پنجشنبه 9 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

صغری نجف پور پس از ۲۶ سال از زندان آزاد شد

روزنامه شرق، شماره ۲۲۲۴پنج شنبه ۱۰بهمن۱۳۹۳ ص۱۳ حوادث

زنی که در نوجوانی به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بود بعد از ۲۶ سال از زندان آزاد شد.

صغری نجف پور ۲۶سال پيش در پاييز ۱۳۶۷ در حالی که برخی روايت ها حاکی از سن کمتر از ۱۵سال برای وی بود اما طبق مستندات پرونده حدود ۱۶ سال داشت به اتهام قتل محکوم به قصاص و زندانی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او به دليل فقر خانواده به عنوان خدمتکار خانه ای در رشت مشغول کار شده بود که متهم شد فرزند ۷ساله صاحب خانه را که همبازی اش بود به قتل رسانده است. صغری نجف پور پس از محکوميت به قصاص دوبار تا پای چوبه دار رفت. انجمن پاسداران حق حيات از ۸سال پيش پيگيری مستمر وضعيت او را در دستور کار قرار داد. برخی اعضای اين انجمن سفرهای مکرر به شهر رشت برای ديدار با اوليای دم و جلب رضايت انجام داده و با زندانی ديدار کردند. به موازات تلاش برای جلب رضايت، از دوسال پيش نيز با تعيين دو تن از وکلای مردمی و داوطلب ، پيگيری حقوقی پرونده و در خواست اعاده دادرسی در دستور کار قرارگرفت و ضمن تقديم لوايح ، اقدامات حقوقی لازم را انجام دادند.

سرانجام هر دو راه به نتيجه رسيد و با مساعدت مقامات دادگستری رشت و همچنين مشارکت انجمن پاسداران حق حيات در تامين ديه مقتول که به درخواست اوليای دم صرف خريد تجهيزات بيمارستانی برای يک منطقه محروم در شهرستان شفت از توابع رشت شد، صغری نجف پور پس از ۲۶ سال تحمل زندان آزاد گرديد. او هم اکنون در روستای زادگاهش همراه با پدرو مادر زندگی می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016