یکشنبه 9 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای يک زندانی سياسی کُرد در زندان مسجد سليمان

چنگير قدم خير زندانی سياسی کُرد در زندان مسجد سليمان صبح امروز يکشنبه در اعتراض به برخورد مسئولان اين زندان دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به گزارش کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی ، چنگيز قدم خير زندانی سياسی کُرد که به ۴۰ سال زندان و تبعيد به زندان مسجد سليمان محکوم است، در اعتراض به برخورد مسوولان زندان و مخالفت با ملاقات خانواده اش، صبح امروز يکشنبه - ۹ فروردين دست به اعتصاب غذای نامحدود زد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



يک منبع مطلع از اين زندانی سياسی به کمپين گفت که طی هفته گذشته خانواده وی به منظور ملاقات فرزندشان به زندان مسجد سليمان مراجعه کرده اند، اما از طرف مسئولين زندان از اين ملاقات جلوگيری به عمل آمده است. که چنگيز هم به نشانه اعتراض به اين عمل مسئولين زندان برای جلوگير از ملاقات اين زندانی و خانواده اش که اوايل عيد نوروز و سال نو به ملاقات وی رفته بودند، و عدم درمانش ،صبح امروز طی نامەای رسمی به مسئول زندان، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

از طرفی ديگر اين زندانی سياسی از زمان بازداشت تا به حال از ناراحتی حاد عفونت بدنش رنج می برد و قستمی از پای وی دچار عفونت شده است.او از دردهای شديد ، تب و لرز، سرگيجه و تاری چشمانش رنج می برد.

اين زندانی سياسی کُرد بارها به بهداری زندان مراجعه نموده است اما بهداری زندان به وی و مسئولين زندان گفته است که آنها قادر به درمان وی در بهداری زندان نيستند و می بايست به يکی از بيمارستانهای خارج از زندان منتقل شود تا تحت درمان قرار گيرد ولی بازجويان وزارت اطلاعات و مسئولان زندان مسجد سليمان مانع انتقال وی به بيمارستانهای خارج زندان و درمان وی هستند.

اين زندانی سياسی کرد در خردادماه سال ۹۰ به همراه فردين (فخرالدين )فرجی، محمد حسين رضايی و ايوب اسدی به اتهام محاربه و درگيری با نيروهای سپاه پاسداران در يکی از روستاهای تابعه‌ سنندج بازداشت شدند. اين چهار تن به اتهام عضويت در يکی از احزاب کرد مخالف نظام و درگيری با نيروهای سپاه پاسداران برای چندين ماه در بازداشت نيروهای اداره‌ اطلاعات سنندج و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بوده و بعدا به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند . اين چهار زندانی سياسی به اتهام محاربه از طريق عضويت در اين حزب در تاريخ ۲۱ مردادماه سال ۹۱ در شعبه‌ يک دادگاه انقلاب سنندج به رياست قاضی بابايی مورد محاکمه قرار گرفتند و روز چهار شنبه ۲۹ شهريورماه همان سال حکم اين زندانيان در زندان به آنها ابلاغ شده که در حکم صادره محمد حسين رضايی به۴۵ سال زندان و تبعيد به زندان ميناب، چنگيز قدم خير ۴۰ سال زندان و تبعيد به زندان مسجد سليمان، فردين فرجی به ۳۰ سال زندان و تبعيد به زندان طبس و ايوب اسدی به ۲۰ سال زندان و تبعيد به زندان کاشمر محکوم شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016