شنبه 16 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گفت‌وگوی کری و فابیوس درباره مذاکرات اتمی با ایران

جان کری و لوران فابیوس در نشستی مشترک در پاریس درباره‌ی برنامه اتمی ایران گفت‌وگو کردند. وزیران خارجه آمریکا و فرانسه بار دیگر بر وجود اختلاف‌‌ها میان طرفین در مذاکرات تاکید کردند.

به گزارش دویچه وله٬ جان کری، وزیر خارجه‌ی آمریکا و لوران فابیوس، روز شنبه(۷ مارس) وزیر خارجه‌ی فرانسه در نشستی مشترک در پاریس درباره‌ی برنامه‌ی اتمی ایران مذاکره کردند.
به گزارش خبرگزاری آلمان، جان کری بعد از دیدار مشترک با فابیوس در نشست خبری مشترک اعلام کرد که هنوز "ضعف‌ها و کمبودها و اختلاف‌هایی" برای رسیدن به یک "توافق مطمئن" وجود دارد.

جان کری بار دیگر تاکید کرد که اگر "توافق خوبی" صورت نگیرد، طرفین ترجیح می‌دهند اصلا توافقی تنظیم نشود.

وزیر خارجه‌ی آمریکا همچنین گفت که توافق بستگی به ایران و میزان آمادگی‌اش برای همکاری بیشتر دارد. او اضافه کرد: «ایران باید بتواند تضمین دهد که برنامه‌ی اتمی‌اش صلح‌آمیز است و باید بتواند صلح‌آمیزبودن برنامه‌ی اتمی خود را اثبات کند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لوران فابیوس، وزیر خارجه‌ی فرانسه نیز بعد از این دیدار در نشست خبری گفت که در بعضی زمینه‌ها در مذاکرات "پیشرفت‌هایی" صورت گرفته است. با این‌حال تاکید کرد که "اختلاف‌هایی" نیز همچنان باقی است که باید برای آن‌ها به دنبال راه‌حل بود.

وزیر خارجه‌ی فرانسه نیز تاکید کرد که به دنبال "توافقی قاطع" هستند. او گفت:« ما توافقی قاطع و مطمئن می‌خواهیم. چنین توافقی را فقط برای خودمان نمی‌خواهیم، بلکه برای همه‌ی خاورمیانه و صلح در این منطقه و از جمله برای خود ایرانی‌ها چنین توافقی ضروری است.»

قرار است فرانک والتر اشتاین‌مایر و فیلیپ هموند، وزاری خارجه‌ی آلمان و بریتانیا و همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پاریس به کری و فابیوس ملحق شوند. قرار است تا ۳۱ ماه مارس جاری کشورهای عضو ۵+۱ و ایران بر سر چارچوب اصلی توافق احتمالی به "تفاهم" برسند.

محمدجواد ظریف، روز شنبه (۱۶ اسفند) در گفت‌وگویی با خبرگزاری دولتی "ایرنا" گفت که احتمال رسیدن به توافق، قوی‌تر از شکست مذاکرات است. پیش از این همه‌ی طرفین حاضر در مذاکرات اعلام کردند که اگر این‌بار هم به توافق نرسند، مهلت مذاکرات بار دیگر تمدید نخواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016