دوشنبه 24 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نسرين ستوده: حکمی مبنی بر کاهش محروميت به من ابلاغ نشده است


نسرین ستوده

خبرگزاری هرانا - حکم کاهش محروميت حرفه ای نسرين ستوده هنوز به وی ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اخبار تاييد نشده ای منتشر شده بود مبنی بر اينکه داديار اجرای احکام دادسرای ناحيه ٣٣، درنامه ای به کانون وکلای دادگستری مرکز، اعلام کرده است که شعبه۵۴ دادگاه تجديد نظر استان تهران طی دادنامه ای ده سال محروميت از حرفه وکالت نسرين ستوده را به دو سال تبديل نموده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



نسرين ستوده در اين باره به گزارشگر هرانا گفت: «من تقاضای اصلاح حکم را داده بودم ولی تا به حال به من چيزی در اين باره ابلاغ نشده و صحت و سقم اين خبر در اختيار کانون وکلا است و من نظری ندارم»

نايب رئيس کانون وکلا در اين باره پاسخ داد: «اين مطلب هست و دادگاه تجديد نظر اين تبديل و کاهش محروميت را انجام داده و در حدی که ما اطلاع داريم از طريق دوستان کانون وکلا به خود خانم ستوده هم گفته شده ولی هنوز يادداشت و رأی دادگاه را رويت نکرديم ولی چنين موضوعی وجود دارد.»

خانم ستوده در سال ۱۳۸۹ در دادگاه بدوی به ۱۱ سال حبس تعزيری و ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوع الخروجی از کشور محکوم شد که شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر استان تهران ستوده را به شش سال حبس و ۱۰ سال محروميت از وکالت محکوم کرد.

به گزارش هرانا بعدا شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا به رياست ماجد وثوقی، وکيل پايه يک دادگستری و دوتن از دادياران اين شعبه، روز شنبه ۲۶ مهر، حکم محروميت نسرين ستوده از وکالت را صادر کرده است، اين دادگاه که به منظور رسيدگی به درخواست دادسرای اوين تشکيل شده بود، با «محروميت او از وکالت به مدت سه سال» موافقت کرده است.

خانم ستوده پس از تعليق پروانه وکالت از سوی دادگاه انتظامی وکلا اقدام به تحصن با عنوان «حق کار، حق دگرانديشان» در مقابل کانون وکلا کرده بود که هنوز ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016