دوشنبه 27 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عارف: حجاب همسرم باعث الگوبرداری دولتمردان ترکيه شد

ایسنا ـ رئيس بنياد اميد ايرانيان با بيان اين‌که جريان رقيب به دنبال حذف اصلاح طلبان بود، اظهار کرد: تفکر حذف جريان اصلاح طلب برای کشور خطرناک است، ما در خير و شر نظامی که به آن وفادار هستيم، مسئوليم و در اين نظام پيروزی و شکست يکی است.

محمدرضا عارف در نشست مجمع جوانان اصلاح طلب استان گلستان با اشاره به اين‌که در اصلاحات"من" معنا ندارد خاطرنشان کرد: خرد جمعی و سعه صدر از ويژگی‌های بارز تفکر اصلاح طلبی است. ما اعتقاد به اصلاحات مستمر داريم و حرکات جهشی و ناگهانی هيچ ارتباطی با اصلاح طلبی ندارد. تفکر اصلاحات ريشه در آرمان های انقلاب دارد و رسالتی که برای اصلاح طلبان قائل هستيم توجه به ارزش هاست.

وی افزود: انتخابات مجلس آينده فرصتی است که تشکل های اصلاح طلب فعاليت خود را آغاز کنند.تقويت تشکل‌های مدنی و ماندگاری آنها از جمله برنامه های محوری اصلاحات است.برخلاف تصور عده ای که می گويند گفتمان اصلاحات فقط در بين نخبگان طرفدار دارد بايد بگويم اين گفتمان در توده های مختلف مردم نفوذ دارد.

رئيس بنياد اميد ايرانيان درباره نحوه عملکرد دولت گفت: واقعيات جامعه را بايد درک کرد. دولت يک شبه نمی تواند معجزه کند اگر مشکلات يک شبه حل شد يک شبه هم مجددا مشکلات بر می گردد.نگاه اصلاحات نگاهی تدريجی و مستمر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عارف در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اين‌که در انتخابات ۹۲ جوانان، نسل اولی ها را به ميدان فرستادند افزود: اعتراف می کنم سهم جوانان در خلق حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ سهم بسزايی بود. فرزند ارشدم به عنوان يکی از مشاورين من در کنارم هست و رابطه عاطفی با من دارد.زمانی که می گويم به جوانان اعتقاد دارم يکی از جوانان فرزندم است.

وی با بيان اين‌که همراهی همسرم در ايام انتخابات رياست جمهوری بر اساس اعتقادم به جايگاه زنان است اظهار کرد: زمانيکه معاون اول بودم در سفرهای خارجی همسرم همراهم بود. در سفر به ترکيه حجاب همسرم مورد توجه همسران دولتمردان وقت ترکيه قرار گرفت و اين حجاب باعث الگوبرداری آنها شد و رسانه های ترکيه بسيار روی اين موضوع مانور دادند. من معتقدم بايد از ظرفيت های زنان به نحو شايسته ای استفاده کنيم.

عارف درخصوص همکاری خود با دولت روحانی گفت: سمت معاون اولی به من پيشنهاد نشد، ولی با توجه به تجربه ای که از دوم خرداد ۷۶ کسب کردم که بعد از آن اکثر اصلاح طلبان وارد قدرت شدند و نتوانستيم سرمايه عظيم ايجاد شده را محافظت نماييم در اين دوره تصميم گرفتم با استفاده از اين تجريه مسئوايت اجرايی را قبول نکنم و از سرمايه اجتماعی ايجاد شده پس از انتخابات ۹۲ حفظ کنم.

عارف در پايان با اشاره به اين‌که آيت الله هاشمی رفسنجانی يکی از استوانه های نظام است که حضور شان برای انقلاب موثر بوده است گفت: من به عملکرد احمدی نژاد انتقادهای زيادی داشتم که در جريان انتخابات رياست جمهوری مطرح کردم. نقد جدی به جريان سياسی که ايشان را بر سر کار آورد داشتم البته تاريخ را نمی توان پاک کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016