی غرب و فرانسه عليه اسلام صورت می‌گيرد آيا بايد مقامات وزارت امور خارجه آن رفتار را انجام می‌دادند؟

وی ادامه داد: رهبر انقلاب شما را فرزند انقلاب خواند و شما نيز بايد اقدام متناسب انجام دهيد.

اين نماينده مجلس افزود: آيا آن اهانت به ساحت پيامبر يک «آخ»از سوی وزارت امور خارجه نمی‌خواست که شما آن سفر غير خوشايند را انجام داديد؟

وی در ادامه خطاب به برخی جريان‌های داخلی اظهار داشت: کسانی که در داخل به کمپين ضد اسلام پيوسته‌اند آيا نمی‌دانند که پيامبر اسلام وجه مشترک همه اقوام ايرانی و وحدت‌بخش مسلمانان است.

توکلی خاطرنشان کرد: اين جريان‌ها اگر فهم و غيرت دارند بايد آن را به کار بگيرند و اقدامات ضد اسلامی را محکوم کنند.

ميرحاجی: دستگاه ديپلماسی سفير فرانسه را از کشور اخراج کند

محسن ميرحاجی مسئول بسيج دانشجويی دانشگاه تهران در تجمع اعتراضی دانشجويان در مقابل سفارت فرانسه ضمن محکوم کردن اقدام توهين‌آميز نشريه فرانسوی گفت: مردم و دانشجويان اينجا جمع شده‌اند که به سفير بی‌کفايت فرانسه بگويند «لبيک يا محمد» و بگويند که اگر سفارت فرانسه را خراب نمی‌کنند به خاطر فرمان امام(ره) و رهبر‌شان است.

وی افزود: ما هميشه پشت سر پيامبر‌مان هستيم. از آقای ظريف و دستگاه ديپلماسی توقع اقدام انقلابی نداريم ولی می‌خواهيم حداقل با نماينده شيطان بزرگ قدم نزند و سفير فرانسه را از کشور اخراج کند.

ميرحاجی تصريح کرد: کشور ما يک کشور حسينی است و ما دانشجويان بسيجی و مردم انقلابی اجازه نمی‌دهيم به اسلام توهين شود.

وی با اشاره به فعاليت سفارت فرانسه در ايران گفت: در اين سفارت ناموس ملت را بی‌حجاب می‌کنند و معلوم نيست مسئولان در وين چه کاری انجام می‌دهند.

اين مسئول دانشجويی با اعلام اينکه حرکات نشريات و مسئولان فرانسوی خدشه‌ای به پيامبر اسلام وارد نمی‌کند.

پهلوان: توهين به مقدسات اسلامی نتيجه‌ای جز ناامن ساختن کشورهای غربی ندارد

علی پهلوان دبيرکل اتحاديه جامعه اسلامی دانشجويان هم ضمن محکوم کردن اقدام توهين‌آميز نشريه فرانسوی گفت: ۱۴۰۰ سال است که اسلام به عنوان دين صلح، برابری و برادری، همه را به عدالت، مهربانی و خداپرستی دعوت می‌کند.

وی افزود: اکنون مسلمانان جهان مواجه با جنگ پايان‌ناپذيری هستند که به آنها تحميل می‌شوند. اشرار يهودی که ما آنها را صهيونيست می‌دانيم سال‌ها نفرت عليه مسيحيت و مسلمانان را تجربه کرده است و اينک برای انتقام‌گيری و تکليف مسلمانان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه به حمايت انگليس، عربستان، آمريکا به داعش و القاعده اشاره کرد و افزود: اقدام توهين‌آميز نشريه فرانسوی به پيامبر اسلام و مقدسات اسلامی نتيجه‌ای جز ناامن‌ ساختن کشورهای غربی و تشکيل گروه‌های تروريستی ندارد.

پهلوان اضافه کرد: اگر به حکم قتل در مورد سلمان رشدی عمل می‌شد امروز کسی اجازه توهين به پيامبر اسلام را به خود نمی‌داد.

اين فعال دانشجويی در خاتمه گفت: از قوه قضائيه می‌خواهيم ضمن پيگيری قضايی اقدام توهين‌آميز اين نشريه فرانسوی اقداماتی انجام دهد تا ديگر به مقدسات مسلمانان توهين نشود.

پناهيان: شرمنده‌ايم که در کوران فتنه‌ها وزير خارجه‌مان هوس می‌کند با کری قدم بزند

حجت‌الاسلام احمد پناهيان استاد حوزه و دانشگاه در تجمع دانشجويان در مقابل سفارت فرانسه که در اعتراض به توهين نشريه فرانسوی به ساحت پيامبر گرامی اسلام برگزار شد با اشاره به موضع وزارت امور خارجه و دولت در برابر اين توهين گفت: در اين ايام که آمريکا می‌خواهد به قلب باور اسلام حمله کند چه جای دم زدن از صلح حديبيه است؟

وی با بيان اينکه صلح حديبيه يک استثنا در اسلام بود، اظهار داشت: اصل در دين جنگ با مستکبران است و صلح جزء استثنا‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مذاکرات وزير امور خارجه کشورمان با جان‌کری وزير امور خارجه آمريکا در ژنو تصريح کرد: ما شرمنده‌ايم که وزير خارجه ما در کوران فتنه‌های دشمنان هوس کرده با وزير امور خارجه آمريکا قدم بزند.

اين استاد حوزه و دانشگاه اقدامات فرانسه، دانمارک و انگلستان و توهين به ساحت پيامبر را اقدامی نفرت‌انگيز خواند و افزود: اين کشورها مانند سگ قلاده‌ به گردن مهار خود را به دست آمريکا سپرده‌اند.

وی جنايات دولت فرانسه در ايام جنگ تحميلی عليه ايران و حمايت از رژيم صدام را يادآور شد و افزود: ما هنوز خون شهيدان‌مان را که با بمب‌های فرانسوی به زمين ريخت فراموش نکرده‌ايم.

پناهيان اينگونه اقدامات و توهين‌ها را باعث افزايش خشم انقلابی مسلمانان دانست و اظهار داشت: آمريکا اگر خود را در معرض نابودی نمی‌ديد هرگز دست به چنين جناياتی نمی‌زد و ما از اين پس تا مرگ آمريکا را نبينيم لحظه‌ای دست از مبارزه برنمی‌داريم.

وی با تاکيد بر اينکه ما تا نابودی کامل استکبار جهانی از پای نمی‌نشينيم، افزود: پيامبر ما رسول رحمت است اما نه برای کفار و همراهان استکبار.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه اسلام توانسته کمر ديپلمات‌های غربی را شکسته و همه آنها را ذليل کند، اظهار داشت: هم‌اکنون غيرمسلمانان نيز در تجمع‌های اعتراضی خود می‌گويند که از اسلام الگو گرفته‌اند.

* دانشجوی اهل سنت: مسلمانان بعد از اقدامات توهين‌آميز به اسلام نتيجه تفرقه و چنددستگی را ديدند

سليم ملازهی دانشجوی بسيجی اهل سنت دانشگاه مذاهب اسلامی عصر امروز در تجمعی که مقابل سفارت فرانسه و در اعتراض به اهانت نشريه شارلی ابدو برگزار شد، گفت: امروز روزی است که مسلمانان نتيجه تفرقه و چنددستگی را ديدند و مشاهده کردند در فرانسه چگونه به پيامبر اسلام اهانت شد.

وی با بيان اينکه کشورهای غربی در پی تفرقه ميان مسلمانان هستند، افزود: اسلام دين تکفير نيست و مانند پيامبرش که پيامبر مهربانی است دين انسان‌دوستی، صلح و مهربانی است.

وی، ائتلاف‌هايی که توسط اروپا و غرب برای مقابله با داعش شکل گرفته را مضحک دانست و افزود: مسلمانان هرگونه اقدامات تروريستی را محکوم می‌کنند و در کنارش توهين به مقدسات اديان الهی و آزادی بيانی که منجر به توهين به مقدسات می‌شود را نيز نمی‌پذيرد و آن را محکوم می‌کند.

اين دانشجوی بسيجی اهل سنت اضافه کرد: هرگونه اقدامی که دشمنان اسلام و در راس آنها آمريکا و انگليس عليه مسلمانان انجام می‌دهند مسلما به خودشان آسيب می‌زنند.

مردم نام خيابان نوفل‌لوشاتو را عوض کردند

در اين تجمع عده‌ای از مردم کاغذی را که ذکر «محمد رسول الله» بر آن نقش بسته بود، به روی تابلوی خيابان نوفل لوشاتو چسباندند و نام اين خيابان را عوض کردند.

جمعی از تجمع‌کنندگان از مسئولان درخواست داشتند که برای اعتراض به اين توهين و سکوت دولت‌های غربی، نام خيابان نوفل لوشاتو را به نام پيامبر گرامی اسلام تغيير دهند.

بيانيه پايانی تجمع دانشجويان و مردم انقلابی در مقابل سفارت فرانسه

بيانيه پايانی تجمع دانشجويان و مردم انقلابی در مقابل سفارت فرانسه صادر شد.

متن کامل بيانيه به شرح ذيل است:

« روند رو به رشد گرايش به اسلام در بين مردم کشورهای غربی، حاکمان اين کشورها را به تکاپوی جلوگيری از امواج خروشان اين حرکت با سياه نمايی چهره رحمانی اسلام ناب محمدی انداخته است. حمله مشکوک و پرابهام هفته گذشته مترسک‌های ريش‌دار صهيونيست‌ها، با ادعای دروغين دفاع از اسلام، به دفتر مجله دست چندم و مبتذل نويس شارلی ابدو در فرانسه، بار ديگر بهانه مورد نياز سردمداران تفکر الحاد را برای تنگ کردن فضا بر مسلمانان و ترسيم چهره ای خشن از اسلام، به دست آنان داد. اگرچه اصل داستان تعريف شده توسط دولت فرانسه در اين باره خود دارای شبهات فراوانی است. مردم هوشيار و نکته سنج جهان چگونه می‌توانند باور کنند که بنا به ادعای دولت فرانسه، در يک اقدام مضحک که بيشتر به سکانسی از يک فيلم کمدی می‌ماند تا يک ماجرای واقعی، تروريست‌ها با در دست داشتن کارت‌های شناسايی خود به دفتر اين نشريه حمله کرده و سپس کارت‌های خود را برجای گذارند تا احتمالا دولت فرانسه را درتکميل اين داستان مضحک ياری کنند! ادعايی که يادرآور ادعای حيرت انگيز سناريونويسان حادثه يازدهم سپتامبر مبنی بر سالم ماندن کارت‌های شناسايی هواپيماربايان در انفجار مهيب برج‌های دوقلوست. به راستی چگونه است که تروريست‌ها در تمامی اقدامات تروريستی، کارت‌های شناسايی خود را به همراه دارند؟

به فاصله کوتاهی از اين حادثه مشکوک، تيغه دوم قيچی غرب برای بريدن ريشه اسلام گرايی در اروپا به حرکت درآمده و نشريه شارلی ابدو در اقدامی غيرانسانی و غيراخلاقی که نشان دهنده فاصله عميق صاحبان تاريک انديش آن با تمدن و فرهنگ و آزادی انديشه است، اقدام به انتشار کاريکاتورهايی توهين آميز عليه پيامبر رحمت و مهربانی کرده و به خيال خام خود تلاش کردند تا از اين طريق و در جايگاه غريقی که برای جلوگيری از غرق شدن چنگ به هر خس و خاشاکی می‌اندازد، در برابر امواج اسلام خواهی مردم اروپا که برآمده از آگاهی آنان نسبت به شکست و به بن بست رسيدن ليبراليسم است؛ مانعی هرچند موقت و کوتاه مدت ايجاد کنند.

حاکمان کاخ اليزه اکنون در برابر اين سوال منطقی قرار دارند که آيا زمانی که با رويای سقوط حکومت مشروع و قانونی سوريه، به ايجاد گروه‌های خونريز و تروريستی می‌پرداختند، حساب بازگشت اين تروريست‌ها به کشورهايشان در اروپا را نيز کرده بودند؟

دانشجويان بسيجی و انقلابی ايران، هم صدا با ملت شريف و مسلمان اين کشور و همه مسلمانان بلکه آزاديخواهان جهان، ضمن محکوم کردن سناريوی پرابهام حمله تروريستی در پاريس، توهين بی شرمانه گردانندگان نشريه فرانسوی به پيامبر اعظم را که تحت تاثير حمايت‌های بی دريغ دولت اين کشور انجام گرفت، محکوم کرده و به دولت مردان فرانسه پيشنهاد م‌ کنيم که به جای توسل به اين اقدامات بی شرمانه، در مورد حقيقت پيام اسلام و دليل گرايش روزافزون مردم خسته از ليبراليسم در اروپا، به اين دين الهی بيشتر بينديشند و بدانند که با خاک پاشيدن به رخ خورشيد نمی‌توانند از تابش انوار آن جلوگيری کنند.

شوربختانه و با کمال تاسف پس از اين هتک حرمت بی شرمانه به ساحت ملکوتی پيامبر اعظم (صلی الله عليه و آله) و در حالی که ملت شريف ايران منتظر برخورد قاطع دستگاه ديپلماسی کشورمان با دولت فرانسه بودند، جناب آقای ظريف وزير خارجه ی دولت يازدهم در اقدامی نسنجيده و مغاير با اصول انقلاب اسلامی و حتی مغاير با اصول شناخته شده و مورد پذيرش ديپلماتيک، تنها دو روز پس از انتشار اين کاريکاتورهای ننگين، به پاريس سفر کرده و با وزير امورخارجه دولت فرانسه ديدار کرد.

دانشجويان انقلابی ملت ايران و فرزندان معنوی حضرت امام روح الله (رحمت الله عليه) از وزارت خارجه و شخص وزير محترم می خواهند تا هرچه سريعتر نسبت به تشريح دلايل اين اقدام غيرقابل پذيرش خود اقدام کرده و ضمن عذرخواهی از ملت ايران و مسلمانان جهان، مقدمات اخراج سفير اين دولت هتاک از کشور را فراهم کند. همچنين از رئيس جمهوری نيز می‌خواهيم در کوتاهترين زمان ممکن، واکنش درخور نسبت به اين حرکت نسنجيده جناب ظريف ابراز داشته و ايشان و وزارت خارجه را ملزم به اخراج سفير فرانسه از کشورمان و جلوگيری از بازگشت او تا زمان عذرخواهی رسمی دولت آن کشور از پيشگاه رسول اعظم (صلی الله عليه و آله) و همه مسلمانان جهان بکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016