سه شنبه 4 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت چند تن از تشييع کنندگان يونس عساکره

جمعی از تشييع کنندگان يونس عساکره بازداشت شدند.

به گزارش فعالان حقوق بشر از خرمشهر تعدادی از تشييع کنندگان يونس عساکره ديروز دوشنبه ٢٣/٣/٢٠١٥ پس از پايان مراسم تشييع و تدفين توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به اماکن نامعلومی منتقل شدند.

روز دوشنبه ٢٣/٣/٢٠١٥ با اعلام خبر وفات يونس عساکره شهروند عرب اهل خرمشهر که در جريان تخريب دکه ميوه او توسط ماموران شهرداری و نيروی انتظامی صورت گرفته بود مردم به خيابان ها آمده و با يزله وشعر خوانی عربی انزجار خود را از عملکرد دولت و رويکرد نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند. صدها تن از مردم عرب نيز در اين مراسم از شهرهای مختلف حاضر شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشهای رسيده حاکيست که مراسم تشييع همزمان با ورود اتوبس های موسوم به کاروانهای راهيان نور تداخل داشته و باعث بروز تنش و درگيريهای فيزيکی شده است. از خسارتهای ناشی از درگيريهای ياد شده گزارش های مؤکدی بدست نرسيده است. هرساله در ايام تحويل سال جمع زيادی از مردم استانهای ديگر تحت عنوان کاروانهای راهيان نور به مناطق مرزی از جمله خرمشهر اعزام می شوند که همواره باعث بروز درگيريهايی در بعضی مناطق شده است.

مردم خرمشهر ميگويند؛جمع آوری بساط دستفروشان با هدف آماده سازی فضای شهر برای ورود کاروانهای راهيان نور بوده است.در همين زمينه فعالان حقوق بشر اهوازی با انتشار اطلاعات مشابهی زمزمه های مردمی را تاييد می کنند. دليل خودسوزی يونس عساکره در مقابل درب شهرداری شهر در اعتراض به تخريب دکه ميوه فروشی اش توسط ماموران شهرداری بود. لازم بذکر است که جمع آوری بساط دستفروشان بدستور فرماندار شهر جهت اتخاذ آنچه وی «تمهيدات برای کاروانهای راهيان نور» بود، فرماندار شهر از شهردار شهر خواسته بود تا موضوع تردد کاروانهای راهيان نور و جابجايی دستفروشان، اقدام جدی داشته باشند.

در تشييع مرحوم يونس عساکره که با حضور هزاران تن در خرمشهر برگزار شد ٨ نفر از تشييع کنندگان در حين بازگشت به منازل خود در اهواز و ديگر شهرها در بازرسی رميله بازداشت و به اماکن مجهولی منتقل شدند.

موارد ياد شده که دربرگيرنده نقض فاحش حقوق بشر است با حضور استاندار و فرماندهان امنيتی و جمع انبوه نيروهای انتظامی که در شهرهای خرمشهر و آبادان مستقر بودند، صورت گرفت.

کریم دحيمی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016