دوشنبه 24 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش تند فرمانده کل سپاه به سخنان هاشمی رفسنجانی

فرارو ـ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنان روز گذشته رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام واکنش نشان داد.

آيت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح ديروز در همايش بانوی انقلاب که در سالن اجلاس سران برگزار شد در چند نوبت نسبت به برخی تندروی‎های دلواپسان انتقاد کرد و آنها را خشک مذهبی خطاب کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هاشمی در بخشی از سخنان خود با بيان اينکه «عدم استعمار و استبداد و حضور مردم» را سه عاملی هستند که اگر در جامعه‌ای حضور داشته باشد آن جامعه هيچ گاه شکست نخواهد خورد گفت: اما آدم‌های خشک مقدس،‌جاهل و نادان نيز هستند. امروز همه مصيبت برای آنها اين است که چند زن بدحجاب در خيابان باشند. بله اين مصيبت است و اين زن‌ها بايد حداقل حجاب اسلامی را داشته باشند اما مسئله اين است که بقيه مسائل مانند زندان‌ها، ظلم‌ها، سرکوب‌ها و حق‌هايی که از مردم ضايع می‌شود، چه می‌شود؟

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگری از سخنان خود گفت: اگر می‌بينيد برخی از خشک‌مقدس‌ها و دلواپسان اذيت می‌کنند، همان‌هايی هستند که قبلاً امام را هم اذيت می‌کردند.

اين بخش از سخنان ديروز هاشمی و همچنين اظهارات ديگرش از جمله خاطره گويی درباره همسر امام با واکنش هايی متعددی مواجه شد.

به گزارش تسنيم سرلشگر جعفری در حاشيه مراسم توديع و معارفه مديرعامل بنياد تعاون سپاه پاسداران، در واکنش به برخی سخنان مطرح شده در همايش بانوی انقلاب، گفت: وقتی نظام اسلامی می‌خواهد عدالت را جاری کند و دانه‌درشت‌ها را در محکمه افکار و وجدان عمومی محاکمه کند، معلوم است که صدای وااسلاما، دادخواهی و تظلم از کسانی که در معرض محاکمه هستند و وابستگان آنها بلند می‌شود. اينها می‌خواهند جای ظلم و عدل را عوض کنند!

وی افزود: امروز همه می‌دانند اينکه فردی خود را معيار حق بداند و حريم دائمی برای خود ايجاد کند در نظام ما منسوخ شده و مردم همه را در برابر قانون برابر می‌دانند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: اينکه دلسوزان انقلاب و کسانی را که بيشترين شهيد را داده‌اند و هنوز زخم ميدان‌های جهاد بر جسم و روح‌شان باقی است، به‌عنوان خشکه‌مقدس‌های اذيت‌کننده‌ امام معرفی کنيم به چه معنی است؟! اين يک بغض خطرناک نسبت به جريان ارزشی انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام خمينی(ره) است که ريشه در خاستگاه همين مردم ارزشی و آرمان‌خواه دارد و البته بی‌توجهی آنان نسبت به اين‌گونه افراد!

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکيد کرد: بدانيم همين دلواپسان با شنيدن اين اظهارات، از اين‌گونه افراد محکم‌تر، مؤمنانه‌تر و هوشيارانه‌تر در همه صحنه‌ها همچنان از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و شهيدان دفاع خواهند کرد و ادامه اين سخن‌پراکنی‌ها تنها موجب افزايش نفرت جامعه از آنها می‌شود و اين سياه‌نمايی‌ها فقط بذر ترديد در دل مسئله‌دار‌های انقلاب می‌پاشد و مردم مؤمن و انقلابی ما آن‌قدر آگاه هستند که بتوانند قضاوت‌های دقيقی داشته باشند. آنها خالق ۹ دی بوده‌اند، در ۲۲ بهمن‌های انقلاب حماسه‌های باشکوه آفريدند و قبلاً طراحان اين‌گونه سياه‌نمايی‌ها را منزوی کرده‌اند، همان‌گونه که نمايندگان خبره آنها اخيراً چنين کردند.

سرلشکر جعفری در پايان تصريح کرد: آيا نبايد از تاريخ صدر اسلام و حتی تاريخ نزديک خودمان و حوادث درس‌آموز انقلاب اسلامی به‌ويژه فتنه ۸۸ عبرت گرفت؟! هرگز در اين‌گونه موضع‌گيری‌ها علاقمندی به آرمان‌های امام، نظام و خيرانديشی برای امت اسلامی ديده می‌شود؟!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016