سه شنبه 7 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

"محمودعباس برای سفر به تهران آمادگی دارد"

بيروت - ايرنا - «عزام الاحمد» عضو کميته مرکزی جنبش فتح فلسطين با تاکيد به اينکه « به نفع فلسطين است که جمهوری اسلامی ايران يک کشور قدرتمند باشد»، گفت که «کرانه باختری ازهمه گونه کمک تهران استقبال می کند».

عزام الاحمد در گفت وگويی اختصاصی با ايرنا، تاکيد کرد که ايران يک کشور اسلامی بزرگ است و همواره از فلسطين دفاع و حمايت کرده است و آن را يک تکليف دينی و انسانی می داند.

وی که از دوستان و همکاران نزديک « محمود عباس» رييس تشکيلات خودگردان فلسطين است، گفت که اطمينان دارد محمود عباس (ابومازن) در انتظار دريافت دعوت نامه رسمی برای سفر به تهران است.

مسئول پرونده لبنان در جنبش فتح که برای بررسی شرايط اردوگاه های فلسطينی در لبنان و گفت وگو با مقامات اين کشور به بيروت سفر کرده بود، هوشمندی تيم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ايران در مذاکرات با گروه ۱+۵ را مورد تاکيد قرار داد و با اظهارخرسندی از پيشرفت در مذاکرات ابراز اميدواری کرد که نتيجه اين مذاکرات به نفع جمهوری اسلامی ايران رقم بخورد.

عزام الاحمد در اين گفت وگو که همزمان با سفر او به لبنان در سفارت فلسطين در بيروت و قبل از نشستش با مسئولان گروه های فلسطينی برای بررسی اوضاع اردوگاه ها بويژه عين الحلوه انجام شد، به سئوالات مختلفی از جمله درباره روابط ايران و فلسطين، حمله رژيم صهيونيستی به القنيطره، بحران سوريه، روابط بين جنبش های فتح و حماس و اوضاع اردوگاه عين الحلوه در جنوب لبنان پاسخ گفت.

مشروح اين گفت وگو در ادامه می آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** استقبال کرانه باختری ازهرگونه کمک ايران

عضو کميته مرکزی جنبش فتح درباره تاکيد تهران بر ضرورت کمک به مسلح شدن کرانه باختری مانند نوارغزه برای مقاومت در مقابل تجاوزهای دشمن صهيونيستی گفت: بيشترين رويارويی بين فلسطينی ها و رژيم صهيونيستی در کرانه باختری روی می دهد.

وی خاطرنشان کرد که دشمن صهيونيستی درصدد ايجاد جدايی بين کرانه باختری و نوارغزه است تا بتواند هر دوی اين مناطق فلسطينی را تحت کنترل خود درآورد.

عزام الاحمد افزود: نبايد بين کرانه باختری و نوارغزه تفاوت قائل شد، بويژه اينکه در کرانه باختری برخوردهای بيشتری بين فلسطينی ها و شهرک نشينان صهيونيست اتفاق می افتد، جوان فلسطينی که چند روز قبل به سرنشينان اتوبوسی درتل آويو حمله کرد از اهالی منطقه طولکرم کرانه باختری است که تنها دو کيلومتر با تل آويو فاصله دارد.

اين سياستمدار فلسطينی اضافه کرد: اگر در مبارزه با اسراييل جديت داريم بايد وحدت را حفظ کنيم، بايد فلسطين را به صورت يکپارچه ببينيم و همه تلاش خود را در جهت اين وحدت بکار ببنديم و نبايد هيچ يک از ابزارها و شيوه های مبارزه را از نظر دور سازيم.

** ضرورت گسترش روابط ايران و تشکيلات خودگردان

عضو کميته مرکزی جنبش فتح با تاکيد به اهميت گسترش روابط بين ايران و تشکيلات خودگردان و عدم اکتفا به وجود سفارت فلسطين در تهران گفت: جمهوری اسلامی ايران به عنوان يک کشور اسلامی همواره وظيفه خود دانسته است از فلسطين حمايت کند و اين حمايت در ابعاد مختلفی انجام می شود و تامين سلاح بخشی از آن است و چرا چنين نباشد، ايران از هر قضيه ای که به نفع فلسطين است، حمايت کرده و می کند.

** محمود عباس از سفر به تهران استقبال می کند

وی با بيان اينکه از بودن روابط صميمی بين ايران و فلسطين احساس افتخار می کند، به سفر «محمود عباس» رييس تشکيلات خودگردان به تهران برای شرکت در اجلاس عدم تعهد اشاره کرد و افزود: محمود عباس در انتظار دعوت رسمی برای سفر به تهران است و اطمينان دارم وی برای اين سفر تمايل زيادی دارد.

** مذاکره کنندگان ايرانی بسيار هوشمند هستند

عزام الاحمد با تحسين و ابراز شگفتی از شيوه کنونی جمهوری اسلامی ايران در مذاکرات هسته ای با کشورهای غربی، تيم مذاکره کننده ايران را «بسيار هوشمند» توصيف و خاطرنشان کرد: پنج سال پيش در مورد مساله هسته ای ايران به بسياری از مسئولين فلسطينی گفتم که ايران هدف حمله قرار نخواهد گرفت و معتقد بودم ايران وارد مذاکرات خواهد شد.

اين سياستمدار فلسطينی بعداز تاکيد خبرنگار ايرنا مبنی بر اينکه آنها جرئت حمله به ايران را ندارد، گفت: معتقدم ورود ايران به مذاکرات بويژه با شيوه ای که هم اکنون مذاکرات را مديريت می کند، دليلی برهوش و ذکاوت ايرانی ها است.

** ايران قدرتمند به نفع فلسطين است

عضو کميته مرکزی جنبش فتح تصريح کرد: الان که نشانه های پيشرفت در اين پرونده ظاهر شده بسيار احساس خوشحالی می کنم و برای ايران آرزوی موفقيت دارم.

وی اظهارداشت: اعتقاد دارم ايران حق دارد هر چه می خواهد در اختيار داشته باشد و هرچقدر ايران قدرتمندتر باشد برای فلسطين نيز بهتر است و به همين دليل واقعا آرزو می کنم مذاکرات هر چه زودتر به نفع ايران به پايان برسد.

** اسراييل از مذاکرات غرب با ايران دل خوشی ندارد

عزام الاحمد درباره علت حمله رژيم صهيونيستی به گروهی از نيروهای مقاومت در منطقه القنيطره سوريه گفت: اسراييل از مذاکرات غرب با ايران دل خوشی ندارد و نمی خواهد هيچ مشکلی از مشکلات فلسطينی ها ، سوری ها و ايرانی ها حل شود و اين رژيم برای رسيدن به اهداف خود ترجيح می دهد آشوب و درگيری ها در منطقه باقی بماند.

عضو کميته مرکزی جنبش فتح افزود: حمله به گروهی از مجاهدان مقاومت، با هدف غبارآلود کردن فضا و بر هم زدن آرامش انجام گرفت و هدف اصلی اين جنايت تضمين موفقيت جناح راست رژيم صهيونيستی در انتخابات پيش رو بود.

اين سياستمدار فلسطينی خاطرنشان کرد:رژيم صهيونيستی در تمام انتخابات خود قربانيانی از فلسطينی ها و لبنانی ها و عرب ها گرفته و در کمترين حالت به آنها خسارت هايی زياد وارد کرده است.

** اسراييل درصدد غبارآلود کردن شرايط منطقه است

وی تصريح کرد: معتقدم که هدف از اين غبارآلود کردن فضا زمينه سازی برای پيروزی جناح « بينامين نتانياهو» در انتخابات پارلمانی آينده اسراييل در ماه مارس است و پيروزی نتانياهو در انتخابات بر مذاکرات هسته ای ايران و گروه ۱+۵ تاثير منفی خواهد گذاشت و اميدوارم اين توطئه های اسراييل با هرهدفی که انجام می گيرد با شکست مواجه شود.

عزام الاحمد اظهارداشت: ادامه حيات رژيم صهيونيستی جز در شرايط جنگی امکان پذيرنيست، بنابراين لازم است هوشياری خود را حفظ کنيم.

وی اضافه کرد:آماده باش گسترده اسراييلی ها شک برانگيز است و اگرچه نمی توانم قضاوت کنم جنگی درخواهد گرفت و يا نه، اما نگران بحرانی شدن اوضاع هستم.

عضو کميته مرکزی جنبش فتح گفت: اين وضعيت تا چه زمانی ادامه خواهد يافت؟ نمی توانم زمانی برای آن تعيين کنم ، از صحبت های اخير اسراييلی ها به نظر می رسد جنگی اتفاق بيفتد و آماده سازی نيروهای آنها در صحنه ميدانی اتفاق افتاده و لازم است هوشيار باشيم.

** حق حزب الله در پاسخ گويی به اسراييل

عزام الاحمد در باره پاسخ مقاومت به رژيم صهيونيستی اظهارداشت: اين مساله به تصميم حزب الله که بيش از ما به توان خود واقف است ، بستگی دارد، معتقدم حزب الله شرايط را می سنجد و ازچنان ذکاوتی برخوردار است که تصميمی مناسب با اين شرايط می گيرد و البته من معتقدم بايد احساسات را کنار گذاشت.

**کسانی که درصدد نابودی سوريه هستند، خيرو صلاح فلسطين را نمی خواهند

عضو کميته مرکزی جنبش فتح در پاسخ به پرسشی در باره بحران سوريه و حمايت برخی کشورها از تروريست های تکفيری گفت: بسياری از فلسطينی ها و رهبران فلسطين بويژه در جنبش فتح، از همان آغاز بحران موضع عدم دخالت در امور داخلی سوريه را دنبال کردند و اين در حالی بود که اختلافات قديمی بين ما و حکومت سوريه وجود داشت و روابط دو طرف آنگونه که می بايد، نبود.

وی خاطرنشان کرد: با اين وجود ما به وحدت ملی و حفظ يکپارچگی و نظام سوريه تاکيد کرديم و خواستار حل اختلافات از طريق گفت وگو و پرهيز از ويرانی اين کشور شديم.

** موضع جنبش فتح و محمود عباس در قبال بحران سوريه

اين سياستمدار فلسطينی تصريح کرد: کسانی که به دنبال نابودی سوريه هستند خير و صلاح را برای سوريه و حتی برای فلسطين نمی خواهند، اين موضع، موضع مقامات رسمی فلسطين و محمود عباس است و من به عنوان عضوی از کميته مرکزی جنبش فتح اين موضع را از جانب آن نيز اعلام می کنم.

عزام الاحمد تاکيد کرد: ديگر بر کسی پوشيده نيست، آنچه در سوريه جريان دارد، مساله اين کشوربه تنهايی نيست بلکه طرف های منطقه ای و بين المللی در آن درگير شده اند و آمريکا در راس اين کشورها قرار دارد که به صورت علنی دخالت می کند.

وی گفت: اقدامات برخی قدرت های بزرگ برای مسلح کردن مخالفان نظام سوريه و متاسفانه برخی کشورها که خود را مسلمان می نامند هم با اين قدرت ها و اسراييل همراهی و ازعناصر مسلح حمايت می کنند، همه در جهت نابودی و ويرانی سوريه است و آنها خير و صلاح اين کشور و حتی فلسطين را نمی خواهند ما اين را به طورعلنی اعلام می کنيم و چيزی برای مخفی کردن نداريم.

** انتظار مخالفت آمريکا را داشتيم

عضو کميته مرکزی جنبش فتح درباره طرح پايان اشغالگری رژيم صهيونيستی که در شورای امنيت سازمان ملل متحد پذيرفته نشد، اظهارداشت: تشکيلات خودگردان فلسطين هنگامی که اين طرح را ارائه کرد انتظار موضع گيری و مخالفت آمريکا را داشت.

اين سياستمدار فلسطينی با بيان اينکه«ما به اين چنين موضع گيری هايی از سوی آمريکا عادت کرده ايم»، خاطرنشان کرد: با اينکه از اين موضعگيری آمريکا اطلاع داشتيم به شورای امنيت رفتيم زيرا برای ما مهم اين است هر شخص فلسطينی و عرب و مسلمان و همه جهانيان در انتظار پايان يافتن اشغالگری باقی بمانند.

وی اضافه کرد: بايد همه به خاطر بياورند که آمريکا با اتخاذ چنين موضع گيری هايی چگونه از اشغالگری و صهيونيست ها حمايت می کند، ما در طرح خود موضوع جديدی را مطرح نکرده بوديم بلکه فقط خواستار اجرای قوانين بين المللی شديم که قبلا با بخشی از آنها موافقت شده بود.

عزام الاحمد خاطرنشان کرد:در اين طرح خواستار تعيين تاريخ مشخصی شديم تا پايان اشغالگری حالت الزام آور داشته باشد و اين همان چيزی است که ايالات متحده مايل به تحقق آن نيست.

عضو کميته مرکزی جنبش فتح تصريح کرد: تشکيلات خودگردان يک بار ديگر اين طرح را پيگيری و آن را در زمان مناسبی مطرح خواهد کرد و به همين منظور کميته ای از وزرای خارجی کشورهای عضو اتحاديه عرب تشکيل شده است.

** سازمان ملل ناتوان است

اين سياستمدار فلسطينی تاکيد کرد: با وجود اطلاع از ناتوانی سازمان ملل و عدم نتيجه بخش بودن اين اقدامات، تلاش خود را ادامه خواهيم داد، اين گزينه ای است که در مقابل ما قرار دارد و برای ما ميسر است.

وی گفت: اين اقدامات که بخشی از تحرک سياسی ما است ، باعث ناراحتی شديد اسراييل و ايالات متحده شده چرا که موضع آمريکايی ها و صهيونيست ها را برملا می کند و البته در نهايت به اعتقاد من اين روند وضعيت فلسطين را تقويت خواهد کرد.

عزام الاحمد در باره تلاش های صورت گرفته برای پيوستن فلسطين به دادگاه جنايی بين المللی اظهارداشت: پس از اينکه فلسطين به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل پذيرفته شد ما در مقابل پيوستن به سازمان های بين المللی نرمش نشان داديم اما به دليل مخالفت آمريکا، اقدام در اين جهت را به عقب انداختيم.

وی افزود: توقع داشتيم آمريکا در مقابل اين نرمش، فشارهايی به اسراييل وارد کند اما وقتی اين عدم التزام را از آمريکا و اسراييل مشاهده کرديم به سازمان ملل رفتيم.

عضو کميته مرکزی جنبش فتح اضافه کرد: آمريکا و اسراييل در سازمان ملل معارضين را در مقابل ما علم کردند ، نيجريه را تحت فشار قرار دادند تا از رای به نفع ما خودداری کند و در چنين شرايطی دست به انتخاب سخت تر زديم و شما الان نتايج آن را ملاحطه می کنيد.

عزام الاحمد خاطرنشان کرد: در ماه آوريل گذشته اقدامات خود را شروع کرديم و کميته ملی فلسطين را با عضويت حقوق دانان و کارشناسانی از گروه های مختلف از جمله جنبش حماس تشکيل داديم و حتی اعلام کرديم که زمينه مشارکت همگان در اين طرح و اقدام مهم وجود دارد و همه می توانند در زمينه مسائلی که می خواهيم در اين دادگاه مطرح کنيم پيشنهادها و کمک های لازم را به ما ارائه دهند.

وی درباره پرونده های مطرح به مسائلی همچون جنايت های جنگی رژيم صهيونيستی در غزه درجريان جنگ اخير۵۱ روزه و شهرک سازی برای صهيونيست ها اشاره کرد و گفت که شهرک سازی يک مساله اساسی و مهم است از جمله در قدس که منجر به ضرر زدن به مکان های مقدس به ويژه مسجد مبارک الاقصی شده است.

عضو کميته مرکزی جنبش فتح افزود: با اين وجود و به دليل حجم بسيار زياد جنايت های اسراييل، دادستان دادگاه جنايی بين المللی پيش از اينکه چنين درخواستی از طرف ما مطرح شود، تحقيق در خصوص جنايت های جنگی اسراييل درغزه را شروع کرد و حتی اين تصميم او باعث عصبانيت اسراييل و آمريکا شد.

** فشار آمريکا بر دادگاه جنايی بين المللی

عزام الاحمد با تاکيد بر اينکه ما رژيم صهيونيستی را در همه مجامع بين المللی تحت پيگرد قرار خواهيم داد، اظهار داشت: حتی دادگاه جنايی بين المللی هم از هجوم آمريکا در امان نمانده است، واشنگتن مدام در حال وارد کردن فشار بر کشورها و اشخاص و سازمان های بين المللی است اما با اين وجود اميدواريم قاضی های اين دادگاه از وجدان انسانی برخوردار باشند و مرعوب اقدامات آمريکا نشوند.

** مذاکره بخشی از مقاومت است

عضو جنبش فتح در پاسخ به اين پرسش که چرا تشکيلات خودگردان به ادامه مذاکرات بی حاصل سازش با دشمن صهيونيستی اصرار دارد؟، ادعا کرد که « مذاکره با رژيم صهيونيستی بخشی از مقاومت است و اصولا کدام جريان آزاديبخش در دنيا وجود دارد که مذاکره انجام نداده است؟»

وی با اين ادعا که« اصل و هدف استفاده از سلاح رسيدن به مذاکرات است»، گفت: ما از نقطه صفر شروع نکرده ايم وحتی تشکيلات خودگردان که توافق نامه اوسلو را امضا کرده ، گفته است نمی توان آن را توافق نامه صلح ناميد.

عزام الاحمد افزود: اين توافق نامه از سوی مرحوم «ياسرعرفات» توافق نامه ای با نقاط مثبت و منفی توصيف شده است و اين بدان معناست که در اين توافق نامه نقاط منفی هم وجود دارد.

وی با اشاره به « شهادت ۴ هزار نفر از نيروهای پليس فلسطينی و اسارت ۱۰۰۰ تن ديگر از آنها توسط رژيم صهيونيستی از آغاز تاسيس تشکيلات خودگردان تا سال ۲۰۰۶ که هنوز در زندان های اسراييل هستند »، اضافه کرد: آيا جنبش فتح و سازمان آزاديبخش فلسطين (ساف) مبارزه و رويارويی با رژيم صهيونيستی را کنار گذاشته اند؟ مسلما اينطور نيست، ياسر عرفات چطور شهيد شد؟ تانک های رژيم صهيونيستی به چه علت مقر تشکيلات خودگردان در رام الله را ويران کردند؟

عضو کميته مرکزی جنبش فتح با بيان اينکه « ما مذاکره و مقاومت را با همه شيوه های ممکن ادامه می دهيم»، خاطرنشان کرد: مقاومت و مبارزه مسالمت آميز مردمی يکی ديگر از اين شيوه هاست و در جريان همين مبارزه« زياد ابوعين » يک وزير فلسطينی اخيرا در روستای بلعين کرانه باختری توسط صهيونيست ها به شهادت رسيد.

وی تاکيد کرد: ما در مسير مبارزه با اسراييل از همه ابزارها و روش های مقاومت استفاده می کنيم و مذاکرات نيز بخشی از اين ابزارهاست.

عزام الاحمد تصريح کرد: مذاکرات با اسراييل هم اکنون متوقف است و اين سخن که هر بيست سال در باره يک موضوع مذاکره می کنيم ، صحيح نيست.

** گفت وگوهای فتح و حماس/ احتمال سفر محمود عباس به غزه

وی درباره سرانجام گفت وگوهای فتح و جنبش مقاومت اسلامی(حماس) گفت: اخيرا محمود عباس با من از رام الله تماس گرفت و گفت که احتمال دارد به نوارغزه سفر کند.

عزام الاحمد که مسئول تيم جنبش فتح در گفت و گوهای با حماس است، اين ادعا را که حماس در مقابل اقدامات دولت فلسطين کارشکنی می کند، تکرارکرد و گفت: اگر دولت توافق ملی نتواند به کار خود ادامه دهد چطور می توان انتظار داشت بازسازی غزه شروع شود؟ اسراييل علنا اعلام کرده که به جز تشکيلات خودگردان با طرف ديگری همکاری نخواهد کرد، آيا می توان بدون وارد کردن مواد ساختمانی بازسازی را شروع کرد؟

وی افزود: عبور و مرور از گذرگاه ها توسط اسراييل کنترل می شود، اما در رابطه با گذرگاه تاريخی رفح، مصر و حماس حتی در دوران رياست جمهوری « محمد مرسی» دچار اختلاف شده اند و تشکيلات خودگردان بارها تلاش کرده است حماس از اخوان المسلمين فاصله بگيرد و با پرهيز از دخالت در امور مصر تنها به عنوان جنبش ملی فلسطينی فعاليت داشته باشد.

عضو کميته مرکزی جنبش فتح ادعا کرد:مشکل وقتی قابل حل خواهد بود که مصری ها به اين باور برسند حماس در امور داخلی کشورشان دخالت نمی کند.

** سرانجام اردوگاه عين الحلوه

عزام الاحمد در پاسخ به اين پرسش که چه زمانی به متهم کردن اردوگاه های فلسطينی در لبنان مبنی بر اينکه پايگاه گروه های تروريستی تکفيری و مخفيگاه عناصرمخل امنيت شده اند، پايان داده می شود؟ ، تاکيد کرد که برای بررسی همين پرونده و به دستور محمود عباس به لبنان سفر کرده است.

وی اظهارداشت:در رابطه با حضور فلسطينی ها در لبنان، شرايط کنونی تفاوت زيادی با سال های قبل از ۱۹۸۲ دارد، ما مساله اردوگاه عين الحلوه در شهر صيدا در جنوب لبنان را بررسی می کنيم اما فراموش نمی کنيم که پس از سال ۲۰۰۷ اردوگاه نهر البارد در شمال لبنان در درگيری های ارتش لبنان با تکفيری ها ويران شد.

عضو کميته مرکزی جنبش فتح خاطرنشان کرد: بايد بدانيم چه کسی مسئول نابودی نهر البارد بود، توطئه ای عليه حضور فلسطينی ها در لبنان وجود داشته و هم اکنون نيز به قوت خود باقی است، ما با کسانی که مصلحت لبنان و فلسطين را در نظر نمی گيرند، مخالف هستيم.

مسئول پرونده لبنان در جنبش فتح تصريح کرد: طرف لبنانی برای نخستين بار به طور رسمی به ما گفت برخی تروريست های تکفيری تحت تعقيب مانند « شادی المولوی» و « اسامه منصور» در اردوگاه عين الحلوه مخفی شده اند، اما همه می دانند نيروهای امنيتی لبنان مقرراتی در مورد اردوگاه ها دارند و هيچ کس نمی تواند بدون اطلاع دولت لبنان به صورت قانونی وارد آنها شود.

عزام الاحمد گفت: حتی من به عنوان مسئولی فلسطينی که ساکن اردوگاه نيستم، برای ورود به اردوگاه بايد با دولت لبنان هماهنگی لازم را انجام دهم. اما اينکه کسی مخفيانه وغيرقانونی به اردوگاه نفوذ کند، اين بحث ديگری است.

وی افزود: ما اعلام کرديم ، آمادگی داريم در اين رابطه با دولت لبنان همکاری کنيم و البته اطمينان حاصل نکرده ايم که اين دو شخص ياد شده واقعا وارد اردوگاه شده اند،حتی اگرچنين چيزی صحيح باشد مسئوليت آن برعهده ما نيست.

عضو کميته مرکزی جنبش فتح خاطرنشان کرد: ما اين موضوع را بخشی از توطئه ها عليه لبنان و فلسطين می دانيم و معتقديم هماهنگی ما با نهادهای لبنانی و احزاب و گروه های لبنانی می تواند منجر به ناکام گذاشتن اين چنين توطئه ها شود.

مسئول پرونده لبنان درجنبش فتح تصريح کرد:آيا شهرک عرسال بخشی از خاک لبنان نيست؟ الان چه کسانی و چطور وارد آن شده اند؟ چرا همواره ازعين الحلوه سخن گفته می شود اما ازعرسال نه؟

عزام الاحمد تاکيد کرد: هرکس وارد منزلی می شود اگر ورودش از در منزل نباشد ، صاحبخانه مسئول آن است، ما به ژنرال« عباس ابراهيم» مديرکل نيروهای امنيت عمومی لبنان که روابط خوبی با او داريم، گفته ايم در صورتی که عناصر تحت تعقيب ارتش و نيروهای امنيتی لبنان وارد اردوگاهی فلسطينی شوند، بررسی و با آن برخورد خواهيم کرد.

وی با بيان اينکه امروز تنها بخشی از ساکنان اردوگاه ها فلسطينی هستند، تاکيد کرد:ما با دولت لبنان و مقامات رسمی اين کشور آماده همکاری تمام و کمال هستيم.

عضو کميته مرکزی جنبش فتح گفت:به همراه «اشرف دبور» سفير فلسطين درلبنان گفت وگوهايی صريح و بسيار خوب با مقامات ارشد لبنانی از جمله «نبيه بری» رييس پارلمان و «تمام سلام» نخست وزير انجام داده ايم و آنها موضع فلسطينی ها را در اين رابطه کاملا درک می کنند.

مسئول پرونده لبنان در جنبش فتح افزود: ديداری با ژنرال عباس ابراهيم در منزل وی و به دور از رسانه ها و تشريفات رسمی انجام داديم تا فائده بيشتری از آن عايد شود، در اين جلسه که ساعت ها به طول انجاميد در خصوص مسائل بسياری توافق صورت گرفت.

عزام الاحمد اظهارداشت: برخی عناصر تحت تعقيب تهديدی برای صلح و امنيت داخلی لبنان به شمار می آيند و ما فلسطينی ها به امنيت لبنان متعهد و ملتزم هستيم و آماده همکاری در اين زمينه و تحويل افراد خارج از قانون به دولت لبنان می باشيم و فرقی نمی کند محکوميت آنها مسائل جنايی و يا اقدامات خرابکارانه و تروريستی باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016