جمعه 7 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پاسخ ظریف به اظهارات اردوغان

BD893E84-25FF-414B-BAF3-D976C10B0405_w640_r1_s.jpg
محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، در واکنش به سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از او دعوت کرد که با در پیش گرفتن سیاست‌های مسئولانه به ایجاد آرامش و همگرایی در منطقه کمک کند.

خبرگزاری جمهوی اسلامی (ايرنا)، سخنان جمعه، هفت فروردين آقای ظريف در لوزان سوييس را منعکس کرده که درباره سخنان آقای اردوغان گفته است: «کسانی که با اشتباهات استراتژيک و سياست‌های بلند پروازانه خود، خسارات جبران‌ناپذيری به بار آورده‌اند، بهتر است با اتخاذ سياست‌های مسئولانه از ظرفيت‌های موجود جهت ايجاد آرامش و همگرايی در منطقه استفاده کنند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر امور خارجه ایران افزوده است که در شرايط فعلی «تمام کشورها بايد در جهت استقرار ثبات و جلوگيری از گسترش ناامنی در منطقه تلاش کنند».

محمدجواد ظریف در عين حال افزوده که جمهوری اسلامی «برای روابط استراتژيک خود با ترکيه در زمينه‌های مختلف اهميت و احترام زيادی» قائل است و «آمادگی دارد تا با مشارکت تمامی برادران خود در منطقه، گفت‌وگوی بين گروه‌های مختلف يمنی را جهت حفظ يکپارچگی و بازگشت ثبات و امنيت به آن کشور تسهيل کند».

يک روز پيش از اين سخنان محمدجواد ظريف، رجب طيب اردوغان، رئيس جمهور ترکيه، با متهم کردن ايران به تلاش برای تسلط بر خاورميانه، گفت که اين کار جمهوری اسلامی، ترکيه، عربستان و کشورهای عرب حاشيه خليج فارس را «به ستوه» آورده است.

آقای اردوغان با اعلام حمايت قاطع ترکيه از عمليات نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی عليه شورشيان حوثی تحت حمايت ايران در يمن، افزود که جمهوری اسلامی «بايد نيروهايش و هرچه که در يمن، سوريه و عراق دارد را بيرون بکشد و به تماميت ارضی اين کشور‌ها احترام بگذارد».

رئيس جمهور ترکيه، در ساعات گذشته، گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه‌ای نيز با باراک اوباما، همتای آمريکايی خود و ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی درباره يمن داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016