پنجشنبه 21 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

استاندار فارس به تهران فراخوانده شد

13930409000459_PhotoA.jpg
ایسنا - قائم مقام وزیر کشور از واقعه شیراز و حمله به علی مطهری ابراز تاسف کرد و از تاکید وزیر کشور بر برخورد هرچه سریعتر با عوامل حادثه و قاصران احتمالی دولتی و نیز فراخوان استاندار فارس به تهران خبر داد.

حسینعلی امیری گفت: وزیر کشور از آنچه برای این نماینده مجلس در شیراز پیش آمده ابراز تاسف کرده و از معاون امنیتی و انتظامی این وزارتخانه خواسته است هرچه سریع تر عوامل این واقعه شناسایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین استاندار فارس برای توضیح چگونگی رخداد این اتفاق به تهران فراخوانده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در راستای شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی رییس جمهوری خود را متعهد به ایجاد امنیت و آزادی برای تمامی اشخاص، تشکل ها ، شخصیت ها و احزابی که در درون نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کنند می داند، افزود: وزارت کشور نیز در راستای انجام وظایف ذاتی خود در موضوع سیاست داخلی هیچ گونه اقدام غیرقانونی را نمی پذیرد و به گروه های خودسر اجازه خدشه دار کردن امنیت شهروندان را نخواهد داد.

وی حمله به نماینده مجلس در شیراز را امری قبیح خواند و افزود: این اتفاق در حالی رخ داده است که آقای مطهری سخنرانی نکرده بوده است تا محتوای صحبت های ایشان مورد اعتراض قرار گیرد.

قائم مقام وزیر کشور همچنین حمله و ضرب و شتم به نماینده مجلس را غیرقانونی و غیرشرعی برشمرد و افزود: مشروعیت قوانین مجلس توسط فقهای شورای نگهبان تایید می شود. بنابر این هر اقدام غیرقانونی در نظام جمهوری اسلامی امری مذموم و غیرشرعی به حساب می آید.

امیری همچنین اعلام کرد: تاکید وزیر کشور آن است که هر چه سریع تر با عوامل این اتفاق و یا قاصرین دولتی و کسانی که در ایجاد امنیت، تعلل و مسامحه کرده اند برخورد قانونی صورت گیرد.

اگر تندروهای شیراز مجازات نشوند ، حادثه تکرار خواهد شد
کاظم جلالی نماینده شاهرود در مجلس در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:

مسئولان استانی و ملی حتماً باید پیگیر موضوع باشند و مسببان، مقصران و قاصران این حادثه تلخ را شناسایی و به مجازات قانونی برسانند. وگرنه سوای تأثیر منفی این رخداد در افکار عمومی داخلی، رسانه‌های خارجی نیز با سوء‌استفاده از آن چهره نظام و مردم ایران را مخدوش خواهند کرد و این در حالی است که نظام، ملت ایران و فرهنگ اسلامی ما با چنین رفتارهای خشن و به‌دور از منطقی، بیگانه است.

از یاد نبریم، پیش از این هم موارد دیگری از اقدامات غیرقانونی تندروها را شاهد بوده ایم و اگر برخورد مناسبی با متهمان آن پرونده‌ها صورت می‌گرفت، چه بسا جلوی تکرار وقایع بعدی گرفته می‌شد. مشخصاً، پرونده غائله 22 بهمن قم، با وجود ورود مجلس و گزارش ارسالی بهارستان به دستگاه قضا، هنوز تعیین تکلیف نشده است. اگر در حادثه شیراز هم مهاجمان به مجازات قانونی نرسند؛ تندروها در سرتاسر ایران احساس خواهند کرد که در حاشیه امن هستند و اقدامات خود را تکرار خواهند کرد و این وضعیت، قانون و امنیت کشور را در معرض تهدید جدی قرار خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016