جمعه 28 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دختر و نوه آیت الله خمینی، خاطره هاشمی رفسنجانی را تایید کردند

3316931.jpg
سحام نیوز - آیت الله هاشمی گفت: «در سال ۸۴ یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم؛ همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم.»

درحالی‌که خاطره اخیر آیت الله هاشمی به نقل از همسر گران‌قدر امام باعث واکنش‌های عجیب برخی افراد منتسب به جریان‌های تندرو شده، دختر امام و فرزند ایشان، در ملاقات آیت الله هاشمی با همسر امام، درآن جمع حضور داشته و خاطره مذکور را تایید و تصدیق کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش«سحام» به نقل از انتخاب، حجت الاسلام والمسلمین رشید داودی پژوهش‌گرعلوم دینی و از شاگردان آیت الله سیدحسن خمینی، در مطلبی که دراختیار وب‌سایت انتخاب، گذاشته با اشاره به این خاطره آیت الله هاشمی نوشته است: «نگارنده در تماسی که با بیت شریف امام و یادگاران ایشان داشت در مورد حاضران در جلسه مذکور سؤال کرد که در پاسخ روشن شد که سرکار خانم زهرا مصطفوی و سرکار خانم لیلی بروجردی و برخی دیگر از اعضاء بیت امام دراین جلسه حاضر بوده اند. پس از اطلاع از این موضوع و برای اجازه نقل و تایید ادعای مذکور نگارنده در تماسی با نوه گران‌قدر امام جناب حجت الاسلام والمسلمین مسیح بروجردی جویای شرح این جلسه و صحت و سقم ادعای فوق شد؛ و ایشان درپاسخ پس از استعلام از مادر گران‌قدر و خواهر گرامی‌شان سخن آیت الله هاشمی را دقیقاً همان سخنی دانستند که همسرامام در جلسه مذکور به ایشان فرموده بود.»

متن کامل یادداشت نوه امام در ادامه می آید:

همایش بانوی انقلاب در میان خیل دوستداران امام با شکوه هرچه تمام برگزار شد؛ شکوهی که در صداوسیما(یا به تعبیر آیت‌الله هاشمی، جعبه سانسور) به تصویر کشیده نشد؛ تا اندک امیدی که پس از تغییرات مدیریتی اخیر برای اصلاح رویه واضح الخطاء صداوسیما، پدید آمده بود رنگ بازد؛ وعاشقان امام باز متحیرانه شاهد سانسور خاندان و بیت مکرم امام و یاران صدیق ایشان باشند.

اما آنان‌که صبح یک‌شنبه خود را به سالن اجلاس سران رسانده بودند به عیان دیدند آن‌چه را عده ای نخواستند مردم ایران ببینند؛ حاضران در سالن اجلاس دیدند محبوبیت و مقبولیت اهل بیت امام، یاران امام، ریاست جمهوری منتخب مردم، شاگردان امام و فرزندان فاضل امام را؛ آری این روزها چه زیبا و ملموس است عزتی که خدا می‌دهد و هیچ چیز و هیچ کس را یارای گرفتنش نیست؛ «إنَّ اللهَ تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ»؛ از دل نرود هر آن‌که از دیده برفت.

شاید همین جلوه‌های شور و شعور و قدرشناسی حاکم دراین همایش بود که عده ای سراسیمه و با انفعال تمام، دلواپسی خود را دراوج عصبانیت ابراز داشتند؛ عده ای فریاد دلواپسی‌شان را بر سر بیت امام خالی کردند، برخی بر ریاست جمهور محترم و منتخب مردم و گروه سوم بر یار صدیق امام و راوی صادق انقلاب آیت الله هاشمی تاختند؛ که دراین میان اوج حملات و تخریب دلواپسان را نسبت به آیت الله دیدیم که برخی وقیحانه ایشان را متهم به خاطره سازی و دروغ پراکنی نمودند!

آیت الله هاشمی و تکرار خاطره ای که سال ۸۸ نقل کرده بود + موضع حاضران در جلسه

آیت الله هاشمی دراین همایش خاطره ای را از همسر مکرمه امام نقل کردند؛ «در سال ۸۴ یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم؛ همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم.»

مطابق رویه مرسوم سال‌های اخیر دلواپسان و بدخواهان آیت الله، این‌بار نیز بر طبل تهی اما پرصدای تخریب و هجمه بر آیت الله کوبیدند و او را به خاطره سازی متهم کردند و این‌که چرا فقط از مردگان خاطره نقل می‌کند که قابلیت اثبات آن وجود نداشته باشد. شاید محبوبیت روزافزون آیت الله و شکست‌های پیاپی دلواپسان از تدبیرهای او موجب شده که این‌چنین بر تارهای عنکبوت دست آویزند و تشبث نمایند. چرا که:
اولاً این دوستان دلواپس که دراین سال‌ها کم حافظه بودن خود را بارها نشان داده اند، فراموش کرده اند که این خاطره را آیت الله هاشمی در چهلمین روز درگذشت همسر امام نقل کردند و آن‌چه دراین همایش گفتند، بازنشر همان خاطره بود.
ثانیاً این برادران نگران به گونه ای القا می‌کنند گویی که آیت الله هاشمی سخن از جلسه ای می‌گویند که فقط ایشان و همسر امام حاضر بوده اند و حال که همسر امام فوت کرده اند دیگر این ادعا اثبات نمی‌شود! حال آن‌که در جلسه مذکور افراد دیگری از بیت شریف امام حاضر بوده اند و بر صدق این ادعای صادق، شهادت می دهند.

نگارنده در تماسی که با بیت شریف امام و یادگاران ایشان داشت در مورد حاضران در جلسه مذکور سؤال کرد که در پاسخ روشن شد که سرکار خانم زهرا مصطفوی و سرکار خانم لیلی بروجردی و برخی دیگر از اعضاء بیت امام دراین جلسه حاضر بوده اند. پس از اطلاع از این موضوع و برای اجازه نقل و تایید ادعای مذکور نگارنده درتماسی با نوه گران‌قدر امام جناب حجت الاسلام والمسلمین مسیح بروجردی جویای شرح این جلسه و صحت و سقم ادعای فوق شد؛ و ایشان در پاسخ پس از استعلام از مادر گران‌قدر و خواهر گرامی‌شان، سخن آیت الله هاشمی را دقیقاً همان سخنی دانستند که همسر امام در جلسه مذکور به ایشان فرموده بود.

در ضمن خود حجت الاسلام والمسلمین مسیح بروجردی نیز بیان کردند که هرچند در جلسه فوق حاضر نبوده اما پس از آن‌که به خانه باز می‌گردند، از شرح جلسه فوق و سخنان همسر امام به آقای هاشمی مطلع شده و تصریح می‌کنند که آن‌چه آیت الله هاشمی درهمایش و قبل از آن در چهلم همسر امام در سال ۸۸ نقل کرده اند دقیقا همان جملاتی است که از حاضران در جلسه شنیده بود.

اما گذشته از آن‌چه درصدق ادعای آقای هاشمی بیان شد به نظر می رسد این برادران غوغاسالار ببیش از آن‌که دلواپس خاطرات آقای هاشمی از افراد مرحوم شده باشند با شخص ایشان مشکل دارند و الا بر هر انسان منصف و شریعت‌مداری پر واضح است که در شرع مقدس این‌چنین برخوردی روا نبوده، نیست و نخواهد بود.

در پایان از این برادران دلواپس خواهشمند است که برای رفع دلواپسی‌های بعدی خود، خاطراتی را که آیت الله هاشمی از افرادی که در قید حیات هستند نقل می‌کند را مورد استعلام، بحث و بررسی قرار دهند – بالاخص خاطره ناگفته و بسیار مهمی که آیت الله هاشمی درهمایش مذکور از آقای روحانی نقل کردند؛- تا سیه رو شود هر که در او غش باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016