سه شنبه 7 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حکم ۱۳۳ سال زندان ۸ فعال فيسبوکی تاييد شد

خبرگزاری هرانا – حکم ۱۳۳ سال زندان برای ۸ فعال فيسبوکی در ديوان عالی کشور به تاييد رسيد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، طی روزهای گذشته ديوان عالی کشور محکوميت مسعود سيدطالبی، فريبرز کاردارفر، امين اکرمی‌پور، امير گلستانی، مسعود قاسم خانی، مهدی ری شهری، رويا صابری‌نژاد نوبخت و نغمه شاهسوندی را به تاييد رساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در حکم جديد ديوان ابهامات زيادی وجود دارد و تجميع پرونده‌های محکومين مورد قبول واقع نشده و در ‌‌‌نهايت مشخص نشده هرکدام از محکومين چه ميزان زندان را بايد تحمل نمايند.

يک منبع مطلع در اين خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «طبق حکم ديوان تعيين مدت قطعی مجازات طبق ماده ۱۳۴ به قاضی اجرای احکام سپرده شده است که اين امر خلاف قانون است.»

گفتنی است، مسعود سيدطالبی ابتدا در شعبه بدوی (شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه) به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود که پس از چند ماه اتهام توهين به مقدسات نيز به آن اضافه شد و حکم در‌‌‌ همان شعبه بدوی به ۲۰ سال افزايش يافت.

اتهامی که اين افراد به خاطر آن محکوم شده اند «اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی، فعاليت تبليغی عليه نظام، توهين به مقدسات، توهين به سران قوا و توهين به اشخاص» عنوان شده است.

گفتنی است، اين افراد شهروندان عادی‌ای هستند که به‌دليل توهين به مقدسات و مسئولان نظام در فيسبوک بازداشت و محکوم شده‌اند. مسن‌ترين متهم اين پرونده يک زن ۴۲ ساله و جوان‌ترين يک مرد ۲۱ ساله است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016