سه شنبه 21 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

يونسی: ليست ممنوع‌القلم نداشتيم

دستيار ويژه رئيس جمهور ايران در امور اقوام و اقليت‌های دينی و مذهبی از ادامه پيگيری مذاکرات با رعايت خطوط قرمز طبق نظر رهبر انقلاب خبر دادند.

خبرگزاری فارس ـ دستيار ويژه رئيس جمهور ايران در امور اقوام و اقليت‌های دينی و مذهبی از ادامه پيگيری مذاکرات با رعايت خطوط قرمز طبق نظر رهبر انقلاب خبر دادند.

حجت‌الاسلام علی يونسی دستيار ويژه رئيس جمهور ايران در امور اقوام و اقليت‌های دينی و مذهبير شب گذشته در حاشيه ديدار شخصيت‌های فرهنگی اديان توحيدی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اينکه رهبر انقلاب پيرامون ادامه مذاکرات نکاتی را مطرح فرمودند، اظهار داشت: در مسائل کلان و اساسی مثل مذاکرات خط نهايی و سخن اصلی را مقام معظم رهبری می‌گويند و همه بايد از آن اطاعت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: ايشان از همان روزهای اول فرمودند من از تيم مذاکرات حمايت می‌کنم اما خطوط قرمز و ملاحظاتی هست که دولت مکلف است در آن مسير حرکت کند.

يونسی با بيان اينکه تاکنون تيم مذاکره کننده مورد حمايت مقام معظم رهبری بودند و ايشان تاکيدات مکرری در حمايت از دولت در اين حوزه داشتند، ابراز داشت: دولت هم سعی می‌کند در مسيری که ايشان فرمودند حرکت کند.

وی در پاسخ به سؤالی پيرامون اينکه کليات و جزئيات موارد مورد مذاکره بايد بررسی شود، اضافه کرد: معنايش اين است که ما زی بای يک توافق کلی نمی‌رويم که بعدا آنها هر گونه که می‌خواهند آن را تفسير کنند. آن موقع تفسير علنا باعث اختلاف می‌شود و استخوان لای زخم باقی می‌ماند در نهايت به نتيجه هم نمی‌رسيم.

به گفته دستيار ويژه رئيس‌جمهور ما يک توافقی می‌‌خواهيم که هم عزت ملی و هم دستاورد هسته‌ای حفظ شود و همچنين منافع ملی ما محدود بماند. کمترين کرنش و خضوع نمی‌کنيم و نبايد در مقابل دشمن ايچنين بود. همان چيزی که دقيقا رهبری فرمودند.

حجت‌الاسلام يونسی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اينکه عنوان می‌شود در زمان وزارت شما ليست سياهی به عنوان ممنوع‌القلم وجود داشت،‌ گفت: من معنای ممنوع‌القلمی را خيلی متوجه نمی‌شوم که يک نويسنده مطلقا ممنوع‌القلم باشد اما بايد ببينيم اثرش چيست. اگر خوب و منطبق با قانون است بايد منتشر شود.

وی درباره همين ليست پاسخ را به وزير ارشاد ارجاع داد اما در برابر اين سؤال که حضور شما در وزارت اطلاعات باعث شد بعدها عنوان شود که چنين ليستی وجود داشته، عنوان کرد: نه ما چنين ليستی نداشتيم و اعتقادی هم به ليست سياه نداريم. ممکن است يک راه اشتباه يا مطلب اشتباهی باشد اما اينکه يک نفر همه آثارش ممنوع باشد را قبول ندارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016