دوشنبه 17 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
16 دی» درخواست سند هزینه‌های سنگین اربعین کربلا از شهرداری تهران
پرخواننده ترین ها

برخورد ماموران سد معبر شهرداری تهران با فرزند علی چراغی در هنگام دستفروشی

ابوالفضل چراغی فرزند کارگری که ۲۳ مردادماه سال گذشته بر اثر ضرب و شتم ماموران پيمانکاری شهرداری تهران کشته شده بود، صبح امروز در هنگام دستفروشی ميوه در نزديکی محل زندگيشان مورد برخورد ماموران پيمانی سد معبر شهرداری تهران قرار گرفت اما با دخالت کسبه و اهالی محل ماموران از صحنه درگيری گريختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، ابوالفضل چراغی، فرزند ۱۵ ساله علی چراغی که در مردادماه سال ۹۳ شاهد حمله ماموران پيمانی سد معبر شهرداری منطقه ۴ تهران به پدرش بود، ساعت ۹ و ۳۰ دقيقه صبح امروز (۱۷ فروردين ۹۴) هنگامی که در خيابان ۲۰ متری طالقانی واقع در منطقه پاسگاه نعمت آباد مشغول فروش ميوه با چرخدستی بود، با برخورد ماموران سد معبر شهرداری تهران مواجه شد.

شاهدان عينی به ايلنا گزارش داده‌اند پس از آنکه ماموران سد معبر چرخ ميوه ابوالفضل چراغی را واژگون کردند و قصد ضبط ترازوی اين نوجوان ۱۵ ساله را داشتند، کسبه و اهالی محل که از هويت ابوالفضل آگاه شده بودند با ماموران شهرداری درگير شدند.

هرچند از شدت درگيری مردم و ماموران شهرداری گزارشی در دست نيست، اما بر اساس اطلاعاتی که به ايلنا رسيده، ماموران صحنه درگيری را با عجله ترک کرده‌اند به طوری که دوربين عکاسی آنان جا مانده است.

خانواده چراغی مدعی‌اند با وجود آنکه پس از قتل علی چراغی وعده‌های بسياری برای تامين معاش و آتيه خانواده او از جانب مقامات عالی رتبه شهرداری و هيات رئيسه وقت شوای شهر تهران مطرح شده بود، اما تنها هزينه‌های بيمارستان مقتول پرداخت شده است و وعده‌های مربوط به تامين مسکن و بيمه خانواده چراغی محقق نشده است. آنان می‌گويند در اين شرايط ابوالفضل چراغی به عنوان بزرگ‌ترين فرزند خانواده پنج نفره علی چراغی برای تامين معاش مادر و سه خواهر و برادر کوچکترش ترک تحصيل کرده و چند ماهی است که به کار دستفروشی ميوه در اطراف محل زندگيشان اشتغال دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016