دوشنبه 11 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خرازی: در قبال زمان تعلیق تحریم‌ها باید انعطاف داشته باشیم

2bc551e1.jpg
العربيه - صادق خرازی، سفیر پیشین ایران در فرانسه و از نزدیکان آیت علی خامنه‌ای، روز یکشنبه ۱ مارس گفت در مورد تعلیق تحریمهای بین المللی علیه ایران، منطقی است که «ما قدری انعطاف داشته باشیم.»

به گزارش روزنامه «دنیای اقتصاد»، خرازی در ارتباط با پیش بینی سرنوشت مذاکرات هسته‌ای، ضمن انتقاد از تیم مذاکره کننده اتمی پیشین ایران، از حسن روحانی، رئیس جمهوری کنونی ایران و تیم مذاکره کننده اتمی او ستایش کرد.

خرازی که سابقه طولانی در دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی دارد، و برادر عروس آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران است، گفت: «در حال حاضر بحث روی مدت زمانی که قرار است موضوع (تحریم‌ها) حل و فصل شود»، دور می‌زند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ایران هم اکنون مشغول مذاکرات اتمی با ۶ قدرت جهانی است، تا در مورد برنامه اتمی مناقشه انگیز این کشور به توافق نهایی برسند. قرار است که چارچوب سیاسی این توافق اتمی تا پایان ماه جاری به پایان برسد.

خرازی گفت که در حال حاضر فقط «تعلیق» تحریمهای اقتصادی امکان پذیر است، و این در یک فرایند راستی آزمایی، که ایران امیدوار است بیشتر از ۱۰ سال نباشد، اجرا می‌شود.

او افزود: «راستی‌آزمایی برای ژاپنی‌ها ۲۳ سال به طول انجامید، برای برزیل ۱۸ سال و در مورد آفریقای‌جنوبی هم حدود ۱۶ سال. در ‌‌نهایت با چانه‌زنی‌هایی که صورت گرفته احتمالا این پروسه در مورد ایران حدود ۱۰ سال خواهد بود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016