پنجشنبه 2 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خبرگزاری فارس اسرائيل را عامل مرگ دادستان پرونده «آميا» در آرژانتين دانست


آلبرتو نیسمان

فارس ـ رژيم صهيونيستی متهم رديف اول قتل دادستان پرونده آميا

صهيونيست‌ها با حذف آلبرتو نيسمان توانستند رد پای خود در در دامن زدن به اتهامات ضد ايرانی را پاک کنند.

آلبرتو نيسمان دادستان ويژه پرونده آميا که قرار بود روز دوشنبه ۲۹ دی، با حضور در مجلس نمايندگان آرژانتين در خصوص ايراد اتهام خود به رئيس جمهور و وزير امور خارجه و ديگر مقامات دولت اين کشور پاسخ دهد، نيمه شب يکشنبه مورخ ۲۸ دی، در منزل مسکونی خود در بوينوس ايرس به قتل رسيد. بر اساس اعلام پليس فدرال آرژانتين، نيسمان دقايقی قبل از نيمه شب در وان حمام آپارتمان خود با شليک به سر از هفت تير کاليبر ۲۲۰ متعلق به خود وی به قتل رسيده است. بنا بر اخبار منتشره، فرضيه‌های اوليه حاکی از خودکشی وی دارد. خانم فين دادستان ويژه قتل ساعت چهار صبح در کنفرانس خبری اعلام کرد که هنوز نمی‌توان اتفاق اخير را خودکشی يا قتل دانست و پليس در حال بررسی فرضيه‌های گوناگون می‌باشد.

مولفه‌های زير اين موضوع را بيشتر روشن می‌کند:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آلبرتو نيسمان که با مشورت لابی صهيونيستی در آمريکا و داخل رژيم صهيونيستی در متهم ساختن ايران به نقش در انفجار آميا تاکيد و پافشاری می‌کرد؛ حقايق بسياری را در مورد تلاش هماهنگ صهيونيسم بين‌الملل برای ترويج ايران هراسی در جهان از سال‌های گذشته تاکنون در سينه داشت. در صورت زنده بودن آلبرتو نيسمان، اين حقايق می‌توانست به خوبی روشن شود.

صهيونيست‌ها با حذف آلبرتو نيسمان توانستند رد پای خود در در دامن زدن به اتهامات ضد ايرانی را پاک کنند. هر چند ظرف چند روز پس از مرگ نيسمان صهيونيست‌های متعددی در آمريکا ورژيم صهيونيستی از القائات خود به آلبرتو نيسمان در پرونده ضد ايرانی سخن گفته‌اند.

مرگ آلبرتو نيسمان به صهيونيست‌ها فرصتی داد تا مجددا اتهامات ضد ايرانی خود که در دو سال گذشته جايی در تبليغات بين‌المللی عليه ايران نداشت را احياء کنند. اتهاماتی نظير حمايت ايران از تروريسم، اتهام به سفارتخانه‌ها و نمايندگی‌های سياسی جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور و تلاش برای روشن نگهداشتن آتش ايران هراسی همزمان با رجزخوانی‌های تندروهای کنگره آمريکا برای اعمال تحريم‌های بيشتر عليه ايران از منافع مرگ آلبرتو نيسمان برای لابی صهيونيستی است،

مرتبط ساختن مرگ آلبرتو نيسمان با شهادت نيروهای مقاومت و مدافعان حرم حضرت زينب (س ) در سوريه و گم کردن واقعيت دخالت گسترده رژيم صهيونيستی در حمايت از تروريست‌های سوريه از ديگر منافع مرگ آلبرتو نيسمان برای صهيونيست‌ها می‌باشد.

رئيس جمهور آرژانتين

انتقام از دولت خانم فرناندز رئيس جمهور آرژانتين از ديگر اهداف صهيونيست‌ها در مرگ نيسمان می‌باشد. خانم فرناندز که در شهريور ماه سال ۹۳ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل شجاعانه از نقش مافيای صهيونيست‌ها در آرژانتين در چپاول ثروت مردم اين کشور و فشار آنها به دولت آرژانتين به خاطر حرکت در جهت منافع ملی اين کشور سخن گفته بود، مورد کينه صهيونيست‌ها قرار گرفته است .

با مرگ آلبرتو نيسمان در آستانه انتخابات رياست جمهوری اين کشور که قرار است در سال۲۰۱۵ ميلادی برگزار شود، اتهامات به شيوه صهيونيست‌ها با پشتوانه نظام رسانه‌ای گسترده در داخل و خارج آرژانتين متوجه دولت آرژانتين خواهد شد و خانم فرناندز را درگير پرونده‌ای مبهم و مشکوک خواهد کرد.

بايد اميدوار بود که با توجه به آنچه که گذشت با تحقيقات مجدانه نظام قضائی آرژانتين، نقش رژيم صهيونيستی در مرگ آلبرتو نيسمان کشف و اعلام شود.

سرنخ‌های جديد در مرگ مشکوک دادستان ويژه آميا

روز گذشته دادستان «فئين» اظهارات قفل ساز را دريافت کرد؛ طبق اظهارات کليدساز، کار فرد وارد شده به آپارتمان ۲ يا ۳ دقيقه بيشتر طول نکشيده زيرا در ورودی که مادر «نيسمن» و همراهان او قصد داشتند از طريق آن وارد آپارتمان شوند باز بوده و فقط کليد از داخل روی آن قرار داشت.

اين قفل ساز که «والتر» نام دارد و معمولا کارهای اين ساختمان را انجام می‌دهد، اعلام کرد: در باز بود؛ با يک سيم فلزی کوچک کليد را که از داخل روی در بود هل دادم، سپس کليد را از مادر «نيسمن» گرفتم و در را باز کردم.

«آلبرتو نيسمن» دادستان ويژه پرونده آميا در شکايتی ۳۰۰ صفحه‌ای به قوه قضاييه آرژانتين که چهارشنبه هفته گذشته انجام شد، «کريستينا فرناندز» رئيس‌جمهور آرژانتين، «هکتور تيمرمن» وزير امور خارجه و شماری از مقامات عالی رتبه اين کشور را به سرپوش گذاشتن بر اتهامات شهروندان ايرانی در پرونده انفجار آميا متهم کرده بود.

اتهامات «آلبرتو نيسمن» دادستان ويژه پرونده آميا به «کريستينا فرناندز» رئيس جمهور آرژانتين زمانی عنوان شده که در اکتبر ۲۰۱۵ انتخابات رياست جمهوری اين کشور برگزار می‌شود و مخالفان فرناندز در پی تخريب چهره وی می‌باشند تا بتوانند با طرح چنين اتهاماتی حزب فرناندز را در انتخابات پيش رو از صحنه خارج سازند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016