دوشنبه 11 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
10 اسفند» سلام ريگی، از "رهبران جيش العدل در پاکستان بازداشت شد"
پرخواننده ترین ها

فارس: عبدالستار ریگی (سلام ريگی) احتمالا با همکاری ايران و پاکستان، دستگير شده است

خبرگزاری فارس: به گزارش خبرگزاری فارس، چند روز قبل خبرگزاری رويترز به نقل از مقامات امنيتی در پاکستان گزارش داد که اين کشور يکی از سرکردگان گروهک تروريستی جيش العدل را بازداشت کرده است.

بر پايه اين گزارش، مقامات جنوب غرب پاکستان «سلام ريگی» را زمانی که وی سوار بر اتوبوس در حال سفر در نزديکی مرز ايران بوده، بدون مقاومت بازداشت کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک مقام امنيتی که خواسته نامش فاش نشود، به رويترز گفته است که اين فرد در ۵۰ کيلومتری شهر «کويته» مرکز استان بلوچستان پاکستان بازداشت شده است.

به نوشته رويترز، سلام ريگی پسر عموی عبدالمالک ريگی، سرکرده معدوم گروهک تروريستی جندالله است.

در همين حال، بر اساس برخی پيگيری های خبرنگار فارس، هويت حقيقی فرد دستگير شده «عبدالستار ريگی» برادر کوچکتر عبدالمالک ريگی است.

بر اين اساس «عبدالستار ريگی» در لحظه دستگيری برای پنهان کردن هويت خود، کارت شناسايی «سلام ريگی» پسر عموی خود را تحويل ماموران امنيتی پاکستان می دهد.

عبدالستار ريگی برادر کوچکتر عبدالمالک ريگی تنها باقيمانده از خانواده سرکرده سابق جندالشيطان است که پس از اختلاف «محمد ظاهر» سرکرده جيش العدل با خانواده ريگی از اين گروه جدا و به گروه تازه تاسيس برادرش- عبدالرئوف ريگی- به نام «جيش النصر» می پيوندد.

پس از ترور عبدالرئوف ريگی که بنا به شواهد فراوان توسط محمد ظاهر سرکرده جيش العدل به قتل رسيده، عبدالستار ريگی به عنوان فرمانده جديد جيش النصر به جای برادر بزرگترش، فعاليت خود را از چندی قبل آغاز کرده بود.

در همين حال برخی منابع از افزايش سطح همکاری ايران و پاکستان در ماه های اخير برای مبارزه با تروريسم خبر داده و اين احتمال که عبدالستار ريگی بر اثر همکاری ميان ايران و پاکستان، دستگير شده باشد، را افزايش داده است.

لازم به ذکر است، بر همين اساس ، پيش بينی می شود که پاکستان در راستای تقويت بيشتر همکاری برای مبارزه با تروريسم در منطقه «عبدالستار ريگی» را بزودی به ايران تحويل ايران بدهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016