چهارشنبه 20 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی مطهری:‌ مهاجمان قصد داشتند مرا بکشند

0DC58774-DEFA-4367-8FBE-33979276B07F_w640_r1_s.jpg
به گزارش رادیو زمانه٬ علی مطهری، نماینده مجلس ایران گفت مهاجمان در شیراز معلوم بود با کسی شوخی نداشتند و قصد داشتند او را بکشند.

مطهری در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفت: «تعداد بسیار زیادی موتورسوار بودند که برای صدمه زدن از آجر گرفته تا گاز فلفل، همه‌چیز داشتند. اگر شانس با ما نبود واقعاً من را می‌کشتند و معلوم بود با کسی شوخی ندارند.»

مطهری روز دوشنبه ۱۸ اسفند برای سخنرانی به شیراز رفته بود که پس از ورود به فرودگاه با حمله موتورسوران روبه‌رو شد.

مخالفان حکومت می‌گویند این موتورسواران به بسیج و سپاه فجر فارس وابسته بوده‌اند.

این نماینده مجلس پس از حمله موتورسواران به یکی از کلانتری‌های شیراز منتقل شد. مهاجمان چندین ساعت کلانتری را نیز به محاصره خود درآوردند و اجازه ندادند که مطهری برای سخنرانی از آنجا خارج شود.

علی مطهری در این‌باره گفته است: «این‌که یک عده‌ای بتوانند با این شکل خشن جلوی سخنرانی یک نماینده مجلس را که مصونیت دارد و برای اظهارنظر آزاد است، بگیرند و یک کلانتری را که باید پایگاه اقتدار و حفظ امنیت باشد چند ساعت محاصره کنند، اصلاً عادی نیست.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«درخواست مسئولان شیراز با مهاجمان یکی بود»

این نماینده مجلس می‌گوید که پس از این حملات با مسئولان شیراز تماس گرفته اما متوجه شده که حرف مسئولان و مهاجمان یکی است.

مطهری می‌گوید مسئولان شیراز از او خواسته‌اند تا سخنرانی‌اش را لغو کند و مهاجمان نیز همین درخواست را داشته‌اند. به گفته وی «موتورسوارها با اسپری فلفل و فحش ناموسی و گاز فلفل حرف خود را می‌زدند و آن‌ها (مسئولان) یک طور دیگر.»

این نماینده مجلس گفته است: «آن حجم از حمله‌کنندگان که واقعاً تعجب‌آور بود و مخصوصاً این‌که با خیال آسوده هر کار می‌خواستند، می‌کردند معلوم بود که هیچ نگرانی بابت بازخواست شدن و پیگیری این موضوع و کارهایی که می‌کنند ندارند.»

علی مطهری می‌گوید در شیراز هیچ مسئولی به حرفش توجه نکرده: «هیچ‌کس برای حرف من نه به‌عنوان یک شهروند، بلکه به‌عنوان یک نماینده مجلس ارزشی قایل نشد. یعنی حتی من احساس کردم که نگران این موضوع هم نشده‌اند. برخورد مقامات بیش از هر چیزی باعث تاسفم شد و ناراحتم کرد.»

به گفته مطهری «دولت این مسائل مسئول است و باید خودش پیگیری کند.»

در همین حال شماری از تشکل‌های دانشجویی شیراز در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور به دلیل آن‌چه عملکرد «ضعیف» محمد احمدی، استاندار فارس در عدم تأمین امنیت علی مطهری خوانده‌اند، خواهان برکناری او شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016