چهارشنبه 6 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعدام در ملاء‌عام برای عاملان قتل‌های جيرفت

ایسنا ـ رييس کل دادگستری استان کرمان از صدور حکم قصاص عاملان قتل‌های خواهران دوقلو و دختر جوان در شهرستان جيرفت در ملاء‌عام و محل وقوع جرم خبر داد.

رييس کل دادگستری استان کرمان از صدور حکم قصاص عاملان قتل‌های خواهران دوقلو و دختر جوان در شهرستان جيرفت در ملاء‌عام و محل وقوع جرم خبر داد.

به گزارش ايسنا، يدالله موحد در حاشيه جلسه شورای معاونين دادگستری استان کرمان گفت: اميدواريم اقدامات قاطع دستگاه قضايی عبرتی برای سايرين باشد و آثار پيشگيرانه خود را در جامعه باقی بگذارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: در بهمن ماه سال جاری دو فقره جنايت هولناک در شهرستان جيرفت رخ داد و اين جنايت موجب جريحه دار شدن احساسات مردم شريف اين شهرستان شد.

وی ادامه داد: يکی از اين دو فقره جنايت مربوط به قتل فجيع دختری دانش آموز به‌نام «زهرا» بود که فقط هفده سال سن داشت و پس از بازگشت از مدرسه در منزل پدری‌اش توسط فردی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيد.

موحد اظهار کرد: قتل ديگر مربوط به خوهران دوقلو بود که هر دو دانش آموز بوده و يک روز صبح در حالی که مسير منزل به سمت مدرسه را طی می‌کردند، توسط راننده يک دستگاه وانت پيکان با برنامه ريزی و طراحی قبلی و با سرعت بالا عمداً خودرو را به سمت آنان هدايت و پس از برخورد شديد و صدمات جدی که به آنان وارد شد، هر دو مصدوم شده و جان باختند.

اين مقام ارشد قضايی استان افزود: اين جنايات دهشتناک که منتهی به قتل عمد سه دانش آموز دختر در فاصله زمانی کمتر از يک هفته شد، واکنش عمومی را در پی داشته و مطالبه عمومی، سرعت و قاطعيت در رسيدگی و اقدامات انتظامی و قضايی برای بازگشت احساس امنيت در جامعه مطرح شد.

وی ادامه داد: در کوتاهترين زمان ممکن متهمان قتل دستگير و تحقيقات مقدماتی آغاز و نظريه پزشکی قانونی از جهات مختلف اخذ و تحقيقات از گواهان قضيه و بازسازی صحنه قتل انجام شد.

وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی بازپرس، اين دو پرونده سريعا به دادگاه ارسال و شعبه دوم دادگاه کيفری استان بطور فوق العاده و طبق موازين قانونی دادرسی، محاکمات را کمتر از يک ماه انجام و حکم شرعی و قانونی قصاص علنی در محل وقوع جنايت را برای هر دو قاتل صادر کرد.

رييس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: با تجديدنظرخواهی وکلای محکومان به قصاص پرونده به ديوان عالی کشور ارسال گرديده، اما تلاش خواهد شد که در ديوان عالی هم خارج از نوبت و بصورت فوق العاده در خصوص موضوعات رسيدگی و رای صادر شود.

وی ادامه داد: در صورت ابرام حکم و طی مراحل استيذان و درخواست اولياء دم مقتولين، حکم اجرا خواهد شد.

اين مقام ارشد قضايی تاکيد کرد: ضروری است والدين و خانواده ها توجه ويژه‌ای نسبت به جوانان داشته باشند و خصوصا در شرايطی از جمله عدم موفقيت در ازدواج که جوان دچار آشفتگی روحی و يا آزردگی روانی می گردد مراقبت، مشاوره و کمک فکری به اين جوانان را جدی بگيريد و آنان را همراهی تا با تدبير عاقلانه از بحران بوجود آمده خارج گردند.

وی همچنين يادآورشد: لازم است که رفت وآمدها، مراودات قبل از ازدواج مهار و کنترل شده باشد تا در آينده شاهد اين گونه وقايع ناگوار نباشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016