سه شنبه 12 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
22 دی» ترور قلم وانديشه محکوم است، همبستگی برای حقوق بشر در ايران
پرخواننده ترین ها

ما سياست های زن ستيزانه جمهوری اسلامی را محکوم می کنيم، بیانیه همبستگی برای حقوق بشر در ايران به مناسبت روز جهانی زن

۸ مارس، روز جهانی زن، بر همه زنان خجسته باد!

تلاش ومبارزه ۱۰۰ ساله زن ايرانی برای رفع تبعيض های چند لايه و کسب حقوق برابر با مردان که تا سال ۵۷ خورشيدی دستاوردهائی را برای زنان و جامعه مدنی ايران به همراه داشت با برقراری حکومت اسلامی همگی برباد رفت، با لغو قوانين مدنی، ايجاد دادگاهها شرعی و اجرای قوانين ضدبشری، حکومت اسلامی خيلی زود چهره زن ستيز خود را آشکار ساخت، اما هنوز چند هفته ای از بقدرت رسيدن گروههای اسلامگرا نگذشته بود که هزاران تن از زنان آگاه و روشن‌فکر ايرانی بمناسبت روزجهانی زن (۸ مارس) و دراعتراض به حجاب اجباری، رو در روی روحانيون تازه بقدرت رسيده قد برافراشتند و در خيابانهای تهران فرياد زدند که: " ما انقلاب نکرديم تا به عقب برگرديم". متأسفانه آن فرياد که ميتوانست سر فصلی باشد برای مقاومت مدنی مردم ايران در برابر اسلامگرايان تازه به قدرت رسيده، در آنزمان مورد حمايت جامعه روشنفکری و گروههای سياسی ايران قرار نگرفت! اما فرياد حق طلبانه و حقوق بشری زنان بيدار ايرانزمين در آن روز، بعنوان برگ درخشانی در حافظه تاريخ جنبش آزاديخواهانه و ضد تبعيض زنان ايران باقی ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آپارتايد جنسيتی، جداسازی جنسيتی، حجاب اجباری، جلوگيری ازاشتغال و تحصيل زنان و دختران دگرانديش، تنظيم قانون خانواده بر اساس سنت مرد سالاری، ايجاد موانع قانونی برای حضور زنان درعرصه های فرهنگی و آموزشی و هنری و ورزشی وغيره، ازابتدای تأسيس حکومت اسلامی تا به امروز در صدر سياست های اين حکومت قرار داشته است تا از اين طريق حضور اجتماعی زنان را در عرصه ها مختلف، حذف و يا کم رنگ سازند. ولی با وجود تمام محدوديت ها و سياست های زن ستيزانه ی حکومت ولايت فقيه، حضور فعال و مبارزه حق طلبانه زنان آزاده ايرانی هميشه خاری بوده است درچشم حکومت آيت الله های مرتجعی که فتوای آنان مجوزی است در دست اراذل و اوباش برای حمله به زنان و ايجاد فضای رعب و وحشت در جامعه، تا از اين طريق زنان ايران را ملزم به تسليم در مقابل قوانين و مقررات قرون وسطائی نمايند.

خوشبختانه با تلاش و مبارزه مداوم زنان آگاه و روشن‌فکر ايران، تقلای ۳۶ ساله حکومت اسلامی و سياست های زن ستيزانه برای به حاشيه راندن و خانه نشين کردن زنان، همگی با شکست مواجه شده است و بانوان ايرانی چه در داخل کشور با وجود تمام محدوديت ها و قوانين ضد زن و چه در کشورهای اروپائی و امريکائی، همه جا حضور پُررنگ خود را در تمامی عرصه های حيات اجتماعی، سياسی، علمی و فرهنگی و هنری به اثبات رسانده و موجب افتخار هويت ايرانی گرديده اند.

بمناسبت روز جهانی زن که ياد آور دهها سال تلاش و مبارزه خستگی ناپذير زنان برای رفع تبعيض ها و بدست آوردن حقوق برابر در سرتاسر جهان ميباشد، ما نهادها و فعالان حقوق بشر ايرانی، توجه سازمانها و شخصيت های آزاديخواه و مدافع حقوق بشر را درسراسرجهان، به حمايت از مبارزه زنان ايران که هم اکنون با يکی از زن ستيزترين حکومت های موجود در دنيا دست و پنچه نرم ميکنند فرا ميخوانيم، ما همچنين افکار عمومی جهان را متوجه اين واقعيت تلخ مينمائيم که علاوه بر تصويب قوانين تبعيض آميز و حمله سيستماتيک و اسيدپاشی به زنان و دختران ايران توسط عوامل حکومت اسلامی، وعلاوه بر اعدام صدها زن آزاديخواه و به زندان افکندن هزاران تن ديگر از آنان در سالهای گذشته،امروزه نيز حکومت اسلامی همچنان به سياست سرکوب و تبعيض عليه زنان با شدت ادامه ميدهد و هرحرکت حق طلبانه آنان را با ضرب و شتم و زندان و شکنجه پاسخ ميگويد. هم اکنون دهها تن از زنان آزاده ايرانی با اتهام های واهی به حبس های طولانی مدت محکوم شده ودر زندان های حکومت اسلامی از ابتدائی ترين شرايط زندگی محروم ميباشند، مبارزه برای آزادی زنان زندانی و تمام زندانيان سياسی و عقيدتی وظيفه ما است.

ما از تمام نهاد ها و شخصيت های مدافع حقوق بشر در سرتاسر جهان درخواست ميکنيم در مراسمی که به مناسبت روز جهانی زن بر پا مينمايند، با افشای سياست های ضد زن و تبعيض آميز حکومت اسلامی ايران، ازمبارزه و مقاومت مدنی زنان ايران و چهره های شاخص اين جنبش دفاع کرده و برای آزادی زنان زندانی وتمامی کسانی که به اتهام دگرانديشی در زندانهای حکومت اسلامی، به مرگ تدريجی محکوم شده اند مبارزه نمايند .

همبستگی برای حقوق بشر در ايران

امضاء:
۱. اتحاد برای ايران ـ بلژيک
۲. انجمن ايران-سوئيس/ ژنو
۳. انجمن تئاتر ايران و آلمان ـ کلن
۴. انجمن زنان ايرانی در مونترآل
۵. انجمن جمهوريخواهان ايران - پاريس
۶. انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ايران/ هامبورگ
۷. انجمن فرهنگی ـ اجتماعی پرسپوليس
۸. انجمن مجازی سازمان همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشری در ايران
۹. باشگاه جنبش سکولار دمکراسی ايران / لس آنجلس
۱۰. بنياد اسماعيل خويی
۱۱. پيوند سرای نويسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات
۱۲. جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران جنوب کاليفرنيا
۱۳. جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائيک ايران
۱۴. حاميان مادران پارک لاله - دورتموند
۱۵. حاميان مادران پارک لاله - لندن
۱۶. حاميان مادران پارک لاله - فرزنو
۱۷. حاميان مادران پارک لاله - هامبورگ
۱۸. حاميان مادران پارک لاله - مونيخ
۱۹. حاميان مادران پارک لاله ( مادران عزادار ايران)- جنوب کاليفرنيا
۲۰. شبکه همبستگی ملی ايرانيان - فرزنو کاليفرنيا
۲۱. صدای موج سبز - جنبش سبز لندن
۲۲. صدای موج سبز - جنبش سبز بيرمنگام
۲۳. صدای موج سبز - جنبش سبز کارديف
۲۴. فدراسيون اروپرس
۲۵. کانون فرهنگی و حقوق بشری سيمرغ - دورتموند
۲۶. کانون فرهنگ و هنر فرزنو
۲۷. کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی
۲۸. کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی / پاريس
۲۹. مادران پارک لاله ايران
۳۰. مادران صلح مونترال
۳۱. همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشر در ايران - نيويورک
۳۲. همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشر در ايران - لس انجلس
۳۳. همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشری در ايران - مونترال
۳۴. همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشری در ايران - ونکوور


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016