یکشنبه 5 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

موج هشتگ #‏من‌هم‌عوضی‌ام توسط کابران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

f82f688a-9074-4932-ba4b-cca5653e24ac_16x9_600x338.jpg
العربیه: کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توئیتر، در واکنش به سخنان احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی ایران درباره مساله رفع حصر رهبران معترضان هشتگ «‫#‏من‌هم‌عوضی‌ام» را به راه انداخته‌اند.

بسیاری از کاربران ایرانی و حتی فعالان اصلاح طلب، این هشتگ را در صفحات خود درج کرده‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان از عبد الله رمضان‌زاده سخنگوی دولت محمد خاتمی رئیس جممهوری اسبق ایران نام برد.

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان ایران شنبه در همایش سراسری ستاد دهه فجر گفته است: «شکستن حصر حرف چهار آدم عوضی است.»

دبیر شورای نگهبان گفت: وقتی فتنه براندازی بود باید به دهان آنهایی زد که ادعا می‌کنند حصر باید برداشته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری تسنیم نزدیک به نهادهای امنیتی ایرانجنتی افزود: «اینکه رهبری فریاد می‌زنند و می‌خواهند بفهمانند که مسئله در فتنه براندازی بود را باید درک کنیم و بر دهان آنهایی بزنیم که ادعا می‌کنند باید حصر برداشته شود؛ مگر می‌شود فتنه‌گر دوباره بیرون بیاید و فتنه کند. باید در ۲۲ بهمن بر دهان کسانی که این تفکر انحرافی را دارند بزنیم.»

وی افزود: «مردم از این موضوع (حصر) خوشحال هستند و اینکه ۴ نفر هم پیدا شود که از این موضوع ناراحت باشند و آن را تریبون‌هایشان اعلام کنند ربطی به جامعه و نظام و ۷۸ میلیون ایرانی ندارد.»

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی ایران با بیان این مطلب که حصر جزو سیاست‌های کلی نظام است و مگر می‌شود این سیاست کلی نظام را برداشت، گفت: «فتنه مسئله جزئی نبود که بخواهیم از کنار آن بگذریم و باید تا آنجایی که توان است این مطلب را عریان بیان کنیم.»

اصولگرایان ایران به اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ ایران، «فتنه» می‌گویند. میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات که اصولگرایان آن‌ها را «سران فتنه» می‌نامند، از حدود ۴ سال پیش در حبس خانگی هستند.
پس از انتخابات سال ۲۰۰۹ اصلاح طلبان که می‌گفتند تقلب گسترده و سازماندهی شده روی داده است، دست به اعتراض زدند. حاصل سرکوب این اعتراض‌ها توسط نیروی‌های امنیتی و انتظامی، ده‌ها کشته در خیابان‌ها و بازداشتگاه و صد‌ها زندانی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016