یکشنبه 3 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
8 بهمن» سخنی با آقای جنتی؛ تا دير نشده توبه کنيد! مهران محمدی فشارکی‎
پرخواننده ترین ها

آيا هنوز هم سياست ما عين ديانت ماست؟!‎ مهران محمدی فشارکی

بسم الله خير الاسماء

از زمانی که آيت الله مدرس گفت : ديانت ما عين سياست ماست و سياست ما عين ديانت ماست و آيت الله خمينی هم بر صحت و درستی اين جمله تاکيد کرد پذيرش آن برای خيلی ها قابل درک نبود و اگر هم با کمی اغماض تکۀ اول اين جمله را می پذيرفتند حتما درپذيرش تکۀ دوم اين جمله به مشکل بر می خوردند زيرا عين دانستن دو واژه سياست و ديانت که يکی کاملاً زمينی و ديگری کاملاً ماورايی هست امری نيست که بشود به اين سادگی با يکديگر ممزوجشان کرد و آن را پذيرفت واگرهم انبياء واولياء الهی موفق به اجرای اين سياست می شدند تنها بواسطه ارتباط با عالَم بالا و نيز بر خورداری از گوهروجودی علم و عصمتی است که خداوند به ايشان تفويض نموده است و هر چه اينان می گفتند و يا می نوشتند عين کلام خداوندی بود که بواسطه دارا بودن آن صفات از هر گونه خطا و اشتباهی به دور می ماندند اما غير از اين ذوات مقدسه که مستقيماً دست در دست خدا داشتند چگونه می توان افراد ديگری را با وجود تمام صفات و شايستگی های عالی انسانی اما بدون دو خصيصه مهم علم و عصمت بر اين مسند تصور کرد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيا اگر اين صفات مورد نياز نبود و يا با داشتن اندکی از اين صفات می شد به رسالت و امامت دست يافت مگر انسانهای شايسته ديگری در طول تاريخ نبودند تا برای قبول اين مسئوليت آستين بالا بزنند که خداوند از ميان ميليونها انسان فقط ۱۴ نفرمعصوم را مورد نظر و عنايت خود قرارداد؟ حاکمانی هم که پس از غيبت آخرين امام معصوم(ع) بر کرسی امامت و خلافت تا کنون بر اين کرسی تکيه زده بودند طبق آنچه تاريخ گواهی می دهدهيچکدام يا سياستشان را عين ديانت نمی دانستند ويا اگر هم چنين توهمی را بر زبان می آوردند با گذشت زمان همه چيز برای مردم بر ملا می شد! در اينجا لازم است برای صحت ادعای مطرح شده به گوشه ای از سخنان وزير کشور اشاره کنم:

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشورروز شنبه (۲ اسفند ماه ۱۳۹۳) در نشست سراسری فرماندهان پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: .... ايران در مسير اصلی ترانزيت مواد مخدر از شرق به غرب قرار دارد و براساس آمارهای موجود ترياکی‌ترين کشور جهان است. بررسی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ايران نشان می‌دهد که سالانه حدود ۴۵۰ تن ترياک در ايران مصرف می‌شود که ۴۲ درصد مصرف کل ترياک در جهان را تشکيل می‌دهد..... وی همچنين اشاره کرد: در حوزه مصرف مواد مخدر در ايران سالانه ۱۰هزار ميليارد تومان پول به گردش می‌آيد و معادل همين مقدار پول نيز در ترانزيت مواد مخدر در گردش است. از اين رو گردش مالی سالانه ۲۰ هزار ميليارد تومان است. اين ميزان پول معادل دوسوم بودجه عمرانی کشور است.

اما مهمترين بخش سخنان وزير کشور مربوط به ورود بخشی از گردش مالی قاچاق مواد مخدر به عرصه سياست و انتقال قدرت در ايران بود. به نظر رحمانی فضلی، گردش مالی قاچاق مواد مخدر باعث اعمال قدرت قاچاقچيان در حوزه سياست نيز می‌شود. او می‌گويد، بی‌شک بخشی از پول کثيف قاچاق مواد مخدر در حوزه سياست، انتخابات و انتقال قدرت سياسی در کشور وارد می‌شود.وزير کشور ادامه داد: «به عنوان مثال فردی که به عنوان کانديدای شورای شهر وارد اين عرصه شده بود برای جريان انتخاباتی خود دوميليارد تومان هزينه کرده و مدعی است دوستان و رفقايش اين هزينه‌ها را متقبل شده‌اند ولی سوال اينجاست که دوستان و رفقای وی چه نذری داشته‌اند که اين پول را برای انتخابات اين فرد هزينه کردند.

اين سخنان همانا شايعات و سياه نمايی دشمنان برای ايجاد بدبينی مردم نسبت به نظام نيست که بشود برايش يک راه مفر و توجيه و دروغ مصلحتی جست بلکه اين اخبار را يکی از کليدی ترين وزرای جمهوری اسلامی که از اتفاق خود رياست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را داراست بر زبان جاری می کند که پولهای زيادی در عرصه سياست و انتقال قدرت در ايران نقش داشته و دارد ! و اين در حالی است که هنوز اسامی نمايندگان مجلس که توسط معاون اول رئيس جمهوری سابق با پول خريداری شده اند با مصلحت بزرگان ! افشا نشده است تا ببينيم سياستی که بنا بوده عين ديانت باشد و مردم براين اساس دينشان را تقويت کنند و بر معنويتشان بيفزايند به چه روزی افتاده است سياستی که با اسمش هم دنيای مردم را چاپيدند وهم آخرت مردم را تاراج کردند و تازه بنظر می رسد که جناب وزير کشور خواسته دامنه اين فساد را در سطح انتخابات شوراهای اسلامی شهر نگهدارد و گرنه بايد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان وانتخابات رياست جمهوری روضه مفصل ترديگری می خواند براستی اگر آيت الله خمينی امروز در قيد حيات بود واين اخبار را می شنيد باز برنظرش در مورد اين جمله سياست ما عين ديانت ماست اصرار می ورزيد؟ تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل!

مهران محمدی فشارکی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016