سه شنبه 19 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کنایه‌های توییتری ظریف و سناتور آمریکایی

بی بی سی - سناتور تام کاتن، مبتکر و تهیه کننده نامه هشدار آمیز ۴۷ سناتور آمریکایی به رهبران ایران و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توییتر برای یکدیگر پیام‌هایی فرستاده‌اند که بحث برانگیز شده است.

آقای کاتن تصویر متن فارسی نامه مذکور را با خطاب قرار دادن (منشن کردن) آقای ظریف توییت کرده و نوشته: "اگر ترجمه لازم داشتی".

tweetbazizarifcong1.jpg

گروهی از کاربران خطاب قرار دادن وزیر امور خارجه ایران به این صورت را با توجه به تسلط آقای ظریف به زبان انگلیسی و سابقه تحصیل او در آمریکا، "توهین‌آمیز" و "متکبرانه" توصیف کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علاوه بر این متن ترجمه فارسی نامه که در توییت آقای کاتن آمده است، نثر بسیار مبهم و نامفهومی دارد و حاوی غلط‌های نگارشی است.

آقای ظریف هم در واکنش به توییت آقای کاتن، متن پاسخ خود به نامه سناتورها را با خطاب قرار دادن سناتور کاتن توییت کرده و با استفاده از اصطلاحات مخفف رایج در توییتر، نوشته: "اگر احیانا ندیده‌ای. پاسخ من. به انگلیسی".

در مورد نامه سناتورهااینجا بخوانید

در مورد واکنش ها به این نامه، از جمله واکنش آقای ظریف اینجا بخوانید

150310123640.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016