شنبه 2 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

صادق طباطبايی درگذشت

سيد صادق طباطبايی، برادر دکتر فاطمه طباطبايی همسر سیّد احمد خمينی و خواهرزاده امام موسی صدر،امروز بر اثر ابتلا به بيماری سرطان درگذشت.

به گزارش ايسنا، وی در دوران پس از انقلاب، سخنگويی دولت و معاونت وزارت کشور در دولت مهدی بازرگان را برعهده داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر سيد صادق طباطبايی فرزند آيت‌الله محمد باقر سلطانی بروجردی در سال ۱۳۲۲ در شهر قم متولد شد. وی پس از گذراندن دوران دبيرستان در شهر قم و اقامت کوتاهی نزد امام موسی صدر برای ادامه تحصيل راهی آلمان شد. وی در رشته شيمی با درجه تخصص در شيمی آلی در دانشگاه آخن و سپس در دانشگاه بوخوم به تحصيل در رشته بيوشيمی پرداخت و سرانجام موفق به اخذ درجه دکتری در رشته بيوشيمی، در شاخه آنزيمولوژی و ژنتيک گرديد و در سن ۳۲ سالگی استاد دانشگاه بوخوم شد.

وی همچنين در سال ۱۹۷۱ (۱۳۵۰) به عضويت جامعه پژوهش گران آلمان DFG در آمده و نتايج پژوهش‌های او در مجله علمی FEBC، ارگان فدراسيون اروپايی بيوشيميست ها منتشر می‌شده‌ است.

صادق طباطبائی در کنار تحصيل و رشد و تکامل علمی، به کارهای اجتماعی و سياسی نيز پرداخته‌است. از مبارزه در سازمان کنفدراسيون دانشجويان و محصلين ايرانی گرفته تا بنيان گذاری و عضويت وی در اتحاديه انجمن های اسلامی دانشجويان در اروپا، آمريکا و کانادا و چند دوره دبير روابط بين‌الملل آن سازمان و نيز عضويت در کادر سر دبيری فصل نامه عقيدتی سياسی: اسلام مکتب مبارز؛ ارگان انتشاراتی اتحاديه انجمنهای اسلامی دانشجويان در اروپا، آمريکا و کانادا و بالاخره مبارزه عليه استبداد داخلی و استيلای خارجی همگام با سياسيون مذهبی پيروان آيت‌الله خمينی، بخش هايی پر کار و پر تلاش در زندگی سياسی وی به شمار می‌آيد.

وی در سال ۱۳۴۴ با دختر خاله خود "فاطمه صدرعاملی" (فارغ التحصيل روانشناسی و نيز جامعه شناسی تعليم و تربيت) ازدواج کرد که ثمره اين ازدواج يک دختر و پسر بنام‌های غزاله (پزشک و متخصص مغز و اعصاب، متولد ۱۳۵۲) و عدنان (دانشجوی حقوق و اقتصاد سياسی، متولد ۱۳۵۷) است.

دکتر طباطبايی همچنين کتابهايی را نگاشته و ترجمه کرده که از ميان آنها می‌توان به "طلوع ماهواره و افول فرهنگ "و " تکنوپولی " و " زندگی در عيش مردن در خوشی" و "زوال دوران کودکی " اشاره کرد. دکتر صادق طباطبايی مجموعه خاطرات سياسی اجتماعی خود را در پنج جلد تدوين کرده‌است که سه جلد آن تا کنون توسط نشر عروج منتشر شده‌است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016