جمعه 7 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

یک ایرانی با جرایم تروریستی در کانادا بازداشت شد

createthumb_text_WM.jpg
پلیس سوار کانادا اعلام کرده مرد جوانی را که احتمالا قصد اقدامی تروریستی داشته، در جزیره پرنس ادوارد بازداشت کرده است.» نام این جوان ۲۱ ساله امیر رئیس‌سادات اعلام شده‌است.

به گزارش ونکوورنامه علت اصلی بازداشت آقای رئیس سادات اعلام نشده، اما به نوشته تورنتو سان «به نظر می‌رسد بازداشت وی با ماجرای تبلیغ برای فروش سلاح‌های شیمیایی و تهدید ادمین یک صفحه فیس‌بوک ضد مذهبی مرتبط باشد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه نشنال‌پست چاپ کانادا اطلاعات تازه‌ای را در مورد این جوان ایرانی‌کانادایی فاش کرده است: «در حال حاضر دو تصویر کاملا متفاوت از رئیس‌السادات وجود دارد، یکی نگاه پلیس به اوست و دیگری نگاه دوستان و نزدیکانش. پلیس او را در فردی در آستانه دست زدن به حمله‌ای تروریستی می‌داند و به همین خاطر بعد از بازداشت اولیه و آزادی موقت، از او خواسته شده تا زمان دادگاه، مراقب رفتارش باشد، محل زندگی‌اش را ترک نکند و هر هفته به اداره پلیس مراجعه کند. از طرف دیگر دوستان و نزدیکانش کل ماجرا را سوء‌تفاهم می‌دانند و می‌گویند این جوان باهوش ۲۱ ساله در خانواده‌ای خوب بزرگ شده و قادر به انجام خشونت نیست.»

یکی از دوستان رئیس‌السادات که خواست نامش برده نشود به نشنال‌پست گفت که پلیس سال پیش با او تماس گرفت: «آنها همین چیزهایی را پرسیدند که شما از من می‌پرسید. ما با هم در دبیرستان کلنل گری همکلاس بودیم. رئیس‌السادات نمره‌های خوبی می‌گرفت و عاشق شیمی بود. البته گاهی اوقات با غرور درباره کارهایی که کرده بود حرف می‌زد، سعی می‌کرد خودش را قوی‌تر و سرسخت‌تر از چیزی که بود نشان دهد و به سیاست علاقه نشان می‌داد. اما او آدم کارهای نظامی نیست، او تروریست نیست. امیر یک آدم معمولی است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016