پنجشنبه 21 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

والستریت ژورنال: ایران، عراق را اشغال کرده

276e036b.jpg
العربيه - روزنامه آمریکایی والستریت ژورنال، روز چهارشنبه ۱۱ مارس، در مقاله‌ای از اشغال عراق توسط نیروهای قدس، سپاه پاسداران ایران خبر داد.

در این مقاله آمده است در حالیکه آمریکا مشغول مذاکرات اتمی با ایران است، این کشور به آرامی کشور همسایه خود عراق را اشغال می‌کند، و آنرا به دولت دست نشانده خود تبدیل می‌کند.

نشانه تسلط ایران بر عراق را باید در نقشی که شبه نظامیان تعلیم دیده ایران در جنگ تکریت ایفا می‌کنند باید دید. در حالیکه ارتش عراق در حمله به شهر سنی نشین تکریت شرکت دارد، اما نقش اصلی در این حمله را شبه نظامیان شیعه مجهز شده و تعلیم دیده توسط ایران ایفا می‌کنند. لشگر بدر عراق، که آمریکا در سال ۲۰۰۷ تلاش بسیار برای سرکوب آن کرد، اکنون به نیروی اصلی در عراق تبدیل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش والستریت ژورنال، مسولیت شبه نظامیان شیعه در دولت عراق بر عهده «ابومهدی مهندس» است که رابطه نزدیکی با سردار قاسم سلیمانی، رئیس نیروهای قدس، سپاه پاسداران ایران دارد. به گزارش خبرگزاریهای ایران، سلیمانی هم اکنون بر عملیات نظامی علیه داعش در شهر تکریت «نظارت» می‌کند.

سلیمانی اخیرا اعلام کرد که کار داعش در تکریت را «تمام» می‌کند، و در ادامه گفت که آزادی تکریت، موصل، و تمام استان الانبار را در دستور کار خود دارد.

در این گزارش آمده است که افزایش حضور نظامی ایران در عراق، نتیجه خلائی است که در اثر عدم حضور نیروهای زمینی آمریکا و یا ائتلافی از کشورهای سنی منطقه برای جنگ با داعش بوجود آورده است.

والستریت ژورنال می‌افزاید پیشروی ایران در عراق در خلال مذاکرات اتمی با آمریکا صورت گرفته و بنظر می‌رسد که تایید ضمنی آمریکا را نیز داشته است. در همین ارتباط ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هفته گذشته نقش ایران در مبارزه با داعش را «مثبت» ارزیابی کرد.

این نشریه آمریکایی در پایان می‌نویسد که در نتیجه این سیاست، دشمن آمریکا، که دستانش به خون سربازان آمریکایی در عراق آلوده است، در منطقه خاورمیانه قدرت می‌گیرد.

wsjIRIiraqocc.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016