شنبه 25 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سردار جعفری: ايران در عراق بلای جان داعش شده

IMG13210077.jpg
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: زمانی که داعش در عراق شروع به اقدامات تروریستی کرد هیچ کشوری همانند ایران با قاطعیت به کمک ملت عراق برای نابودی داعش نشتافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشكر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با حضور در مجتمع فرهنگي تربيتي امام رضا(ع) و طی سخنانی در جمع بسيجيان جامعه زنان نواحي با بيان اينكه سپاه و بسيج دو نماد مقدس است اظهارداشت: اين دو نماد مقدس با ابتكار امام خميني (ره) از همان روزهاي نخست پيروزي انقلاب اسلامي به وجود آمد.

وي فلسفه وجود سپاه را حراست از انقلاب اسلامي در تمامي عرصه ها دانست و گفت: امروز دوست و دشمن اعتراف مي كنند كه اگر سپاه وجود نداشت معلوم نبود كه سرنوشت انقلاب اسلامي چه مي شد.

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: ما پاسدارها بايد خداوند را شاكر باشيم كه توفيق خدمت و پاسداري از انقلاب اسلامي را به ما عنايت كرده است، اما نكته مهمي كه بايد در خصوص ايفاي نقش پاسداري داشته باشيم بنا به فرموده مقام معظم رهبري اين است كه به موقع، درست، و غيرمحافظه كارانه از انقلاب اسلامي پاسداري كنيم.

سرلشکر جعفری با بيان اينكه براي پاسداري از انقلاب اسلامي ابتدا بايد اين انقلاب را به خوبي بشناسيم افزود: انقلاب اسلامي ايران يك حركت بي نظير، مستمر، بسيار عميق، با كيفيت بالا و برگرفته از مبناني ديني است كه به سرعت در مرزها در حال پيشرفت و توسعه است؛ اين امر به بركت خون شهيدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينكه فتنه ۸۸ به توسعه انقلاب اسلامي كمك كرد، بيان داشت: اين فتنه آمريكايي – اسرائيلي خطر بزرگي براي انقلاب بود اما مثل هميشه ملت بيدار و آگاه با حضور خود معادلات دشمن را بهم ريخت و در ۹ دي پيام ولايت مداري را به مخالفين داخلي و خارجي صادر كرد؛ ۹ دي زمينه ساز بيداري اسلامي در كشورهاي مسلمان شد كه تا كنون نيز ادامه دارد.

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: تنها كشوري كه در بحث بيداري اسلامي به كشورهاي مسلمان كمك و حمايت كرد ايران بود، زماني كه داعش در عراق پيدا شد هيچ كشوري براي از بين بردن آن كمك نكرد، اما ايران به كمك ملت عراق براي نابودي داعش شتافت تا جايي كه جهان حتي خود اوباما مات و مبهوت ماندند از اين كه داعش با برنامه ريزي چند ساله اي كه داشت در عراق شكست خورد.

سرلشكر جعفري گفت: پس از جنگ تحميلي فكر مي كرديم كه تنها از بعد نظامي تهديد مي شويم، آمادگي و تجربه اي كه امروز داريم قابل مقايسه با آن سال ها نيست، امروز دشمن جنگ نرم عليه انقلاب اسلامي به پا كرده است از پيروزي انقلاب لحظه اي نبود كه تحت فشار و حملات خارجي نباشيم اما همچنان اين انقلاب زنده و سرپا است.

وي در ادامه افزود: ايستادگي انقلاب اسلامي به دليل ايستادگي مردم و امت اسلامي دلداده به رهبري انقلاب اسلامي است تا جايي كه اين امر مهم در نزد خدا به قدري ارزشمند است كه عنايت هاي ديگري را شامل اين انقلاب مي كند.

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه به بركت انقلاب اسلامي و خون شهدا امنيت در كشور ما حاكم است افزود: در برابر هجمه هاي دشمن و حملات فيزيكي و نظامي عليه خاك وطن به خوبي پاسخ آنها را داده ايم اما در بعد عدالت، توسعه دين، اخلاق و حدود الهي و شرعي در بعضي از موارد عقب افتاده ايم و متأسفانه بعضي از نهادها و وزارتخانه ها دقيقا ضد اهداف انقلاب عمل مي كنند كه اين كار آنها اثر سوئي بر انقلاب اسلامي مي گذارد.

سرلشکر جعفری ادامه داد: ما به عنوان پاسدار بايد مأموريت خود را كه همان حفظ و تعالي انقلاب اسلامي است به خوبي انجام دهيم و بايد براي تحقق اين امر مهم، نقش خود را به روز نگه داريم چرا كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي رسالت مقابله با تهديدات سخت، نيمه سخت و نرم كه اين انقلاب را نشانه گرفته است را دارد.

وی خاطرنشان كرد: ۸ ميليون خواهر بسيجي، ظرفيت بسيار مهمي براي حفظ و پاسداري از ارزش هاي انقلابي و رشد آن به شمار مي رود بايد براي كيفيت بخشي به اين ظرفيت تفكر راهبردي و تحول اساسي و مبنايي در موضوع بسيج زنان به وجود آيد.

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: در زمان جنگ زنان نقش مهم پشتيباني را برعهده داشتند اما امروز در جنگ نرم كه بيشترين اثرگذاري آن بر زنان و دختران است، زنان ما نقش مستقيمي در مقابله با اين جنگ دارند.

سرلشكر جعفري تصريح كرد: تبيين نقش واقعي زنان در انقلاب اسلامي، هشت سال دفاع مقدس و جنگ نرم بايد متحول شود همچنين انقلاب اسلامي به شدت براي تعالي و حفظ خود به نقش زنان احتياج دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016