دوشنبه 20 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: برخی مشکلات قابل تحمل نيست

رييس دولت نهم و دهم با بيان اينکه برخی مشکلات قابل تحمل نيست گفت: اگر قرار باشد کسی نقدی انجام دهد آن شخص من هستم زيرا من جای‌جای ايران و جهان را ديده‌ام و نسبت به مشکلات اطلاع دارم اما اکنون جای نقد نيست.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد امشب که با همراهی مرتضی تمدن،‌ غلامحسين الهام، علی اکبر جوانفکر و ثمره هاشمی در مسجد دولت‌آباد شهرری حضور يافت، در سخنانی با اشاره به اينکه من قصد صحبت و سخنرانی نداشتم اظهار کرد: اما وقتی با دعوت امام جماعت اين مسجد مواجه شدم احساس مسئوليت کردم که بار ديگر مروری بر انقلاب و دستاوردهای آن داشته باشم.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی بزرگترين اتفاق بعد از بعثت پيامبر (ص) است. انقلاب اسلامی يک حادثه عظيم و ادامه بعثت است. انرژی آزادشده از ملت ايران همه تحولات و مناسبات بين‌المللی را تحت تاثير قرار داد. من حداقل از ۱۰۰ کشور جهان بازديد کرده‌ام و در اين کشورها با اقشار مختلف مردم گفت‌وگو داشته‌ام. اکنون اثر انقلاب اسلامی و ملت ايران در ادبيات و تحرک ملت‌های جهان قابل مشاهده است. ما هر جا می‌رويم سخن از ايران است و هر خبری از ايران منتشر می‌شود در صدر اخبار قرارگرفته و موردتوجه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد همچنين با بيان اينکه در سخنانم دروغ و اغراق وجود ندارد و با اشاره به اينکه ايران بدون انقلاب اسلامی معنا و مفهومی ندارد خاطرنشان کرد: سرافرازی، عزت‌ و ظلم ستيزی مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است اما ما برای چه انقلاب کرده‌ايم. اگر پاسخ به اين پرسش را فراموش کنيم انقلاب توسط شيطان از مسير خود منحرف می‌شود. ما انقلاب نکرديم که ظواهر تغيير کند يا قيافه‌ها و ادبيات ما عوض شود يا عده‌ای بروند و عده‌ای بيايند. ما انقلاب نکرده‌ايم که مسابقه قدرت در قالب دستجات شکل بگيرد. اينها هيچ کدام ارزش فداکاری نداشت. ما انقلاب کرديم تا ملت‌ها از زنجيرهای اسارت رها شوند. انقلاب آمد تا ظلم ،‌ستم، تجاوز و توهين به ملت‌ها تمام شود. انقلاب آمد تا کرامت انسانی ، عدالت و رفاه، امنيت و صلح را به انسان‌ها هديه کند.

وی با اشاره به اينکه انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای اصلاح مديريت فاسد استکبار جهانی و برپايی حکومت جهانی عدل به امامت حضرت ولی عصر (عج) است اظهار داشت: اوايل انقلاب برخی می‌گفتند ملت نمی داند برای چه انقلاب کرده اما ملت ما طرفدار عدل و مخالف ظلم بود درواقع خواست‌های ملت روشن بود، انقلاب اسلامی در مقطع اول خود قرار دارد زيرا برپايی يک انقلاب الهی با پيروزی در يک جغرافيا به پايان نمی‌رسد.

احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه در برخی مديريت‌ها و عملکردها ضعف ‌هايی وجود دارد ولی با اين وجود دستاوردهای انقلاب اسلامی بی‌نظير بوده است، ادامه داد: يکی از اين دستاوردها استقلال انسانی و ملی ما بود. امروز همه دنيا بداند که هيچ‌کس نه می‌تواند و نه بايد خيال کند که اراده و سياستی را به ملت ما تحميل کند. عده‌ای در آن طرف دنيا می‌خواهند برای ملت تصميم بگيرند اما آن سبو بشکست و آن پيمانه بريخت. اگر آن‌ها تلخ‌ترين شرايط را بر ما تحميل کنند اين ملت اجازه تصميم‌گيری به آن‌ها نمی‌دهد.

وی با تاکيد بر اينکه حفظ سرزمين و عمران و آبادی کشور، پيشرفت در عرصه علم و فناوری از دستاوردهای ديگر انقلاب اسلامی است افزود: البته ما می‌توانستيم بهتر عمل کنيم. با اين وجود در عرصه عملکردها ، ضعف‌هايی داشته‌ايم که اين ضعف‌ها به انسان‌ها برمی‌گردد نه اصل انقلاب.

رييس دولت نهم و دهم همچنين با بيان اينکه اگر آرمان‌های بزرگ ملت زنده باشد نوسانات عملکردی تاثيری در اراده ملت نخواهد داشت گفت: مهم اين است که آرمان‌های انقلاب زنده بماند. هدف اصلی شيطان فارغ کردن ذهن مردم از آرمان های انقلاب است.

به گفته احمدی نژاد، آرمان انقلاب اسلامی عبارت است از تامين مقدمات برای استقرار حکومت جهانی توحيد و عدالت به رهبری امام عصر(عج).

بهار حقيقی در راه است
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگری از سخنان خود با تاکيد بر اينکه تشکيل حکومت امام زمان يک جريان تاريخی است گفت: اراده الهی در جهت استقرار حکومت الهی است. خداوند وعده داده زمين به صالحان به ارث برسد. با اين وجود تشکيل حکومت الهی هم دشمنانی دارد. بوش رييس جمهور اسبق آمريکا به عراق و افغانستان حمله کرد تا با انديشه مهدويت مقابله کند اما اين اتفاقات به نفع انديشه مهدويت تمام شد.

وی ادامه داد: امروز هر حمايتی از مظلومان حرکتی در جهت استقرار حکومت عدل است. امام خمينی (ره) فرمود هرجا ظلم وجود دارد مبارزه هم وجود دارد. اکنون استقرار حکومت جهانی نيازمند وحدت همه ملت‌هاست. اگر ملت ما وحدت نداشت آيا می‌توانست بر حکومت پهلوی پيروز شود. تفرقه ميان ملت‌ها اقدامی شيطانی است. امام می‌فرمود ما حزب جهانی مستضعفين را تشکيل می‌دهيم، اين به معنای وحدت ملت‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به اينکه برای استقرار حکومت عدل جهانی بايد انديشه‌ها و باورها تغيير کند گفت: امام خمينی (ره) باورها و مطالبات مردم را تغيير داد، وقتی اين تغيير ايجاد شد انقلاب به پيروزی رسيد. اکنون نيز ما بايد مردم را با حقيقت امام آشنا کنيم. حکومت جهانی همچنين به انسان‌های دانشمند و عالم هم نياز دارد. ما در اين مسير نبايد از دشمن بترسيم. هارت و پورت دشمن نشانه خشم آنهاست.

احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنان خود با بيان خاطرات دوران رياست جمهوری خود گفت: در نيويورک رسانه‌ها به من گفتند که مردم از مواضع ضداسرائيلی من ناراحت هستند اما من به آن‌ها گفتم با هم به خيابان‌ها برويم و نظر مردم را بپرسيم که آن‌ها نيامدند. بسياری از کارمندان رسانه‌های آن‌ها طرفدار ما هستند. هوگو چاوز نيز به امام زمان باور داشت و منتظر ظهور امام عصر بود. در مراسم تدفين او نمايندگان کشورهای مختلفی که حضور داشتند اظهار می‌کردند که آن‌ها با ما هستند. اين وضعيت در اروپا ، آمريکا و آسيای شرقی هم وجود دارد. مردم آمريکا با سياست‌های حکومت اين کشور موافق نيستند. من در سفری در شرق آسيا بودم، پس از سخنرانی من يک پيرمرد بودايی که از علمای آن‌ها محسوب می‌شد گفت من ۹۰ سال منتظر شنيدن چنين صحبت‌هايی بودم.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت همچنين در بيان خاطرات خود گفت: در دانشگاه الازهر مصر هم وقتی گفته شد ايران به دنبال ايجاد تفرقه بين شيعه و سنی است من گفتم کدام‌يک از علما اندازه پيامبر قرآن را فهم و درک کرده است که هيچ‌کس پاسخی نداد. من به آن‌ها گفتم ما بايد دست به دست هم دهيم که قرآن و اسلام را بشناسيم و با هم دعوا نکنيم.

احمدی نژاد در بخش پايانی صحبت‌های خود با تاکيد بر اينکه اکنون يک آگاهی و بيداری در ميان مردم جهان به سرعت در حال رشد يافتن است، گفت: حکومت جهانی عدل از راه جنگ و خونريزی محقق نمی‌شود، زيرا اين راه،‌ راه شيطان است. بايد بدانيم بهار حقيقی در راه است و مفسدان با ظهور امام عصر از بين خواهند رفت.

به گزارش ايسنا با ورود احمدی نژاد به مسجدالمهدی مردم شعار "نه سازش نه تسليم انرژی هسته‌ای" ، "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" و "ايرانی می‌ميرد ذلت نمی‌پذيرد" را سردادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016