یکشنبه 12 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اقدامات خرابکارانه بخش سايبری سپاه پاسداران در فضای مجازی ادامه دارد

خبرگزاری هرانا – مرکز جرائم سازمان يافته سپاه پاسداران که عمدتا بعنوان يک نهاد مخرب در عرصه سايبری شناخته می‌شود از ساعاتی پيش ضمن ادعای بازداشت تعدادی از شهروندان ايرانی، به مديريت تعدادی از صفحات فيسبوکی دست يافته است و تغييراتی در آن اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران مرکز جرائم سازمان يافته سپاه پاسداران که معمولا با نام وب سايت خود «گرداب» شناخته می‌شود از حدود ۱۲ ساعت پيش مديريت تعدادی از صفحات فيسبوکی را در اختيار گرفته و در اين زمينه يک اطلاعيه نيز صادر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صفحات “سخنان ماندگار از بزرگان تاريخ”، “‎ “Artistic. Photosو “نقاشی” از جمله اين صفحات هستند که عمدتا در زمينه‌های فرهنگی و هنری فعاليت داشته‌اند. عليرغم ادعای اين مرکز در خصوص بازداشت تعدادی از مديران صفحات، تاکنون هيچگونه اطلاعات مشخصی در زمينه سرنوشت اين افراد اعلام نشده است. اين نهاد امنيتی با نام گذاری اين مجموعه اقدامات تحت عنوان “شبکه عنکبوت” مدعی شده است افراد بازداشت‌شده به “ترويج فرهنگ اباحه‌گری، سست کردن و نفی نهاد خانواده، تمسخر اعتقادات و ارزش‌های دينی، ترويج روابط خارج از قواعد اخلاقی و انتشار تصاوير خصوصی دختران جوان” می‌پرداختند. اين مرکز وعده داده است به زودی اعترافات دستگيرشدگان را پخش خواهد نمود.

لازم به يادآوری است مرکز جرائم سازمان يافته وابسته به سپاه پاسداران است که فعاليت آن عمدتا در رابطه با حوادث پس از انتخابات دوره دهم رياست جمهوری در ايران نمود دارد، عمدتا در پی تبليغات و بزرگنمايی توان سايبری سپاه پاسداران گا‌ها به خرابکاری و ارايه اطلاعات ناصحيح اقدام می‌کند. جايگاه اين نهاد و شيوه فعاليت آن در قانون مشخص نشده است و در کارنامه آن اقدامات غيرقانونی، انتشار اکاذيب، نقض حريم خصوصی، جعل اطلاعات و بسياری موارد غيرقانونی ديگر ديده می‌شود. بسياری از زندانيان عقيدتی فعلی و سازمانهای مدنی ايرانی قربانی اقدامات اين نهاد برای بزرگنمايی توان سايبری خود و ايجاد رعب و هراس به هدف محدود کردن يا متوقف کردن فعاليت های شهروندان ايرانی در فضای اينترنت شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016