جمعه 21 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

ورود پرچم شیر و خورشید به سالن مسابقات کشتی در لس آنجلس ممنوع اعلام شد

خبرگزاری ایرانشهر - ورزشگاه فروم در لس آنجلس در حالی آماده میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی آزد جهان با شرکت تیم ملی ایران در همین پایان هفته می شود که مقامات فدراسیون کشتی آمریکا اعلام کرده اند از آوردن پرچم شیر و خورشید نشان ایران به سالن این مسابقات ممانعت می کنند.

«ریچ بندر RICH BENDER» رییس فدراسیون کشتی آمریکا در گفتگو با خبرگزاری ایرانشهر با اشاره به این که بر اساس قوانین فدراسیون جهانی کشتی، رویدادهای ورزشی نباید به محلی برای بیان انگیزه های سیاسی مبدل شود گفت: «از نظر فدراسیون جهانی کشتی دولت ایران در حال حاضر عضو سازمان ملل است و پرچم رسمی این دولت که مورد تایید سازمان ملل باشد می تواند در مسابقات مورد استفاده قرار گیرد.»

اشاره رییس فدراسیون کشتی آمریکا به چند ماده از اساسنامه فدراسیون جهانی کشتی است که مستقیما بر پرهیز از تبعیض های جنسیتی، مذهبی و سیاسی در مسابقات جهانی اشاره کرده و صراحتا از متولیان ورزش می خواهد تا اجازه سوء استفاده به دول جهان از ورزش در راستای منافع سیاسی خود را ندهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته های آقای بندر در حالی مطرح می شود که متمم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا آزادی بیان در زمینه های گوناگون را برای شهروندان این کشور تضمین کرده است و به ایشان اجازه می دهد تا آزادانه به بیان عقاید و نظرات خود بپردازند. برخی از چهره های فعال فرهنگی سیاسی جامعه ایرانیان آمریکا با اشاره به همین متمم معتقدند: «قوانینی که در ایالات متحده آمریکا اجرا می شوند نمی بایست با قانون اساسی آمریکا و متمم آن در تضاد باشند به همین دلیل می توان تصمیم فدراسیون کشتی آمریکا را در مراجع حقوقی به چالش کشید.»

ورود تیم ملی کشتی آزاد ایران به فرودگاه لس آنجلس:
منبع تصاویر: صدای آمریکا
IRIWrestArriveLAX1.jpg

IRIWrestArriveLAX2.jpg

IRIWrestArriveLAX3.jpg

IRIWrestArriveLAX4.jpg

فعالان سیاسی مدنی قرار است تجمعی اعتراضی را همزمان با برگزاری مسابقات در مقابل استادیوم فروم نسبت به این تصمیم برگزارکنندگان مسابقات کشتی در لس آنجلس که به گفته آنها نقض آزادی بیان برای شهروندان ایرانی آمریکایی است، برپا کنند.

آنچه از محتوای مفاد مورد اشاره در اساسنامه فدراسیون جهانی کشتی که مورد اشاره آقای ریچ بندر بوده، برداشت می شود متضمن آن است که برگزارکنندگان مسابقات جهانی حق ندارند امیال سیاسی دولت های میزبان را در چهارچوب مسابقات دخیل کنند و همچنین موظفند از نام، سرود و پرچم رسمی کشورهای شرکت کننده در معرفی آنها استفاده کنند. اما اشاره ای به محدودیت برای هواداران و تماشاچیان مسابقات ندارد.

در نوبت قبلی که تیم کشتی ایران در لس آنجلس روی تشک رفت هم محدودیت هایی برای استفاده از پرچم شیر و خورشید نشان ایران اعمال شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016