یکشنبه 5 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش مدعی شد گروگان ژاپنی را سربریده است

46c0eee8-81d6-4bac-89a5-429507533867_16x9_600x338.jpg
گروه دولت اسلامی موسوم به داعش با انتشار ویدیویی اعلام کرد که سر هاروانا یوکاوا یکی از دو گروگان ژاپنی را از تنش جدا کرده است.

به گزارش العربیه٬ این ویدیو در حساب کاربری مربوط به داعش در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده است. این ویدیو کینگی گوتو دیگر گروگان ژاپنی را نشان می‌دهد که عکسی از عملیات بریدن سر هاروانا یوکاوا را در دست گرفته است و بر کشته شدن او تاکید می‌کند.

این ویدیو یک روز پس از آن منتشر می‌شود که ضرب الاجل داعش برای آزادی دو گروگان ژاپنی پایان یافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیش‌تر داعش ویدیویی منتشر کرده بود که در آن دو گروگان با لباس نارنجی دیده می‌شود و در آن خواستار پرداخت ۲۰۰میلیون دلار برای آزادی آن‌ها شده بود.
ابتدا و پس از انتشار ویدیو، یوشهیدی سوگا سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد که این دولت در صحت این ویدیوی منتشره تحقیق می‌کند.

ساعاتی بعد شنزو آبه نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که احتمال صحت ویدیو بسیار بالا است.

آقای آبه افزود: «نمی‌توان باور داشت که اعتبار این تصاویر بالا نیست.» او همچنین به خانواده هاروانا یوکانا تسلیت گفت و بار دیگر خواستار آزادی فوری گروگان دیگر شد.

هاروانا یوکاوا، یکی از کارکنان آژانس‌های امداد رسانی است که ماه اون گشته در سوریه ربوده شد. اما کینگی گوتو خبرنگار ژاپنی است که اواخر اکتبر گذشته توسط داعش ربروده شد.

کاخ سفید آمریکا اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور، شنبه به قتل رساندن گروگان ژاپنی را به دست داعش محکوم کرد.

در بیانیه کاخ سفید از اوباما نقل شده که گفته است: «امروز به مردم ژاپن به خاطر مصیبت وارده تسلیت می‌گوییم و خواستار آزادی فوری کینگی گوتو و همه گروگان‌های دیگر هستیم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016