دوشنبه 4 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هشدار وزیر امنیت داخلی آمریکا نسبت به حمله به مراکز خرید

وزیر امنیت داخلی آمریکا نسبت به تهدیدهای تروریستی علیه مراکز خرید پرطرفدار در سراسر جهان، هشدار داده است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


mallofamericterror.jpg
دویچه وله - نگرانی وزیر امنیت داخلی آمریکا واکنش به ویدیوی تازه‌ای است که اسلام‌گرایان منتشر کرده‌اند. در این ویدیو از مرکز خرید "مال آو آمریکا" به عنوان یکی از اهداف حمله‌‌های تروریستی نام برده شده است. مقامات امنیتی در حال حاضر در حال بررسی هویت تهیه‌کنندگان این ویدیو هستند. گفته می‌شود که ویدیو به احتمال زیاد توسط شبه‌نظامیان تندرو "الشباب" در سومالی ساخته شده است.

جانسون در گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه "سی‌ان‌ان" آمریکا، همزمان با هشدار، به این نکته نیز اشاره کرد که تا این لحظه هیچ نقشه‌ی تروریستی مشخصی که با استناد به آن بتوان مرکز خرید را به حالت تعطیل درآورد، در دست نیست. در عین حال به گفته‌ی وزیر امنیت داخلی آمریکا، تدابیر امنیتی در این مرکز و دیگر مراکز خرید تشدید شده‌اند.

به نوشته‌ی یکی از روزنامه‌های محلی رفت و آمد و خرید و فروش در مرکز خرید "مال آو آمریکا" در یکشنبه شب، پس از انتشار ویدیوی اسلام‌گرایان به حالت عادی ادامه داشت.

نام دیگر مراکز خرید در فهرست الشباب

ایجاد رعب و وحشت در سومالی و انجام عملیات تروریستی در کشورهای همسایه سومالی، مانند کنیا، نتیجه‌ی فعالیت‌های گروه شبه‌نظامی الشباب است. الشباب نام یکی از گروه‌های شبه‌نظامی اسلام‌گرای وابسته به القاعده است که از سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را در سومالی آغاز کرده است. این گروه در تلاش برای سرنگون کردن دولت مرکزی سومالی است و قصد دارد در شاخ آفریقا یک حکومت اسلامی تشکیل دهد. عملیات تروریستی، قتل عام، جنایت و آدم‌ربایی در کارنامه فعالیت کمتر از یک دهه این گروه به چشم می‌خورد. سال ۲۰۱۳ گروه الشباب مسوولیت حمله به یک مرکز خرید مجلل در نایروبی را به عهده گرفت. در آن حمله ۶۷ تن کشته شدند.

در ویدیویی که به گروه الشباب نسبت داده می‌شود و به تازگی در اینترنت منتشر شده است، اعضای این گروه هواداران خود در دیگر کشورها را به عملیات تروریستی در مراکز خریدی مانند "مال آو آمریکا" در مینه‌سوتا و "وست ادمونتون مال" در کانادا، فراخوانده‌اند. به نام "آکسفورد استریت" و چند مرکز دیگر در پاریس نیز در این ویدیو اشاره شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016