چهارشنبه 8 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۳ به روايت رحيمی

تهران - ايرنا - پاسخ معاون اول دولت دهم به نامه رييس جمهوری سابق، در برگيرنده ناگفته ها و گله گذاری هايی از محمود احمدی نژاد می باشد که اکنون محمدرضا رحيمی را در برابر تحمل زندان و پرداخت جريمه نقدی قرار داده است و در اين ميان دگرگونی نگاه نويسنده نامه به رييس جمهوری سابق از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۳ برجسته تر ديده می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از اخبار ۱۷/۳/۸۵:

رحيمی معاون رئيس جمهوری، در حضور احمدی نژاد: «در سوريه در شهر تاريخی بُصرا که اسم آن را بعضاً ممکن است نشنيده باشيد، يکی از مسلمانان به من گفت که من معتقدم اگر بنا بود بعد از پيامبر، پيامبری بيايد آن، احمدی نژاد بود.»

از نامه رحيمی به احمدی نژاد ۸/۱۱/۹۳:

**شايد فراموش کرده ايد که رحيمی محکوم امروز، چوب لجبازی ها و آبروبری های گاه و بيگاه شما را می خورد.

**زمان گذشت و رفته رفته احمدی نژاد و رفتارهايش متفاوت از سال های گذشته شده بود. هربار که به مشورت می نشستيم به سروش آسمانی کذايی بيشتر توجه می کرديد تا مشورت های ناشی از تجربه های مختلف من.

**در جريان قهر شما پس از ماجرای آقای مصلحی بسياری از دوستان شما تلاش کردند که من هم کار را رها کنم تا دولت بخوابد و بسا کسانی که به من گفتند آماده باشم برای عهده دار شدن کفالت رياست جمهوری. اما گفتم حوصله کنيد احمدی نژاد بايد برگردد که من ميانه او و خودم را با خدمت به نظام آزموده ام.

**ذکر يک نمونه ديگر از خاطرات تلخ اين دوره شايد خالی از فايده نباشد. به ياد داريد که خودم را در فضای سياسی و رسانه ای سپر کردم تا خانم دکتر دستجردی که پرتلاش و مردانه در ميدان کار بود از دولت خارج نشود؟ اما متاسفانه شما لجبازی کرديد و به بهانه تعلل در عزل رئيس دانشگاه علوم پزشکی تهران که فردی توانمند و متعهد بودند، او را عزل کرديد و مرا هم نزد رسانه ها و افکار عمومی سکه يک پول ساختيد و البته همان موقع در جريان قرار گرفتم که با مشورت اطرافيان پيش نويس عزل بنده را هم آماده کرده بوديد.

**همه آنچه ظرف چندين سال بر من رفته است، يک طرف ماجرا است و البته اين زخم وقتی 'کاری' می شود که جنابعالی نيز مصلحت را در آن می جوييد که دامن خود را از آن برچينيد!

**آقای احمدی نژاد، براستی نمی دانيد يا فراموش کرده ايد که ماجرای اين پرونده چيست؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016