چهارشنبه 5 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ولايتی: مذاکره‌کنندگان ايرانی در چارچوب‌های ترسيمی رهبری حرکت کرده‌اند

خبرگزاری تسنيم: رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اينکه مذاکرات بايد در چارچوب‌های ترسيمی مقام معظم رهبری حرکت کند، گفت: مذاکره‌کنندگان در چارچوب‌های ترسيمی مقام معظم رهبری حرکت کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنيم، ‌علی‌اکبر ولايتی رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام پيش از ظهر امروز در حاشيه مراسم ختم والده رئيس‌جمهور، در جمع خبرنگاران در ارزيابی از مذاکرات اخير و بيانات مقام معظم رهبری در اين زمينه، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ايران تأکيد کرده‌اند و خطوطی که ايشان مشخص کرده‌اند، همان چارچوب های اصولی است که مذاکرات بايد مطابق با آن پيش برود.

وی با اشاره به امضای قرارداد ان‌پی‌تی از سوی ايران و متعهد شدن ايران در اجرای مفاد اين قرارداد، گفت: ايران قرارداد ان‌پی‌تی را امضا کرده و مانند هر کشور ديگری که اين قرارداد را امضا کرده، حق استفاده از فناوری هسته‌ای صلح‌آميز را داراست.

ولايتی با بيان اينکه مذاکرات در هر شکلی که پيش برود بايد در چارچوب‌های ترسيمی از سوی مقام معظم رهبری باشد، گفت: تا جايی که من اطلاع دارم مذاکره‌کنندگان ما در مسير اين چارچوب‌ها حرکت کرده‌اند و اميد بسياری است که مذاکره‌کنندگان ما بتوانند در همين مسير با پايمردی در حفظ حقوق جمهوری اسلامی ايران راه را ادامه دهند.

وی با تأکيد بر اينکه جمهوری اسلامی ايران هيچ‌گاه از مذاکره روی‌گردان نبوده و با بيان اينکه مذاکرات ادامه خواهد يافت، به تغيير مواضع طرف‌های مقابل مذاکره‌کننده در طول دوره‌های مختلف مذاکرات اشاره کرد و گفت: تا جايی که ما طرف مقابل را می‌شناسيم برخی از کشورهای طرف مقابل بارها مواضع خود را تغيير داده‌اند، اما جمهوری اسلامی ايران تا به حال هيچ تغييری در مواضع خود نداشته و امروز در همان مسيری حرکت می‌کند که از قبل ترسيم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016