سه شنبه 30 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزرای دفاع ايران و روسيه بر سر حل مشکل اس.۳۰۰ توافق کردند

ایسنا ـ پس از انجام مراسم استقبال رسمی از ارتشبد سرگئی شويگو ، وزير دفاع روسيه توسط سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان، وزير دفاع جمهوری اسلامی ايران ، وزرای دفاع دو کشور با يکديگر ديدار و پيرامون مسائل دوجانبه ، منطقه ای و بين المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار دهقان در اين ديدار با ابراز خرسندی و استقبال از سفر همتای روسی خود به جمهوری اسلامی ايران، بر لزوم همکاری، هم فکری و تعامل طرفين تاکيد کرد و افزود: ايران و روسيه به عنوان دو همسايه که دارای ديدگاه های مشترک در قبال مسايل سياسی منطقه‌ای و جهانی هستند، می‌توانند با استفاده از ظرفيت‌های خود ، الگويی از همکاری‌های مکمل دو کشور را به نمايش بگذارند.

وی گفت:ما معتقديم شرايط کنونی برای گسترش و توسعه همکاری فرصت مغتنمی است تا با کمک يکديگر فرمايش مقام معظم رهبری مبنی بر اينکه " روسيه مقتدر و ايران مستقل دو رکن مهم ثبات منطقه ای و جهانی هستند " را جامه عمل بپوشانيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دهقان، با تبيين شرايط پيرامونی جمهوری اسلامی ايران، تصريح کرد: جمهوری اسلامی ايران با ايفای نقش مسئولانه خود در مبارزه با تروريسم و کمک به دولت ها و ملت های منطقه در دفاع از خود ادامه خواهد داد و در قبال تحکيم ثبات و امنيت منطقه مسئولانه عمل خواهد کرد .

وزير دفاع جمهوری اسلامی ايران با محکوميت شديد جنايت اخير رژيم صهيونيستی در جولان که منجر به شهادت گروهی از رزمندگان حزب الله لبنان گرديد گفت : اين جنايات که در تداوم اقدامات تروريستی و خونبار اين رژيم در فلسطين ، لبنان ، سوريه ، عراق و حمايت های آشکار و پنهان آنان از تروريسم تکفيری صورت می‌گيرد و هدفی جز بر هم زدن امنيت منطقه و جهان را دنبال نمی‌کند ، پرونده ننگين و سنگين جنايات جنگی اين رژيم را تکميل کرد.

وزير دفاع جمهوری اسلامی ايران با بيان اين‌که مسائل و مشکلات منطقه بايد توسط کشورهای منطقه حل و فصل گردد گفت : دخالت طرف های ديگر در رويدادهای منطقه، ضمن پيچيده تر کردن شرايط ، بر تداوم و افزايش بحران نيز خواهد افزود .

وی تصريح کرد : بی ترديد برای رسيدن به امنيت و آرامش پايدار در منطقه و جهان بايد با عزمی جهانی ريشه های تروريسم ، خشونت و افراط گرايی را خشکاند.

دهقان گفت: با توجه به اين‌که آمريکا و غرب سياست فرسايش ظرفيت ها و زيرساخت های استراتژيک کشورهای مستقل را هدف گرفته اند ، ايران و روسيه می توانند با همکاری ، هم افزايی و فعال سازی ظرفيت های بالقوه راهبردی با مداخلات توسعه طلبانه و زياده خواهی های آمريکا مقابله کنند.

وزير دفاع جمهوری اسلامی ايران، اتحاد کشورهای منطقه برای مقابله با خطر تروريسم ، افراط گرايی و خشونت و ايجاد پيمان های منطقه ای برای مديريت و مهار بحران های ناشی از اين خطرات را ضروری دانست و افزود: تقويت ساختارهای سياسی ، امنيتی ، اقتصادی منطقه‌ای نظير سازمان شانگهای و ايجاد برخی ساختارهای جديد امنيتی در منطقه می تواند زمينه غلبه بر اين مشکلات و بحران ها را فراهم کند .

دهقان در پايان با تاکيد مجدد بر تقويت و گسترش مناسبات دفاعی - نظامی ميان ايران و روسيه ، آمادگی کشورمان برای بسط و توسعه هر چه بيشتر اين روابط اعلام کرد.

در اين ديدار ارتشبد سرگئی شايگو وزير دفاع روسيه نيز با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ايران ، بر گسترش روابط همه جانبه و بلند مدت ميان دو کشور تاکيد کرد.

وی با قدردانی و استقبال از رويکرد رياست محترم جمهوری اسلامی ايران در توسعه روابط با روسيه ، گسترش و تعميق روابط دفاعی و فنی با ايران را فاکتور بسيار مهمی در تامين امنيت و ثبات منطقه ای و جهانی دانست .

وزير دفاع روسيه با بيان اين که ما دارای چالش و تهديد های مشترکی هستيم ، تصريح کرد : ايران و روسيه می توانند با هنکاری و مساعی دو طرف با اين چالش ها و تهديدات مقابله کنند .

ارتشبد سرگئی شويگو در ادامه افزود : ما ارزش زيادی برای اقدامات جمهوری اسلامی ايران در مبارزه با تروريسم و قاچاق مواد مخدر قائل هستيم و خواستار و همکاری مشترک در اين زمينه می باشيم .

وزير دفاع روسيه با اشاره به اهميت موافقت نامه ای که در اين سفر به امضا می رسد اظهار اميدواری کرد : با امضای اين توافق نامه همکاری های دفاعی – نظامی ايران وروسيه بيش از پيش ارتقاء و گسترش يابد .

وی با تجليل از نقش امنيتی جمهوری اسلامی ايران گفت : ايران يک کشور کليدی در تامين امنيت منطقه است و اگر کسی اين حقيقت را درک نکند گمراه خواهد شد.

ارتشبد سرگئی شويگو ، با اشاره به رويکرد سازنده جمهوری اسلامی ايران در اثبات صلح آميز بودن برنامه هسته ای خود گفت : روسيه همواره از اين رويکرد سازنده حمايت کرده و می کند .

طرفين در ديدار با توجه به اراده دو کشور در ارتقای روابط دفاعی برای حل و فصل مشکل s ۳۰۰ توافق کردند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016