یکشنبه 16 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
16 فروردین» فیروز‌آبادی توافق لوزان را به رهبر تبریک گفت
16 فروردین» واکنش پلاکاردی کوچک‌زاده به بیانیه لوزان
پرخواننده ترین ها

«کمیته صیانت از منافع ایران»: با بیانیه لوزان باید با استقلال ایران خداحافظی کرد

13920526141640937_PhotoL.jpg
«کمیته صیانت از منافع ایران» با انتشار نامه‌ای خطاب به حسن روحانی مدعی شده که بیانیه «لوزان» استقلال ایران را از بین برده٬ تحریم‌ها را همچنان باقی نگه داشته و زحمات دانشمندان هسته‌ای را از بین برده است.

این کمیته در نامه خود که روز شنبه (۱۵ فروردین) منتشر شده اعلام کرده گزارش‌ها درباره بیانیه «لوزان» بازتاب دهنده اخبار «ناگواری» برای استقلال و اقتصاد ایران است.

کمیته مذکور اعلام کرده هدف از انتشار علنی این نامه «پنهان‌کاری‌های خطرناک» و «مدیریت غلط» گروه مذاکره‌ کننده ایران است و از حسن روحانی خواسته به پرسش‌های مطرح شده در این نامه پاسخ دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این کمیته در نخستین پرسش خود به تفاوت نسخه‌های فارسی و انگلیسی متن بیانیه «لوزان» اشاره کرده و پرسیده چرا طرف‌های ایرانی متن منتشر شده از سوی آمریکایی‌ها را تکذیب نمی‌کنند؟

در بخش دیگری از این نامه به صراحت آمده که بیانیه «لوزان» به منزله «خداحافظی کامل» با صنعت هسته‌ای است.

در این نامه همچنین به سخنرانی روز گذشته حسن روحانی اشاره شده و از وی پرسیده شده چرا درباره تحریم‌های بین‌المللی با مردم ایران «رو راست» نیست و واقعیت را به آن‌ها نمی‌گوید.

«کمیته صیانت از منافع ایران» در بخش دیگری از نامه خود از حسن روحانی خواسته درباره «۹ خط قرمزی» که بیانیه «لوزان» از آن عبور کرده است٬ توضیح دهد.

دو مرحله‌ای نبودن توافق٬ لغو فوری تحریم‌ها٬ حفظ ظرفیت غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو٬ فعال بودن همه مراکز هسته‌ای و واردن نشدن به مسائل نظامی از جمله خطوط قرمزی هستند که به اعتقاد «کمیته صیانت از منافع ایران» بیانیه «لوزان» آن‌ها را نادیده گرفته است.

این کمیته در بخش پایانی نامه خود اعلام کرده در روز‌های آینده اطلاعیه‌ای دیگری درباره این بیانیه منتشر خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016