یکشنبه 10 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

وضعيت نگران کننده مسعود باستانی، روزنامه نگار زندانی، در بيمارستان

وضعيت نگران‌کننده مسعود باستانی در بيمارستان؛ از سکته قلبی و لمسی بدن تا دو پلاک در مغز

به گزارش کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی به نقل ازکلمه، مسعود باستانی اين روزنامه‌نگار زندانی، اين روزها به علت حمله قلبی و ضعف اعصاب سمت چپ بدن، در بيمارستان بستری است. او که به اتهام اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی و اقدام تبليغی به ۶ سال زندان محکوم شده است، اينک بعد از تحمل سال‌های زندان دچار بيماری‌ها و مشکلات جسمانی عديده‌ای شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته خانواده اين روزنامه‌نگار، مسعود باستانی روز جمعه و در پی وخامت حالش به پيشنهاد هم‌بنديانش به بهداری زندان رجايی‌شهر مراجعه می‌کند و بهداری پس از اينکه از او نوار قلب می‌گيرد، اعلام می‌کند که اين زندانی يک سکته قلبی را رد کرده است و بايد هرچه سريعتر به مراکز درمانی و بيمارستان‌های مجهز منتقل شود.

ماموران سپس او را به بيمارستان امام خمينی منتقل کردند، اما به دليل اينکه تخت خالی در بخش موجود نبود، به ناچار اين روزنامه‌نگار چند روزی را در اورژانس بيمارستان سپری کرد.

به گفته مهسا امرآبادی، همسر مسعود باستانی، مسعود هيچ گاه مشکل قلبی نداشته و اين نخستين بار است که چنين اتفاقی برای او می‌افتد. او می‌گويد: مسعود در سال ۹۰ هم مشکل عضلانی و اعصاب سمت چپ را داشت، اما اين بار اين مشکل خيلی وسيع‌تر خود را نشان داده است.

پزشکان تا کنون تشخيص درست و دقيقی از بيماری و مشکل مسعود باستانی نداده‌اند و تنها با ديدن ام‌آر‌آی گفته‌اند که دو پلاک در مغز اين روزنامه‌نگار مشاهده می‌شود و بايد آزمايش‌های ديگری از او گرفته شود تا بتوان تشخيص بيماری داد.

قرار است امروز آب نخاع او را بگيرند تا بلکه به تشخيص پزشکان کمک کند. اينها همه يعنی وضعيت اين زندانی سياسی نگران کننده است، آن هم در حالی که او قبل از زندان چنين مشکلاتی نداشته و همه اينها از عوارض جسمی دوران حبس است.

مهسا امرآبادی همسر مسعود می‌گويد: من روز اول به دادستانی مراجعه کردم و از دادستانی خواستم که به همسرم مرخصی بدهد و يا حداقل اجازه بدهد که او را به بيمارستان ديگری منتقل کنيم اما دادستانی تا کنون جوابی نداده است. مسعود احتياج دارد که در محيطی دور از استرس درمان شود و دکترها هم بتوانند با فراغ بال او را معاينه کنند تا متوجه مشکل شوند.

او می‌افزايد: ما از پرسنل خوب بيمارستان امام خمينی بسيار سپاسگزاريم و بسيار به ما لطف کرده‌اند و حسابی زحمت کشيده‌اند. از دادستانی می‌خواهيم که مرخصی درمانی بدهند تا مسعود در محيطی آرام درمان شود.

وی ادامه می‌دهد: اکنون بسيار نگران هستيم چرا که هنوز مشخص نيست اين دو پلاک که در مغز او مشاهده شده چيست و اساسا چه تاثيری دارد؟ الان مسعود در روز چند بار سمت چپ بدنش لمس می‌شود تا جايی که حتی قدرت روی پا ايستادن و راه رفتن را ندارد و اين جای نگرانی بسياری دارد.

مسعود باستانی تيرماه سال ۱۳۸۸ بازداشت و به ۶ سال زندان محکوم شد. او از بهمن همان سال به زندان رجايی‌شهر تبعيد شد و از آن زمان تا کنون در اين زندان محبوس است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016