جمعه 21 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزارت خارجه آمریکا «نظر به حذف کوبا از فهرست حامیان تروریسم داده است»

052501D0-46BA-4C05-BE99-575E95BE5F4C_w640_r1_s_cx0_cy5_cw0.jpg
رادیو فردا: خبرگزاری‌ها از قول منابعی در سنای ایالات متحده می‌گویند، وزارت خارجه آن کشور در ارائه نظر مشورتی خود، پیشنهاد حذف کوبا را از فهرست کشورهای حامی تروریسم داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و رویترز هر دو از قول منابعی، خبر مشابهی را منتشر کردند. پیشنهاد «مطرح‌شده» تازه‌ترین بخش از تحولات سیاسی میان واشینگتن و هاوانا است که با احیای روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا آغاز شده است.

خبرگزاری رویترز ۲۰ فروردین، از قول یک دستیار سنای آمریکا که نامش را فاش نکرده، می‌گوید «وزارت خارجه پیشنهاد داده است آنها (کوبا) از فهرست خارج شوند».

به گزارش این خبرگزاری، خروج کوبا از این فهرست، مانعی بزرگ را در میان تلاش‌ها برای احیای روابط دیپلماتیک برداشته و مسیر بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو کشور را پس از ۵۴ سال، هموار می‌کند. در عین حال نشانه‌ای از پایان جدایی ایالات متحده از کوبا است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، خود روز پنج‌شنبه گفته بود که وزارت خارجه آن کشور بررسی‌اش درباره خارج کردن کوبا از فهرست کشورهای حامی تروريسم را کامل کرده، اما او هنوز توصيه مشاورانش را دريافت نکرده است.

وزارت خارجه ایالات متحده برای ارائه نظر مشورتی خود در این مورد، بررسی‌هایش را طی روزهای گذشته آغاز کرده بود.

گزارش‌ها در عین حال حاکی از آن است که وزیران خارجه دو کشور در حاشیه نشست قاره آمریکا که در پاناما در جریان است، دیدار کردند.

خبرگزاری رویترز پیش از این از قول یک مقام رسمی دولت آمریکا خبر دیدار را نقل کرده بود. توئیتر وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود این دیدار قرار است انجام شود.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید این دیدار در ساعات پایانی روز ۲۰ فروردین (به وقت محلی) انجام شده است.

توئیتر وزارت خارجه آمریکا نیز تصویری از وزیران خارجه دو کشور در حالی که با یکدیگر دست داده‌اند، منتشر کرده است.


به گزارش رویترز گفت‌وگو میان جان کری و برونو رودریگوئز، قرار بود پشت درهای بسته در هتلی در پاناماسیتی، پایتخت پاناما، انجام شود.

اجلاس کشورهای قاره آمریکا هر سه سال یک بار انجام می‌شود و این هفتمین نشت سران است. کوبا، با دعوت پاناما، برای نخستین بار در آن شرکت می‌کند.

نشست روزهای ۲۱ و ۲۲ فروردین به طور محسوسی تحت تاثیر حضور رئیسان جمهوری آمریکا و کوبا قرار گرفته است که برای نخستین بار از زمان جنگ سرد، در این اجلاس، رو در رو می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016