شنبه 9 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

دولت کانادا اقامت پناهندگان تقلبی را لغو می‌کند

canadaPanahImig.JPG
خبرگزاری ایرانشهر - دولت اتاوا در حال بررسی وضعیت افرادی است که از کانادا پناهندگی گرفته‌اند اما بعدا به همان کشوری که از آن فرار کرده‌‌ بودند، سفر کرده‌اند. این مسئله شامل حال طیف گسترده‌ای از ایرانیان کانادا نیز می‌شود.

قانون جدید به دولت این اجازه را می‌دهد اقامت آن دسته از پناهجویان سابق را که «دوباره از سرزمین مادری‌شان نفع می‌برند» لغو کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش روزنامه تورنتو استار دولت فدرال از زمان تغییرات سال ۲۰۱۲ در قوانین مهاجرتی، به طور فعالانه‌ای در حال بررسی پرونده‌ پناهنده‌هایی است که شرایط‌‌ شان عوض شده و توانسته‌اند کانادا را ترک و به سرزمین مادری‌شان سفر کنند. تعداد افرادی که توسط دولت کانادا در سال ۲۰۱۴ سلب اقامت شده‌اند، تقریبا پنج برابر آمار سال ۲۰۱۲ است.

یک سند داخلی دولتی که در اختیار مرکز Canadian Council for Refugees قرار گرفته نشان می‌دهد که دولت محافظه‌کار کانادا قصد دارد به طور سالانه حدود ۸۷۵ پناهنده را لغو اقامت کند.

انتشار این اخبار در میان جامعه ایرانیان مقیم کانادا موجی از نگرانی ایجاد کرده است. طیف 30 درصدی از کانادایی‌های ایرانی تبار را پناهندگانی تشکیل می‌دهند که از طریق مسیر‌های گوناگون پناهجو پذیری به کانادا رسیده‌اند.

با این حال آمد و شد گروه چشمگیری از ایرانیان به داخل ایران و استفاده گروه بزرگتری از خدمات دولتی و کنسولی بر اساس هویت ایرانی، این شائبه را ایجاد می‌کند که این ایرانی تباران مشمول قانون مزبور قرار گرفته و از سوس شورای مهاجرت و پناهندگی کانادا IRB پرونده آنها برای لغو اقامت کانادا فرا خوانده شود.

canadaPanahImig2.JPG


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016