سه شنبه 26 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

علی يونسی به دادگاه ويژه روحانيت احضار شد

علی يونسی به‌دليل اظهارات اخير خود درباره عراق، به دادگاه ويژه روحانيت احضار شد و مورد بازپرسی قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری تسنيم - علی يونسی اخيراً در اظهاراتی که موجب رنجش هواداران و دوستداران انقلاب اسلامی ايران در منطقه شده بود، گفته بود: در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست، بلکه هويت، فرهنگ، مرکز و پايتخت ماست و اين مسئله هم برای امروز و هم برای گذشته است.

يونسی در ادامه اين گفت‌وگو اعلام می‌کند: «جغرافيای ايران و عراق غيرقابل تجزيه است و فرهنگ ما غيرقابل تفکيک است. پس ما يا بايد با هم بجنگيم و يا يکی شويم».

اين اظهارات باعث شد که رسانه‌های غربی و رسانه‌های عربی مخالف جمهوری اسلامی ايران در راستای پروژه‌های ايران‌هراسی اين قسمت از سخنان او را برجسته کرده تا مسئولان عراقی نسبت به اين گفته‌ها واکنش نشان دهند.
وزير امور خارجه عراق در واکنش به سخنان يونسی، گفت: «عراق دارای حاکميت کامل است و به هيچ طرفی چه ايران و چه غير از آن اجازه نداده و نخواهد داد که اين حاکميت را نقض يا در امور داخلی اين کشور دخالت کند».

همچنين وزارت خارجه عراق با انتشار بيانيه‌ای که وبگاه خبری «السومريه» آن را منتشر کرد، به اين اظهارات واکنش نشان داد و ابراز انزجار کرد.
در اين بيانيه آمده است: «وزارت امور خارجه عراق تعجب خود را از سخنان منسوب به شيخ علی يونسی مشاور رئيس‌جمهوری ايران در امور اقليت‌ها، اعلام می‌کند».

البته يونسی چندی بعد، اظهارات خود را تصحيح کرد، اما با اين وجود آنچه رسانه‌های غربی می‌خواستند بهره‌برداری کنند، پيش از اين تصحيح انجام شده بود.

در پی اين اظهارات دادگاه ويژه روحانيت امروز علی يونسی را احضار کرد.

يونسی پيش از اين نيز با اظهاراتی مانند نقض گسترده حقوق بشر در زندان‌های ايران و همچنين ضرورت بازگشت نمادهايی مانند نماد شيروخورشيد که جزو نمادهای طاغوت محسوب می‌شود، موجب حاشيه‌سازی‌های گسترده‌ای برای دولت شده بود.

جمع زيادی از نمايندگان مجلس و همچنين شخصيت‌های سياسی به‌دليل سابقه حاشيه‌ساز يونسی معتقدند که رئيس‌جمهور هرچه سريعتر بايد چنين دستياری را عزل کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016