شنبه 23 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: متن و مشروح جلسه‌های مذاکرات در اختيار رهبر قرار داده می شود، نياز نيست همه در جريان جزييات مذاکرات قرار گيرند

حجت الاسلام والمسلمين علوی خواستار حمايت جريان‌های سياسی و ملت ايران از مسؤولان مذاکره کننده شد و گفت: انصاف نيست به جهت جابجايی چند نفر و عوض شدن جريان سياسی، مذاکره کنندگان را خائن به ملت، بزدل و ترسو بنمايم.

حجت الاسلام والمسلمين علوی خواستار حمايت جريان‌های سياسی و ملت ايران از مسؤولان مذاکره کننده شد و گفت: انصاف نيست به جهت جابجايی چند نفر و عوض شدن جريان سياسی، مذاکره کنندگان را خائن به ملت، بزدل و ترسو بنمايم.

به گزارش پايگاه خبری «تيک»، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوی، وزير اطلاعات و نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در همايش روز بزرگداشت شهدا که در مجتمع امام خامنه­ای گلزار شهدای قم برگزار شد، با بيان اين که تأسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران اقدام ارزشمند امام خمينی (ره) بود، گفت: به هر ميزانی که ياد و خاطره شهدا در جامعه و ميان مردم ترويج و افزايش يابد، عزت و سربلندی نظام افزايش خواهد يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الاسلام والمسلمين علوی بيان کرد: زمانی که امام خمينی(ره) که قطعنامه صلح را پذيرفت در پيامی به ملت ايران فرمودند که در شهادت هنوز به روی ما بسته نشده است و ملتی که شهادت نداشته باشد، اصالت هم ندارد.

وزير اطلاعات ابراز کرد: زمانی که رزمندگان در دفاع از حرم حضرت زينب(س) و حرم عسگريين(ع) به شهادت می­رسند، مفهوم اين جمله امام خمينی(ره) فهميده می‌شود.

وی در بخش ديگر از سخنانش عنوان کرد: امام حسين(ع) در جمع خواص و در انتقاد از جامعه زمان خويش فرموده است که دل‌بستگی مردم به زندگی دنيا و ترس شما از مرگ سبب شده است يک ظالم و ستمگر بر اداره حکومت را بر عهده بگيرد.

وی با بيان اين که استکبار جهانی با تهديد و ترس به مرگ و جنگ و خونريزی کشورها را استعمار می­کند، گفت ملتی که از مرگ نترسند، به طور قطع ستم گری و زورگويی استکبار جهانی را نخواهد پذيرفت و در برابر هرتهديد و زورگوی آن‌ها ايستادگی خواهد کرد و مدام اين ملت مصمم‌تر در مبارزه و جهاد با آن­ها است.

حجت الاسلام والمسلمين علوی بيان کرد: ارتش عراق در زمان جنگ راهپيمايی­های ۲۲ بهمن و روز قدس را تهديد به بمباران می‌کرد اما مردم ايران بدون توجه به اين تهديدها در راهپيمايی­ها شرکت می‌کردند؛ به گونه­ای که تا سه ماه ديگر از بمباران شهرها خبری نبود.

وزير اطلاعات اظهار داشت: افرادی قبل از انقلاب مبارزه با حکومت را ضرر رساندن به نفس می­دانسته و مردم را مبارزه با رژيم طاغوت منع می‌کردند، امام راحل فرهنگ مبارزه و جهاد را در جامعه ترويج کرد و امام خمينی (ره) نخستين فردی بود که به مبارزه با رژيم شاهنشاهی پرداخت.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: ارتش­های بزرگ دولت‌های عربی در جنگ‌های طولانی که مختلفی با رژيم صهيونيستی داشته‌اند، نتوانستند که کوچک‌ترين پيروزی را به دست بياورند، اما جوانان حزب‌الله در جنگ ۳۳ شکت سختی به اين رژيم تحميل کردند.

نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری بيان کرد: رزمندگان و شهدا به پشتيبانی و حمايت مردم توانستند در ميدان جنگ به پيروزی دست يابند و اگر حمايت و همدلی مردم با آن‌ها نبود هرگز چنين پيروز­های بزرگی حاصل نمی‌شد.

وی در بخش ديگر از سخنانش با بيان اين که اکنون جنگ نرم و جنگ ديپلماسی آغاز شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب از اصل مذاکرات حمايت می­کنند و مذاکره کنندگان را نيروهای امين و مورد اعتماد انقلاب دانسته، اما طرف مقابل را حيله گر و فريبکار می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمين علوی اظهار داشت: مـتأسفانه برخی‌ها مسؤولان مذاکره کننده را خائن می‌نامند که اين امر سبب می­شود که آن‌ها پشتوانه و دلگرمی در مذاکرات نداشته باشند و نتوانند از حقوق ملت ايران دفاع کنند.

نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسؤولان مذاکره کننده با عزت و سربلندی در اين مذاکرات از حقوق ملت ايران دفاع می‌کنند به طرف مقابل فهمانده‌اند تصميم نهايی را در مذاکرات رهبر معظم انقلاب اتخاذ می‌کند.

وزير اطلاعات با بيان اين که همه مردم نبايد از متن مذاکرات اطلاع يابند، ابراز کرد: متن و مشروح جلسه‌های مذاکرات در اختيار رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امينت قرا داده می­شود و آن‌ها تصميم نهايی را اتخاذ می‌کنند.

وی عنوان کرد: برخی از افراد تيم مذاکره کننده از همان دولت سابق هستند و انصاف نيست به جهت جابجايی چند نفر و عوض شدن جريان سياسی، مسؤولان مذاکره کننده را خائن به ملت و بزدل و ترسو بنمايم.

حجت الاسلام والمسلمين علوی در پايان سخنانش ابراز داشت: همه جريان‌های سياسی و ملت ايران از مسؤولان مذاکره کننده حمايت کنند تا آن‌ها با شجاعت، شهامت و اقتدار کامل از حقوق ملت ايران در برابر استکبار جهانی در مذاکرات دفاع کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016