جمعه 14 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نظر امام جمعه مشهد و زیباکلام درباره مذاکرات هسته ای و بیانیه صادر شده

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه خبر توافق هسته ای را به تیم مذاکره کننده تبریک گفت.

به گزارش خبرآنلاين، در متن نامه زيباکلام در ادامه مي آيد:

ﺑﺎ ﻣﺴﺮﺕ ﺯﯾﺎﺩ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺻﻤﯿﻤﺎﻧﻪ ﺗﺒﺮﯾﮏ ﻣﯽﮔﻮﯾﻢ. ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺮﺩﯾﺪ ﻧﻘﺶ ﺗﯿﻢ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺎﻷﺧﺺ ﺁﻗﺎﯾﺎﻥ ﻇﺮﯾﻒ، ﻋﺮﺍﻗﭽﯽ ﻭ ﺗﺨﺖﺭﻭﺍﻧﭽﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﻮﺩ. ﻫﻤﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻭ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺑﻪ ﻭﺟﺪ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺁﻣﺪ. ﺷﺎﯾﺪ ﺍﮔﺮ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻫﻢﻣﯿﻬﻨﺎﻧﻤﺎﻥ ﻣﯽﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎﯼ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﭼﻪ ﺑﻪﺻﻮﺭﺕ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻭ ﭼﻪ ﺑﻪﺻﻮﺭﺕ ﻏﯿﺮﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﭼﻪ ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎﯼ ﻫﻨﮕﻔﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﺭﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪﺍﻧﺪ، ﺍﺯ ﺧﺒﺮ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﺑﻪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥﻫﺎ ﻣﯽﺭﯾﺨﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺪ؛ ﺍﻣﺎ ﺑﺎﮐﻤﺎﻝ ﺗﺄﺳﻒ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺑﺎﺯﯼ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺁﻥﮔﻮﻧﻪ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﯿﭻ ﻭﺍﮐﻨﺸﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﻧﺪﺍﺩﻧﺪ . ﺍﯾﻦ ﺑﯽﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ﯾﻘﯿﻨﺎً ﺑﻪﻭﺍﺳﻄﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺪﻡ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎﯼ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
ﺍﯾﺎﻡ ﺑﻪ ﮐﺎﻡ ﺑﺎﺩ
ﺻﺎﺩﻕ ﺯﯾﺒﺎﮐﻼﻡ



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


13-7-20-1758103.jpg
نظر امام جمعه مشهد درباره مذاکرات هسته ای و بیانیه صادر شده در لوزان سوییس
ایسنا - امام جمعه مشهد با اشاره به موفقیت تیم مذاکره کننده در مذاکرات ژنو اظهار کرد: دشمنان در جریان مذاکرات فراز و نشیب‌هایی ایجاد کردند و حرکاتی شیطانی از طریق جریان تبلیغاتی رسانه‌ها انجام دادند تا ما را در سنگر سیاسی شکست دهند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: ما از عزیزانی که تعطیلات و ایام عید خود را در کاری پرخوف و خطر گذراندند تشکر می‌کنیم. مقاومت تیم مذاکره کننده ما بود که باعث شد علی‌رغم دشمنی‌ها بیانیه مطبوعاتی در جریان مذاکرات صادر شود. با این وجود وزیر دفاع آمریکا باز هم تهدیدات خود را ادامه می‌دهد. دشمن می‌خواهد از مذاکره به عنوان ابزار دشمنی خود استفاده کند و در واقع با پنبه سر ببرد، اما دشمنان باید بدانند که این مسأله امکان‌پذیر نیست چرا که رهبری آگاه هدایت این ملت را برعهده گرفته است.

علم‌الهدی تأکید کرد: همه مسلمانان چشمشان به نظام اسلامی ما است و به همین جهت بود که مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی را به عنوان شعار امسال برگزیدند. شعار امسال تنها یک شعار صنفی است. همدلی و همزبانی یک تکلیف است که مقام معظم رهبری آن را برای ملت و دولت تعیین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز تنها سنگ مقابل راه دشمن، جمهوری اسلامی است و به همین دلیل درصدد براندازی آن است. آمریکا می‌داند که اگر این سنگ را بردارد معارضی برای جهان‌خواری‌های خود پیدا نخواهد کرد.

علم‌الهدی در خصوص همدلی و همزبانی ملت و دولت بیان کرد: همدلی و همزبانی یک سکه دورو است و مردم و دولت در آن مشترک هستند. اگر دولت به آرمان‌های انقلابی مردم توجهی نداشته باشد این همدلی اثر معکوس خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016