دوشنبه 17 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

یک منبع آگاه:‌ مصادیق و مستندات اتهامات به مصطفی عزیزی معلوم نیست

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران ـ یک منبع اگاه به وضعیت مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه کننده سابق برنامه های تلویزیونی که دو ماه پس از بازگشتش به ایران در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۳بازداشت شد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت این هنرمند به سه اتهام توهین به مقام معظم رهبری، توهین به بنیان گذار جمهوری اسلامی و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی متهم شده است با این حال هنوز مصادیق و مستندات این اتهامات روشن نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این منبع با اظهار اینکه اتهامات آقای عزیزی یک اشتباه است به کمپین گفت: «او یک هنرمند است نه فعال سیاسی. هنرمندی که تحلیل هایش را از اوضاع اجتماعی و سیاسی در جای مانند صفحه فیسبوکش می نوشت اما قصدش اصلا قانون شکنی یا توهین نبوده است.»

مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه کننده سریال پرمخاطب «مسافر» در سال ۱۳۷۹ بود. او به همراه با خانواده اش در سال ۲۰۰۸ به کشور کانادا مهاجرت کرد و در اواخر آذر ماه ۱۳۹۳ به ایران بازگشت اما کمی بعد در تاریخ ۱۲ بهمن ماه بازداشت و روانه زندان اوین شد.

این منبع آگاه در خصوص علت بازگشت مصطفی عزیزی از کانادا به ایران به کمپین گفت: «او به دلایل متعدد به ایران برگشت. اولا پدرش بیمار است و می خواست مدتی را در کنار او باشد. در ضمن می خواست اگر بتواند دوباره کار کند، چیزی بنویسد یا سریالی بسازد.»

این منبع آگاه در پاسخ به اینکه چطور این هنرمند دستگیر شده است، گفت: «برای او احضاریه ای از سوی دادسرای اوین فرستاده شد. او هم طبق احضاریه در روز ۱۲ فروردین ماه به دادسرا رفت. دقیقا نمی دانم در آنچا چه اتفاقی افتاده اما دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. ۱۴ روز در سلول انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران در زندان اوین بود و پس از آن به سلولی که چهار، پنج زندانی دیگر هم بودند منتقل شد. در حال حاضر هم در بند ۸ عمومی زندان اوین است.»

این منبع ادامه داد: «او اگر فکر می کرد برایش مشکلی پیش می آید و بازداشت می شود اصلا به ایران بر نمیگشت. وقتی آقای حسن قشقاوی، معاون وزیر امور خارجه ایران گفت همه ایرانی ها می توانند به ایران بازگردند او هم فکر کرد که بهتر است برگردد. خبر دستگیری او یک شوک بود.»

این منبع در خصوص وضعیت جسمی و روحی این زندانی گفت:‌«حالش خدا را شکر خوب است اما بهرحال زندان است، ملاقات هم هفتگی با خانواده اش دارد و قادر است هر روز تماس تلفنی با آنها داشته باشد.»

به گفته این منبع، وکیل خانوادگی مصطفی عزیزی پیگیر روند پرونده او شده و امیدوار به رفع اتهامات او در دادگاه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016