یکشنبه 3 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علاقه تندروهای ایران به اتحاد با روسیه و چین

safarHerandi.jpg
بجای مذاکرات بی‌نتیجه، با چین و روسیه رابطه راهبردی داشته باشیم
به گزارش خبرگزاری دانشجو صفارهرندی صبح امروز در نشست اساتید و دانشجویان دانشگاه های ارومیه که در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور ارومیه برگزار شد، گفت: ما در مذاکرات هسته ای منافعی را برای خودمان تعریف کرده‌ایم که نباید از آن کوتاه بیاییم.

وی با بیان اینکه رهبری طرفدار اصل مذاکره بودند که این مساله اتفاق افتاد، افزود: البته معظم‌له تاکید داشتند تا مذاکره بر اساس چارچوب‌ها صورت گیرد و حقوق ملت در این مذاکرات استیفا شود و از خطوط قرمز نباید عبور کرد که تا کنون هم از این خطوط عبور نشده است.

صفارهرندی ادامه داد: برای اولین بار دو ابرقدرت چین و روسیه پیشنهاد روابط راهبردی به ما دادند این در حالی است که در گذشته حاضر به این امر نبودند و عقل حکم می کند به جای مذاکرات بی نتیجه با غرب با چین و روسیه رابطه راهبردی داشته باشیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در سال‌های گذشته آمریکا با لشکرکشی به عراق و افغانستان تلاش داشت تا بر مشکلات اقتصادی سرپوش بگذارد،‌ گفت: البته جنگ تبعات فرهنگی نیز برای این کشورها به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه دور جدید تحریم ها از فردای ۹ دی ۸۸ آغاز شد، گفت: دشمنان فکر می کردند با تحریم ها تردید و چندصدایی میان مسئولان و فاصله معناداری میان خواسته های مردم و خواسته های حکومت ایجاد می کنند.

صفار هرندی ادامه داد: آنها تصور می کردند با گسترش این فاصله ها دلبستگی های مردم به حکومت و نظامی که از آن حمایت می کنند به تدریج کم شود و مردم از این نظام دل خواهند کند.

عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: حضور مردم در سال های گذشته جواب نه به خواسته های آن ها بود اما امسال آن ها بیشتر دل بسته بودند که این انقطاع را به طور معنادارتری شاهد باشند زیرا فشار بیشتر و فضای رسانه ای منفی ایجاد کرده بودند.

وی گفت: موضوع اول مردم حفظ انقلاب و نظام است؛ اما در عین حال خواسته های زمین مانده ای دارند که البته بعضی از این مسائل مربوط به فشارهای بیرونی و سوء مدیریت بوده است و مربوط به یک دولت خاص نیست.

صفار هرندی گفت: در کشور ما نظر سنجی هایی که در هفته های گذشته از مردم شده است نشان داده که ۷۲ درصد مردم موافق با توافق و رفع تحریم ها هستند؛ اما موافق برچیده شدن فناوری هسته ای نیستند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: بر اساس این نظرسنجی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم با این نوع توافق مخالف هستند زیرا معتقدند نباید برای رفع تحریم ها چنین بهای سنگینی پرداخت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016